پارگراف کتاب

  • شروع کننده موضوع *SAmirA
  • بازدیدها 22,660
  • پاسخ ها 686
  • تاریخ شروع

Behtina

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2015/11/08
ارسالی ها
22,523
امتیاز واکنش
65,135
امتیاز
1,290
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
رکئویم برای راهبه
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
  • ویلیام فاکنر
  • ترجمه ی شاپور بهیان
  • انتشارات نیلوفر
  • چاپ اول:96
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
1602408_734.jpg

رکوئیم برای یک راهبه اولین بار در ١٩٥١ منتشر شد، شامل سه پیش درآمد تاریخی و هفت صحنهٔ نمایشی، روایت اصلی به شکل دراماتیک ارائه می شود و پیش درآمدهای تاریخی رمان به شکل داستانی. هر پیش درآمد معطوف است به بنیانگذاری یک نهاد — به ترتیب: « دادگاه، کاپیتول، زندان. درونمایه اصلی این رمان سیطرهٔ گذشته، تلاش برای رهایی از آن، شناخت گـ ـناه و کوشش برای کسب رستگاری از طریق رنج است.
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
این اثر اولین و یگانه تاریخ گاه شمارانهٔ ایالت یوکناپاتافا، سكونتگاه خیالی قهرمانان داستان های فاکنر، است. فاکنر در این رمان داستان بنیانگذاری جفرسون را در نیمهٔ اول قرن نوزدهم باز می گوید و آن را به صورت عالم صغیری از عالم کبیر باز می آفریند و به بررسی بنیان های تمدن و رابـ ـطهٔ انسان و تمدن، جدال میان تمدن و وحش بوم می پردازد. فاکنر در این اثر تقريباً به همهٔ مضامين آثار قبلی اش اشاره ای کرده است؛ از جمله به رمان حریم، داستان ساتپن و معمار فرانسوی اش در ابشالوم، ابشالوم!، داستان رایدر در «دلقک داغدار»، داستان سیسلیا فارمر در تسخیر ناپذیر و در ناخوانده در غبار، داستان نانسی مانیگو و آقای استوال در «آن آفتاب غروب»، و حتی به عبارتی از خشم و هیاهو برای توصيف شهر جدید جفرسون و نظم اجتماعی اش برگِرد ساختمان های تجاری اطراف میدان رو به روی دادگاه.
آلبر كامو در ١٩٥٦ با اقتباس از رمان رکوئیم برای یک راهبه نمايشنامه ای به همین نام نوشت.
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
دارندگی در بسندگی است
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
کتابهای صوتی را، از نوار بشنوید

ارائه شده توسط
favicon.png

مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن
بازی ، مهندسی نگـاه دانلـود اثر قاسم کشکولی
قصه های کلیله و دمنه
بینوایان اثر ویکتور هوگو
عقل و احساس اثر جین آستین
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
  • سمویل الگزاندر
  • ترجمه ی غلامعلی کشانی
  • انتشارات نگاه معاصر
  • چاپ اول: 96
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
1602409_576.jpg

الگزاندر اعتقاد دارد اقتصاد درباره همه زندگی است: «چگونه کار کنیم، مصرف کنیم و درعین‌حال به رویاهای‌مان هر چه بیشتر نزدیک‌تر بمانیم؟» نویسنده حاضر به معنویت در روزگار معاصر توجه ویژه‌ای دارد؛ البته نخستین و مهم‌ترین مولفه زندگی معنوی یک پرسش اساسی است: «چه باید کنم؟» یا «چه کنم؟». در فلسفه و الهیات، سوال‌های اساسی این‌گونه طرح می‌شوند: «آیا خدا وجود دارد یا نه؟» «ما قبل از زندگی این جهانی جایی بوده‏‌ایم یا نه؟»، «پس از زندگی این جهانی به جایی خواهیم رفت یا نه؟ حقیقت دنیا چیست؟ آیا جهان هستی هدفدار است یا نه؟»، «آیا زندگی معنا دارد یا نه؟»، «آیا عالم طبیعت متناهی است یا نه؟» و...، ولی نویسنده کتاب «دارندگی در بسندگی است» مسیرش را از جای دیگری شروع می‌کند.
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]

در واقع زندگی مصرفی که در جریان است انسان را از هدف‌های دیگر دور کرده است. کتاب حاضر، نسبت هرکدام از ما با تعلقات‌مان را بررسی می‌کند. در واقع ما را به‌منزله قایقی می‌بیند که ‏در اقیانوس عمر شناور است. حال برای طی‌کردن مسیر تعلقات‌مان را که، چون شمش طلا برایمان ‏گرانب‌ها هستند تا چه میزان در قایق باید تلنبار کنیم؟ آن‌قدر که قایق به مقصد برسد؟ عمر ما در روزگار کنونی در ازای به‌دست‌آوردن پول نابود می‌شود و دیگر چیزی برای جنگیدن نمی‌ماند.
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
قتل در پرستشگاه آنوبیس
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
  • لیندا اس. رابینسون
  • ترجمه ی زهرا نی چین
  • نشر قطره
  • چاپ اول: 96
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
1602410_851.jpg

