- عضویت
- 2017/06/18
- ارسالی ها
- 2,550
- امتیاز واکنش
- 13,490
- امتیاز
- 793
مصطفی کیایی، از زمانی که اولین فیلم خود، «بعدازظهر سگی»را ساخت بارقههای از نبوغ و دانش سینمای بدنه را نشان داد که تا امروز با هر فیلم و بعد از هر تجربه پررنگتر شده است. کیایی را باید فیلمسازی دانست که دغدغههای اجتماعی دارد و بهجای آنکه این دغدغهها را در قالب ملودرامهای آبکی که این روزها از دیدنشان سیرشدهایم بازتاب دهد، سینمای خاص خودش را ساخته و با نمایش این دغدغهها در پوستهای جذاب و گاه کمدی و طنز با بیننده ارتباط خوبی برقرار کرده است.
«عصر یخبندان» که در ادامه «مسیر ویژه» و کارهای پیشین کیایی ساخته شد، نشان داد که کیایی علاوه بر تواناییاش در پیشبرد یک درام پر کاراکتر و پرکشش میتواند قصهای از آدمهای مختلف را در قالب روابط شبکهای تعریف کند که با شخصیتپردازیهای بهجا و اوج و فرودهای جذاب بیننده را همراه کند و درنهایت حرفهایش را به او منتقل کند؛ اما شاید بهجرئت بتوان «بارکد» را بهترین و پختهترین اثر کیایی تا امروز دانست. زوج بهرام رادان-محسن کیایی شیمی خوبی روی صحنه داشتند و روایت غیرخطی و معکوس فیلم در کنار کنایههای اجتماعی و سیـاس*ـی که در قالب کمدی پیکره فیلم را میساختند، «بارکد» را بهعنوان نمونهای از یک فیلم درخشان گیشه معرفی کرد. «بارکد» آنقدر در برقراری ارتباط با بینندهاش موفق بود که حتی خیلیها انتظار قسمت دوم این فیلم را میکشیدند.
«عصر یخبندان» که در ادامه «مسیر ویژه» و کارهای پیشین کیایی ساخته شد، نشان داد که کیایی علاوه بر تواناییاش در پیشبرد یک درام پر کاراکتر و پرکشش میتواند قصهای از آدمهای مختلف را در قالب روابط شبکهای تعریف کند که با شخصیتپردازیهای بهجا و اوج و فرودهای جذاب بیننده را همراه کند و درنهایت حرفهایش را به او منتقل کند؛ اما شاید بهجرئت بتوان «بارکد» را بهترین و پختهترین اثر کیایی تا امروز دانست. زوج بهرام رادان-محسن کیایی شیمی خوبی روی صحنه داشتند و روایت غیرخطی و معکوس فیلم در کنار کنایههای اجتماعی و سیـاس*ـی که در قالب کمدی پیکره فیلم را میساختند، «بارکد» را بهعنوان نمونهای از یک فیلم درخشان گیشه معرفی کرد. «بارکد» آنقدر در برقراری ارتباط با بینندهاش موفق بود که حتی خیلیها انتظار قسمت دوم این فیلم را میکشیدند.