اين رمان، داستان مرن، کارآگاهي در مصر باستان، را نقل مي‌کند که به دستور فرعون به همراه پسرش، کيسن براي پي بردن به قتلي که در مکاني مقدس اتفاق افتاده تلاش مي‌کند. مقتول کاتبي به نام هورمين است که به خاطر خصوصيات بد اخلاقي‌اش دشمنان زيادي داشته و بنابراين مظنونين به قتل وي زياد هستند و همين موضوع باعث پيچيدگي حل اين معما مي‌شود. از طرفي ديگر چون اين مسئله مربوط به خادمي درباري بوده، فرعون مي‌خواهد اين مسئله هر چه زودتر حل شود. مرن از سويي با خانواده‌ي مقتول،‌و از سويي با همکاران وي درگير ماجراهايي مي‌شود. نويسنده در اين رمان جداي از پرداختن به معما و شخصيت‌هاي درگيرِ داستان، پيشينه‌اي هم از مصر باستان ارائه مي‌دهد و سعي مي‌کند با توصيفاتي، در خلق فضاي تاريخي و شناساندن مصر باستان کمک کند.
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
من چگونه اروین یالوم شدم
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
  • اروین یالوم
  • ترجمه ی اعظم خرام
  • کتاب پارسه
  • چاپ اول:96
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
1602412_226.jpg

ساعت سه صبح از خواب پریدم. بالشم از اشک خیس شده بود. به آرامی از رختخواب بیرون خزیدم تا مریلین بیدار نشود. به دستشویی رفتم. چشم‌هایم را خشک کردم و همان دستورالعمل‌هایی را که چهل سال است برای بیمارانم تجویز می‌کنم، خودم انجام دادم: «چشم‌هات رو ببند، خوابت رو در ذهنت مرور کن و بعد هرچی را که در خواب دیدی یادداشت کن»
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
اروین یالوم این‌بار نه بیماران و مراجعه‌کنندگان، بلکه شخص خود را دستمایة روایت قرار داده و داستان زندگی‌اش را از نوجوانی تا امروز با نگاهی روانشناسانه و نقادانه نوشته است. از چگونگی نوشتن تک‌تک کتاب‌هایش گفته و از زندگی شخصی و همسر و فرزندانش؛ از سفرها و علایقش تا رنج‌ها و خطاهایش.
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
خلع شدگان
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
  • اورسولا کی له گوئین
  • ترجمه ی حامد کاظمی
  • نشر چشمه
  • چاپ اول:96
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
1602411_390.jpg

خلع شدگان داستانی است علمی ـ تخیلی، یا دستکم در ظاهر چنین برمیآید؛ اما رویهی نخست آن را که کنار بزنیم، با كندوكاو شگفتانگیز پرسشی روبه‏رو میشویم که از قرن نوزدهم به بعد سرنوشت انسان را رقم زده: چگونه میتوان جامعهای آرمانی ساخت که نه از فقر و ستم در آن خبری باشد، نه از سرکوب سیـاس*ـی حکومت های توتالیتر. داستان در روایتی مجذوب کننده به این جدال فکری در دو قرن اخیر تجسمی روایی می بخشد: سه مجمع کیهانی، اوراس مظهر زمین که نظام سرمایه داری بر آن حاکم است، توو نماد مردمی که هشت قرن قبل دست به انقلاب سوسیالیستی زدند ولي به ساختار متمركز دولت رسيدند، و آنارس نماد جامعه ی آنارشیستی كه صد و پنجاه سال قبل در اقدام انقلابيوني بر پا شد كه هم از اوراس بيزار بودند و هم از توو، و در كهكشاني دوردست سياره ي خود را ساختند با نوعي برابري همگاني در جنبه هاي گوناگون زندگي. در اين تعارض سرنوشت بشر درمانده از فقر و نابرابري سرمايهداري، سركوب سياسي دولت توتاليتر كمونيستي و آينده اي كه در آن آزادي سر ستيز با برابري نداشته باشد به روايت كشيده مي شود.
[/BCOLOR]
 
  • پیشنهادات
  • Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    تام کت در هزارتوی عشق
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    تیم اوبراین
    ترجمه ی افشین رضاپور
    نشر همان
    چاپ اول:96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1624166_188.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    تیم اوبرایان زاده‌ی اکتبر سال 1946 از جمله نویسندگانی است که تحصیلات دانشگاهی‌اش با جنگ ویتنام همزمان شد که این مسئله زندگی شخصی‌اش را بشدت تحت تاثیر قرار داد.تام کت در هزارتوی عشق کمدی سیاهی است درباره‌ی عشق و از نگاهی دیگر،روایت امروز زندگی آمریکایی.تیم اوبراین معتقد است که رمان تنها از دل رنج زاده می‌شود و روایت‌گر رفتاری است که جهان با انسان کرده است.تام کت در فرهنگ امریکا نماد گربه‌ی نر شهوتران است و توماس اچ چیپرینگ شخصیت اصلی رمان،استاد زبانشناسی است که خلاء بزرگ درونش او را رنج می‌دهد.او عاشق زنی نیمه انسان،نیمه اثیری است و این مسئله سبب خلق وقایع عجیبی در طول روایت می‌شود.تام کت در هزارتوی عشق داستان طنزآمیزی است که به یکی از مهمترین چالش‌های بشری یعنی کشمکش میان زن و مرد پاسخ‌های حیرت انگیزی می‌دهد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    دلایلی برای زنده ماندن
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    مت هیگ
    ترجمه ی گیتا گرکانی
    انتشارات علمی و فرهنگی
    چاپ اول: 96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1624167_131.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    اين كتاب حاصل مبارزه مت هيگ با افسردگي و اضطراب بي‌اندازه شديدي است كه نزديك بود او را از پاي درآورد. اثري كوتاه، صريح و مثبت درباره برخورد درست با بحران‌هاي روحي و لـ*ـذت بردن از زندگي؛ داستان واقعي بحران‌هايي كه مت هيگ به آن‌ها دچار شد و چگونگي غلبه او بر افسردگي و آموختن زندگي كردن. اين كتاب كوچك و ساده مي‌تواند به كساني كه فكر مي‌كنند به آخر راه رسيده‌اند كمك كند، نيز به آن‌ها كه عزيزانشان با چنين مشكلي درگير هستند. دلايلي براي زنده ماندن كتابي است درباره اين كه چطور از پبودنمان در اين جهان لـ*ـذت ببريم؛ اثري تكان‌دهنده، شاد و لـ*ـذت‌بخش.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    معشـ*ـوقه ویتگنشتاین
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    دیوید مارکسن
    ترجمه ی حدیث حسینی
    نشر سده
    چاپ اول:96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1624168_927.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    معشـ*ـوقه ويتگنشتاين كه ديويد فاستر والاس آن را «نقطه عطف داستان تجريي در آمريكا» مي‌داند داستاني است كه شبيه هيچ داستان ديگري نيست؛ داستاني زني به نام كيت كه شخصيت جذابي دارد و آهنگ روايتش آن‌قدر شوخ طبعانه و فريبنده است كه ما را وا مي‌دارد ماجراها را دنبال كنيم. او در رويدادهاي زندگي‌اش پرسه مي‌زند و در پي يافتن معنايي براي غرابت زندگي است.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    چرخشهای یک ایدئولوژی
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    ولفگانگ لئونارد
    ترجمه ی هوشنگ وزیری
    نشر نو
    چاپ اول:96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1624171_681.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    این که کمونیسم در حرکت برای «تغییر جهان»، خود تا چه حد دستخوش تغییر شده است، ماهیت این تغییر چیست، و چه پیامدهای سیاسیئی به بار آورده است، مسأله‌ای است که مطالعهٔ آن ضروری می‌نماید.
    کتاب حاضر، در این راه ارزشهایی نمایان دارد و از سه مزیت عمده برخوردار است: نخست اینکه جنبهٔ توصیفی واقع‌بینانه‌ای دارد که از پیشداوری فارغ است؛ دوم اینکه به زبانی نگاشته شده است که درک مطلب را بدون داشتن اطلاعات قبلی بالنسبه گسترده از مارکسیسم کاملاً ممکن می‌سازد؛ و آخر اینکه نویسندهٔ آن به تجربه‌های ملموس و عینیِ سال‌ها اقامت در شوروی و کشورهای «بلوک شرق» اتکاء دارد.ولفگانگ لئونارد یکی از متفکران کمونیست و از اعضای مؤثر «گروه اولبریشت» بود. از نخستین کسانی بود که پس از پایان جنگ جهانی دوم از شوروی به آلمان بازگشت تا در برپایی جمهوری دموکراتیک آلمان شرقی به والتر اولبریشت سیاستمدار یاری دهد. سال‌ها بعد نیز به باور کسانی به نخستین مخالف دولت آلمان شرقی تبدیل شد و از استالینیسم روی برگرداند و سال‌ها در دانشگاه‌های امریکا به تدریس تاریخ شوروی و تاریخ جهانی کمونیسم پرداخت. یکی از دانش‌آموختگان لئونارد چند دههٔ بعد رئیس‌جمهور امریکا شد: جورج دبلیو بوش.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    مرگ به پمبرلی می آید
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    پی. دی. جیمز
    ترجمه ی فرناز تیمورازف
    نشر قطره
    چاپ اول:96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1624169_610.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    ادامه‌ي خارق‌العاده‌به رمان غرور و تعصب جين آستين سال 1803 است، شش سال مي‌شود که دارسي و اليزابت ازدواج کرده‌اند و به نظر نمي‌رسد زندگي منظم پمبرلي هرگز مختل شود؛ اما شب قبل از مهماني رقـ*ـص سالانه، هنگامي‌که کالسکه‌اي از راه مي‌رسد و از بيشه‌زار پمبرلي به سمت عمارت مي‌آيد، همه‌ي اين شادي‌ها تهديد مي‌شوند. ليديا ويکهام، کوچک‌ترين خواهر اليزابت، از کالسکه بيرون مي‌آيد و جيغ مي‌کشد که شوهرش به قتل رسيده است... مرگ به پمبرلي مي‌آيدادامه‌ي جنايي رمان غرور و تعصب جين آستين و آخرين رمان پي.دي.جيمز،يکي از سرشناس‌ترين جنايي‌نويسان انگليسي است.او در اين کتاب با حفظ سبک جين آستين و شخصيت‌هاي رمان محبوبش،غرور و تعصب،از راز قتلي عجيب در پمبرلي پرده برمي‌دارد. در سال 2013 سريالي بر اساس اين کتاب پرفروش و با همان نام مرگ به پمبرلي مي‌آيد ساخته شد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    واپسین گفتگو
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    خورخه لوئیس بورخس
    ترجمه ی شایسته پیران
    نشر نی
    چاپ اول:96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1624170_652.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    با خواندن این کتاب فهمیدم که حرف خود را زده‌ام. درواقع اعتراف کرده‌ام، خیلی بهتر از خلوت خود، و با دقت و مراقبت بسیار نوشته‌ام. تبادل افکار شرط لازم هر عشق،‌ هر دوستی و هر گفت‌وگوی واقعی است. دو نفر که با هم سخن بگویند می‌توانند ذهن را بی‌نهایت پربار کنند و به آن وسعت بخشند. آنچه حاصل وجود خودم است مرا به اندازه‌ی آنچه از دیگری می‌آموزم شگفت‌زده نمی‌کند. می‌دانم که در دنیا کسانی از سرِ کنجکاوی مشتاق‌اند مرا بیشتر بشناسند. هفتاد سالی می‌شود، که بدون تلاش زیاد، من نیز برای رسیدن به همین هدف کار کرده‌ام. به گفته‌ی والت ویتمن: «فکر می‌کنم از زندگی واقعی خویش خیلی کم می‌دانم یا هیچ نمی‌دانم». ریچارد برگین کمک کرد تا خود را بشناسم.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    خرده روایت های بی زن و شوهری
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    مهسا ملک مرزبان
    نشر بان
    چاپ اول: 96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1624164_631.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    ما خانه‌ها، کوچه‌ها، خيابان‌ها و آدم‌هاي زيادي را ترک گفتيم، اما اگر جرأت مرور خاطرات‌شان را داشته باشيم، لحظه‌ پرتپشِ لرزش و ريزش دل را حتماً تجربه کرده‌ايم. لحظه‌ سکوت پرهياهويي که با تباني ذهن سمج و دلِ ناماندگار پديد مي‌آيد و بس... بارها با خودمان گفتيم اگر دل هم مثل چشم در داشت مي‌بستيم يا اگر بلد بوديم، ذهن را از خاطره‌ها، و حافظه‌ بويايي را از تمام عطرهاي گذشته خلاص مي‌کرديم، اما بدون اين‌ها تنهايي‌مان را چگونه پر مي‌کرديم؟ آدم‌ها مي‌آيند که بروند، رفتن‌شان به اندازه‌ي آمدن نامنتظر و تکان‌دهنده است و ما با تواني که نمي‌دانيم از کجا آورده‌ايم سنگين‌ترين اتفاق‌ها را ناباورانه تاب آورديم، با صبري که به تلخي آموختيم، نظر‌کردن و گذرکردن پيشه کرديم با اين باور که در گوشه‌ها و زوايا و پس و پشت تمامي هدف‌هاي بزرگ و کوچک‌مان تحفه‌اي به اسم زندگي خانه دارد که بايد بتوانيم حظش را ببريم.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    نفرتی که تو می کاری
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    انجی توماس
    ترجمه ی میلاد بابانژاد و الهه مرادی
    نشر نون
    چاپ اول: 96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1624165_268.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    در دنيايي که صداي اقليت بودن هرروز سخت‌تر مي‌شود انجي توماس، نويسنده آمريکايي، در اولين کتابش سعي مي‌کند مسائل روز دنيا را با زيباترين زبان ممکن و در قالب داستاني که الهام‌گرفته از ماجرايي واقعي است به تصوير بکشد. «نفرتي که تو مي‌کاري» بهترين کتاب در سال 2017 به انتخاب اعضاي سايت گودريدز بوده و از آن کتاب‌هايي است که از همان اول به ليست پرفروش‌هاي نيويورک تايمز رفت و براي مدت‌ها در آن ليست باقي ماند. اين کتاب همچنين با گرفتن هشت ستاره که بيشترين امتياز ممکن است نامزد جايزه کتاب ملي آمريکا شده است، کتابي که نويسندگان بزرگي چون جيسون رينولدز، جان گرين و بسياري ديگر با عباراتي چون «ميخکوب‌کننده» و «خيره‌کننده» از آن ياد کرده‌اند. «نفرتي که تو مي‌کاري» براي تمام کساني است که فارغ از مليت، جنسيت، قوميت و نژادشان احساس مي‌کنند در دنيا تنها و مظلوم هستند. اين رمان مي‌خواهد نشان دهد هرکسي مي‌تواند صدايي باشد در گوش جامعه‌اي که نمي‌خواهد حرف‌هاي ما را بشنود، مي‌خواهد بگويد بعضي‌وقت‌ها حتي اگر تمام کارها را هم درست انجام دهي، باز هم ممکن است اوضاع درست نشود، اما مسئله اين است که هيچ‌وقت از انجام کار درست، دست بر نداري.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    آخرین انسان
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    مارگارت اتوود
    ترجمه ی سهیل سمی
    انتشارات ققنوس
    چاپ اول:96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1624172_545.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    چاپ اول این کتاب با عنوان اوریکس و کریک در سال 1383 منتشر شده بود. نام آخرین انسان از عنوان ترجمه فرانسه عاریت گرفته شده است.اوریکس و کریک لقب دو نفر از شخصیت‌های اصلی کتاب است. این رمان عاشقانه در زمانی آغاز می‌شود که نسل انسان بر اثر فاجعه جهانی زیست‌شناسی از بین رفته است و تنها یک نفر باقی مانده است.او تنها بازمانده این فاجعه جهانی است، این داستان در گذشته اتفاق افتاده و در آینده روایت می‌شود. مارگارت اتوود می‌گوید: «هنگامی‌که‌ حوادث‌ اولیه‌ داستان‌ در ذهنم‌ شکل‌ گرفت‌ و مشغول‌ نگارش‌ اوریکس‌ و کریک‌ بودم‌، در واقعیت‌ این‌ حوادث‌ داشت‌ به‌ وقوع‌ می‌پیوست‌، حادثه‌ یازدهم‌ سپتامبر و پس‌ از آن‌ انتشار میکروب‌ سیاه‌زخم.» تمامی‌ اتفاقات‌ این‌ رمان‌ خواندنی‌ در سال‌های‌ پایانی‌ قرن‌ ۲۱رخ‌ می‌دهد. اتوود با دقتی‌ مثال‌زدنی‌ گزارشی‌ از جهانی‌ می‌دهد که‌ ما در آن‌ زندگی‌ می‌کنیم‌. او آن‌قدر خواندنی و پٌرکشش این گذشته در آینده را روایت کرده که خواننده را کاملاً درگیر می‌کند تا کتابی با این حجم را یک‌نفس بخواند. بی‌جهت نیست که نام این اثر در فهرست نهایی جوایز متعددی در سال ٢٠٠٣ جای داده شد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    معیوب ها
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    تام رکمن
    ترجمه ی علی منصوری
    نشر چشمه
    چاپ اول:96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1624163_580.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    معیوب‌ها، رمانِ ستایش‌شده‌ی تام رَکمَن (1974)، برای نخستین‏بار سالِ 2010 منتشر شد و زیاد طول نکشید که به بیش از سی زبان ترجمه و چاپ شود. رَکمَن نویسنده‌ای‌است انگلیسی‌الاصل و بزرگ‌شده‌ی کانادا و ساکنِ لندن. یک روزنامه‌نگارِ مشهور و شناخته‏شده که در خبرگزاری آسوشیتدپرس کار می‌کند و در مقامِ رمان‌نویس نیز به جایگاه مهمی دست یافته است. او در دانشگاه سینما خوانده و بعدتر فوق‌لیسانسش را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری گرفته است. رمانِ معیوب‌ها از دلِ همین زندگی روزنامه‌نگاری بیرون آمده. قصه‌ی چند آدم در تکه‌های گوناگون جهان که قرار است کنار هم روزنامه‌ای دربیاورند توی رُم... قصه‌ی هر کدام از این مردان و زنان مملو از فرازوفرودهایی‌ است که به‏هم پیوندشان می‌دهد یا از هم دورشان می‌کند و گاهی حتا به انتقام‌هایی تحقیرکننده وامی‌داردشان. رمان ریتمی تند دارد و پُر از اتفاق و ماجراست. نفس‌گیر و غیرقابلِ‏پیش‌بینی پیش می‏رود و با رمانی رئالیستی روبه‏رو که در آن قصه‌ی «فساد» و «خبر» درهم‌تنیده شده ‌است. تام رَکمَن رمانی بی‌پروا نوشته که درش ظهور و سقوطِ آدم‌ها را در یک پروسه‏ی کوتاهِ زمانی نشان می‌دهد و روایت می‌کند که چه‏طور یکی می‌کوشد دیگری را تحتِ سلطه‌ی خود درآورد.
    [/BCOLOR]
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در جستجوی طبیعت[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ادوارد ویلسون
    • ترجمه ی کاوه فیض الهی
    • نشر نو
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1644978_798.jpg

    در جست‌وجوی طبیعت مقدمه‌ای خواندنی و قابل فهم برای آشنایی با یکی از با استعدادترین دانشمندان جهان است. ادوارد ویلسون، شاید بیش از هر دانشمند دیگری در قرن ما، جانوران را در زیستگاه طبیعی‌شان زیر نظر گرفته و قوانین حاکم بر رفتار، سازمان اجتماعی، و روابط‌شان را با محیط دریافته است.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    اما او نه فقط در پی آنچه این یافته‌ها دربارۀ خودِ این جانوران به ما می‌گویند، بلکه در پی چیزی است که می‌توانند دربارۀ طبیعت انسان و رفتارِ گونۀ ما به ما بگویند. او نتایج جذاب و گاه شگفت‌انگیز بررسی‌هایش را به واسطۀ کتاب‌هایی فوق‌العاده همچون تنوع حیات، طبیعت انسان و زیست‌شناسی اجتماعی ، با خوانندۀ عام در میان گذاشته است. نثر جذاب و دقیق او دربارۀ موضوعات پیچیده دو جایزۀ پولیتزر برایش به ارمغان آورده و ستایش دانشمندان و خوانندگان سرتاسر جهان را برانگیخته است.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    ادوارد ویلسون، زیست‌شناس و طبیعی‌دان ۸۸ساله امریکایی، یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان تکامل در جهان است و نویسندۀ بیش از 30 کتاب دربارۀ مورچه‌ها، بوم‌‌شناسی و حفاظت، زیست‌شناسی اجتماعی، تنوع زیستی و تکامل است. او استاد بازنشستۀ دانشگاه هاروارد و برندۀ جایزه‌های متعدد است. دوران کودکی ویلسون در جنوب امریکا و جمع‌آوری مارها و حشرات در جنگل‌ها و مرداب‌های این منطقه تأثیری جادوانه بر کار و زندگی‌اش گذاشت.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    ادوارد ویلسون یکی از جسورترین و تأثیرگذارترین زیست‌شناسان قرن بیستم است. خوشبختانه او اتفاقاً نویسنده‌ای دلپذیر و زبردست هم هست. در جست‌وجوی طبیعت، لبریز از شگفتی‌های حیات و ایده‌های مهمی است که با ظرافت بیان شده‌اند. این اثر بار دیگر نشان می‌دهد که چرا ما غیردانشمندها باید از داشتن صدای او ممنون باشیم.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]مغازه خودکشی[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ژان تولی
    • ترجمه ی احسان کرم ویسی
    • نشر چشمه
    • چاپ اول: 97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1644975_567.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    کتابهای صوتی را، از نوار بشنوید

    ارائه شده توسط
    favicon.png

    شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
    عقل و احساس اثر جین آستین
    مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن
    همه مردان شاه اثر استیون کینزر
    قصه های چهارده معصوم
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    غازه‌ی خودکشی یک فانتزی سیاهِ تکان‌دهنده است که بعد از چاپ ‌شدن در سالِ 2007، توجهِ فراوانی برانگیخت. رمانِ عجیبِ ژان توله (1953)، نویسنده و فیلم‏نامه‌نویسِ فرانسوی، هجوی ا‌ست تمام‌عیار درباره‌ی مرگ و امید. رمان درباره‌ی یک دکانِ فروشِ ابزار و ادواتِ خودکشی ا‌ست. همه‏جور خنزرپنزری در آن یافت می‌شود. از انواع سَم تا طناب‌های دار، از انواعِ سلاح‌های کمری مناسب برای انتحار تا ویروس‌های کشنده‌.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    یک فروشگاه منحصربه‌فرد در زمان و مکانی نامعلوم. رمان گره خورده است به نامِ برخی از مهم‌ترین چهره‌های ادبی و هنری که خود را کُشته‏اند؛ میشیما، مرلین مونرو، ونسان ون‌گوگ و... تقاضا بسیار زیاد است، تا این‌که روزی پسری وارد این مغازه می‌شود و با خودش تحولی به همراه می‌آورد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    این روند پیش می‌رود تا سطرهای پایانی کتاب که ناگهان ضربه‌ای خردکننده به مخاطب وارد می‌شود، ضربه‌ای که غیرقابل‏پیش‌بینی ا‌ست... رمانِ مغازه‌ی خودکشی از درخشان‌ترین آثارِ فانتزی سیاهی‌است که در دو دهه‌ی گذشته در جهان و در این سبک نوشته شده‌است. حضور متراکمِ مرگ، تلاش برای ساختنِ امید به زندگی، نبردی نمادین و مملو از شوخی‌های ظریف که در نهایت قرار است خواننده را میخ‏کوب کند.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]خاطرات و تأملات در زندان شاه[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • محمد محمدی گرگانی
    • نشر نی
    • چاپ اول: 97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1644976_610.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    عمل سیـاس*ـی و اجتماعی، به‌اصطلاح «استراتژی» یا خط مشی، بسیار پیچیده است. در بسیاری موارد، آن‌چه در پس ذهن فرد می‌گذرد گفته نمی‌شود و یا در مواردی قابل گفتن نیست. افرادی در اعماق ذهنِ خود، محاسباتی دارند. گاه زمانه چنان است که قادر نیستند چیزی بگویند، لذا دردمندانه و هشیارانه و یا فرصت‌طلبانه، مهر سکوت بر لب می‌گذارند، اما در گوشه و کنارِ بعضی خاطره‌ها، مسائلی مطرح می‌شود که می‌تواند در مواردی، ریشه و مبنای بعضی «مواضع» را روشن کند و تجربه‌های گران‌قیمتی را به نسل‌های بعدی انتقال دهد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    همواره نگران بوده‌ام که خاطرات به‌اصطلاح «حدیث نفس» و یا از خود تعریف‌کردن است، و چه سخت است از این خودستایی رها باشی. اما قانع شدم که این مسئله را باید با خود و خدا حل کرد و نباید به این دلیل از گفتن تاریخ اجتناب نمود، هرچند از یک نگاه و یا از یک زاویه باشد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]فلسفه مدرن فرانسه[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • رابرت ویکس
    • پیروز ایزدی
    • نشر ثالث
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1644977_543.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    کتاب برای کسانی که می خواهند با فلسفه فرانسه در قرن بیستم اشنا شوند ، راهنمایی خوب است . دلیل عمده آن عبارت از این است که نویسنده کتاب ، رابرت ویکس ، نهایت سعی خود را کرده است که با زبانی در حد امکان ساده و فارغ از پیچیدگی های متون فلسفی ، ایده ها و روندهای اصلی حاکم بر تفکر فلسفی فرانسه در دوران معاصر را شرح دهد .
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    در این راستا نویسنده کوشیده است در معرفی هر یک از متفکران ، ضمن برشمردن خاستگاه فکری و زمینه های تاریخی ایده های مطرح شده از سوی آنان با آوردن بریده هایی از آثار مهم آنان توصیفی رسا و روشن از مفاهیم طرح شده در آن ها به دست دهد و از این طریق راه را برای رمزگشایی از آن ها ، که بعضا بسیار پیچیده اند باز کند. خواننده در این کتاب با مکاتب گوناگون فلسفی که بر اندیشه فلسفی در فرانسه تاثیر گذار بوده اند از جمله سوررئالیسم اگزیستانسیالیسم ساختار گرایی پساساختارگرایی و پسامدرنیسم آشنا می شود.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]از مولکول تا استعاره (نظریه نورونی زبان)[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • جروم فلدمن
    • ترجمه ی جهانشاه میرزابیگی
    • نشر آگه
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1644974_680.jpg

    هدفِ اين کتاب يک‌پارچه‌سازي بينش‌هاي رايج در بسياري رشته‌ها در يک نظريه‌ي نوروني منسجم زباني است. ممکن است اين‌گونه به نظر برسد که چنين تلاشي ضرورت ندارد. مگر نه اين که زبان يکي از کارکردهاي آشکارِ مغزهاي ماست ــ چه چيز ديگري ممکن است باشد؟ يقيناً ديگر توانايي‌هاي انسان، مثلِ کنترلِ حرکت، شنيدن، و مخصوصاً ديدن براي دهه‌هاست که به‌عنوان نظام‌هاي نوروني موردِ مطالعه قرار گرفته‌اند.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    اما زبان هنوز غالباً يک نظامِ نمادي انتزاعي در نظر گرفته مي‌شود که هيچ ارتباطي با مغز و تجربه‌ي انسان ندارد. از مطالعاتِ صوري زبان دانشِ پايدارِ فراواني کسب شده است، اما عجيب است که هنوز مفهومِ زبانِ ناجسماني صحنه را ترک نکرده است... طراحي کتاب به‌گونه‌اي است که بايد به ترتيب مطالعه شود: هر فصل فهمِ ايده‌هاي فصل‌هاي بعد را فراهم مي‌سازد. اما هم‌چنين اين امکان هم وجود دارد که ابتدا به بخش‌هايي که بيش‌تر دوست داريد نگاه بيندازيد و سپس تصميم بگيريد که ادامه بدهيد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    شاخص‌هاي به ـ جلو به ـ عقبِ زيادي وجود دارد که در يک‌پارچه‌سازي مطالب مؤثرند. پردازشِ اطلاعات مضمونِ مرکزي اين کتاب است. زبان و انديشه به‌طور ذاتي مربوط به کسبِ اطلاعات، کاربردِ اطلاعات، و انتقالِ اطلاعات هستند... اگر مي‌خواهيد بدانيد که مغزِ ما چه‌گونه انديشه و زبانِ ما را مي‌سازد، اين کتاب مي‌تواند در اين راه کمکِ مؤثري باشد.
    [/BCOLOR]
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]100 پرسش جعبه ابزاری برای گفتگو[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • آلن دوباتن
    • ترجمه ی علی کاظمیان
    • نشر نو
    • چاپ اول: 97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1653191_621.jpg

    گاهى در مهمانی‌ها و دورهمى‌ها همه ساکت‌ می‌نشینند و حرفى در کار نیست و هر کاری هم می‌کنیم هیچ موضوع جالبی برای گفت‌ و گو پیدا نمی‌کنیم. شاید یک دلیلش این است که موضوعات و تجربه‌های مشترکمان را فراموش کرده‌ایم و اصلاً دیگر به آنها فکر نمی‌کنیم.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    شروع کردن یک گفت و گوی خوب کار آسانی نیست. یک گفت و گوی عالی همیشه با سوالی عالی توسط یک نفر آغاز می‌شود. «جعبه‌ابزار گفت‌ و گو» مهمانی‌ تازه‌وارد است که با یک پرسش به‌سادگی به یادمان می‌آورد که می‌توانیم دربارهٔ چه چیزهایی با هم حرف بزنیم؛ چه خاطراتی را زنده کنیم؛ چه لـ*ـذت‌هایی را مرور کنیم؛ چه ناگفته‌هایی را بگوییم تا به وادی خیال‌های دور و درازمان کشیده شویم.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    داخل این مجموعه، کارت‌هایی زیبا می‌بینید که بر آنها صد مورد از بهترین پرسش‌های مطرح نقش بسته است. تنها چندتايى از این پرسش‌ها می‌تواند هر مهمانی و دورهمی‌ را گرم و پر از حرف و خنده کند. با این پرسش‌ها می‌توانید یک دل سیر، از چیزهایی که هیچ‌وقت فرصتش را نداشته‌اید، حرف بزنید و بشنوید و بگویید و بخندید.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]طبقه و قشربندی اجتماعی[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • رزماری کرامپتون
    • ترجمه ی هوشنگ نایبی
    • نشر نی
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1653195_285.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    این کتاب تحلیلی است از مفهوم قشربندی اجتماعی و طبقه‌ی اجتماعی، و نگاهی است اجمالی به تاریخ چارچوب‌هایی که برای درک و تبیین تداوم نابرابری‌های اجتماعی پدید آمده است. همچنین در این کتاب، به میراث کلاسیک تحلیل طبقاتی و کارهای مارکس و وبر اشاره می‌شود. سپس نحوه‌ی اندازه‌گیری ساختار طبقاتی عنوان می‌شود که تلاش منظمی است برای عملیاتی‌کردن ساختار طبقاتی برحسب تقسیم‌بندی ساختار شغلی. در اینجا، هم طرح‌های طبقاتی رسمی مورد کندوکاو قرار می‌گیرد، هم طرح‌های جامعه‌شناختی، و هم طرح‌هایی که محققان سیاست‌پژوهی و بازارپژوهی به کار می‌برند.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    سپس، بعد فرهنگی طبقه با شرحی از مفهوم «پایگاه» همراه با مفهوم «شهروندی» مارشال و رویکرد بوردیو به طبقه همراه با کاربردهای این رویکرد در کندوکاو طبقه‌ی متوسط و طبقه‌ی کارگر به میان می‌آید. و سرانجام نقش خانواده در بازتولید نابرابری‌های طبقاتی و تحرک اجتماعی مطرح می‌شود.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]سنگ نبشته ای بر گور یک جاسوس[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • اریک امیلر
    • ترجمه ی رامین آذربهرام
    • انتشارات نیلوفر
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1653192_480.jpg

    سنگ‌نبشته‌اي براي گور يك جاسوس از جذاب‌ترين داستان‌هاي امبلر است و در ادبيات جاسوسي اثري كلاسيك محسوب مي‌شود. اين كتاب كه در ابتدا به صورت پاورقي در روزنامه ديلي اكسپرس چاپ مي‌شد جزء ده رمان برجسته تاريخ ادبيات جاسوسي به انتخاب مجله اينديپندنت است. امبلر با نبوغ منحصر به ‌فرد و طنز استثنايي خود داستاني جذاب و پركشش را روايت مي‌كند كه در ميان آثار مشابه در گونه تريلر يك سر و گردن بالاتر مي‌ايستد. به قول منتقد كتاب روزنامه واشنگتن پست: «كسي كه آثار امبلر را نخوانده باشد دلهره واقعي را تجربه نكرده است.»
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]علم عشق[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • جان گاتمن
    • ترجمه ی هاشم پوریامهر
    • نشر دانژه
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1653194_559.jpg

    کتاب حاضر، در نوع خود اثر کم نظیری درباره ی روابط عاطفی و زناشویی است. این کتاب محصول سال ها تجربه ی علمی گروهی است که رفتارهای زوجین را به طور خلاقانه ای صورت بندی ریاضی کرده اند. کتاب شامل ارایه 46 اصل عشق، چهارسوار ویرانگر، پنج دستورالعمل ایجاد، حفظ و تداوم روابط خوب و انواع پنج گانه زوج ها پرداخته است.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    خواننده ممکن است در آغاز، عنوان کتاب را قدری غریب و نامعمول ببیند زیرا بارها این شعر را زمزمه کرده است که: بشوی اوراق، اگر همدرس مایی که درس عشق در دفتر نباشد نویسنده کتاب با پشتوانه چهل سال کار و تحلیل رفتار زوج ها در موقعیت های مختلف، به این نتیجه ی مهم نایل شده که وقتی عشق در روابط میان زوج ها جاری می شود، بررسی آن به مدد علم امکان پذیر و روند آن پیش بینی پذیر می شود. با روش هایی که در این کتاب توصیف و تبیین شده، با درصد بالایی از اطمینان- حالت های مختلف نظیر روابط شاد پایدار- ناشاد پایدار- شاد ناپایدار و ناشاد ناپایدار و وقوع طلاق را می شود پیش بینی کرد. امید و اطمینان دارد که مطالعه ی کتاب برای مشاوران خانواده، زوج درمانگرها، روان شناسان، روانپزشکان، مددکاران اجتماعی بسیار سودمند خواهد بود.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]زن غیر ضروری[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ربیع علم الدین
    • ترجمه ی هرمز گیلیانه
    • نشر قطره
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1653193_535.jpg

    نامزد نهايي جايزه‌ي حلقه‌ي منتقدان ملي آمريکا نامزد نهايي جايزه‌ي ملي کتاب عاليه صالح در آپارتمانش در بيروت تنها و در محاصره‌ي انبوه کتاب‌هايش زندگي مي‌کند. عاليه‌ي تنها، بي‌فرزند و مطلقه «زائده‌ي غيرضروري» خانواده‌اش است. اين زن صريح‌اللهجه که دنياي خود و گذشته‌ي پيچيده‌اش را از دريچه‌ي آثار ادبي فاخر مي‌بيند سالييکي از کتاب‌هاي محبوبش را به عربي ترجمه و آن‌گاه گوشه‌اي انبار مي‌کند. ترجمه‌هايش را هرگز هيچ‌کس نخوانده است.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    خواننده با ذهن بازيگوش عاليه در سرک کشيدن‌ هايش به حال و گذشته‌ي بيروت همراه مي‌شود. ملاحظاتي رنگارنگ در باب ادبيات، فلسفه و هنر با تاخت‌وتاز خاطراتي از جنگ داخلي لبنان و گذشته‌ي پرتلاطمِ خودِ عاليه درهم مي‌آميزد. عاليه، در‌حالي‌که سعي مي‌کند بر بدن رو به سال‌خوردگي و غليان خودجوش احساساتش غلبه کند، با فاجعه‌اي غير قابل تصور، که تتمه‌ي زندگي‌اش را تهديد مي‌کند، مواجه مي‌شود. ربيع علم‌الدين روايتي ظريف از زندگي يک زن در خاورميانه به دست مي‌دهد.
    [/BCOLOR]
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]دختر گمشده[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • النا فرانته
    • ترجمه ی ابوالحسن حاتمی
    • کتاب خورشید
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1675508_933.jpg

    النا فرانته، نام مستعار نویسنده‌ای است که سال ١٩٤٣ در شهر ناپل ایتالیا به دنیا آمد. فرانته نویسنده‌ای منزوی است، نویسنده‌ای که با انتخاب اسم مستعار نشان داده، حریم خصوصی‌اش را ترجیح می‌دهد؛ او مصاحبه‌های رودررو را رد می‌کند و تا به حال عکسی از او منتشر نشده است. فرانته با اعتقاد به اینکه «اگر کتابی حرفی برای گفتن داشته باشد، خواننده‌اش را پیدا می‌کند» در سال ۱۹۹۱ و کمی پیش‌تر از انتشار نخستین رمانش، «عشق آزاردهنده»، در نامه‌ای به ناشرش از او درخواست کرد حافظ راز هویت واقعی‌اش باشد؛ فکر می‌کند گمنامی فضایی با خلاقیتی کاملا آزاد برای او فراهم می‌کند.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]این خلاقیت آزاد منجر به خلق مجموعه چهار جلدی رمان «دوست نابغه من» شد.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]النا فرانته با نگارش این مجموعه، ادبیات ایتالیا را در مسیری هدایت کرد که پیش از این ‌چنین مسیری وجود نداشت. کتاب‌های فرانته سرگذشتی از کشمکش‌های درونی زنان باهوش را به تصویر می‌کشد؛ کسانی که مسیر خود را با رفتن به فلورانس و رم و پیدا کردن شغل مناسب هموار می‌کنند و با رویارویی با خاطرات خشونت‌آمیز و تیره جوانی‌شان خود واقعی‌شان را می‌یابند و دچار توهم یافتن راهی برای التیام زخم‌های عاطفی قدیمی می‌شوند. شاید بتوان گفت یکی از شعارهای کتاب‌های فرانته این است که «هیچ‌کس نمی‌تواند گذشته‌اش را پشت‌سر بگذارد.» در دنیای فرانته هم هیچ شخصیتی نمی‌تواند از گذشته‌اش فرار کند.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]نوشته‌های این نویسنده از نظر درونی و نزدیکی به دنیای خصوصی آدم‌ها بسیار نیرومند عمل کرده‌اند، گویی نویسنده از دریچه لنزی، ذهن ما را می‌بیند.[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]تاریخ تجدد در ژاپن[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • هاشم رجب زاده
    • جهان کتاب
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1675516_254.jpg

    این کتاب، تاریخِ تجدد و اصلاحات در ژاپن است. یعنی دوره‌ای که درهای آن کشور را به روی جهان گشود، جامعة سنّتی و منزوی‌‌اش را با غرب آشنا کرد و توسعة علمی و صنعتی چشمگیرش را رقم زد. ژاپن در دورة اصلاحات به‌سرعت به یک نیروی برتر تبدیل شد و توانست امپراتوری روسیه را مغلوب سازد. پیروزی ارتش ژاپن بر روسیه سراسر آسیا را تکان داد و حتی در ایران الهام‌بخش مشروطه‌خواهان شد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]

    کتاب با بررسی زمینه‌های تغییر و گذار از دورة اِدو به عصر تجدد آغاز می‌شود. در ادامه، روبه‌رو شدن ژاپن با دنیای غرب و بنیاد ژاپن نوین (1868-1873م) شرح داده می‌شود. مشروطیت و قانون اساسی مِیجی و سپس حکایت پیروزی ژاپن در دو جنگ بزرگ (جنگ با چین در 1895 و غلبه بر قوای روسیه در 1904-1905 ) از دیگر مباحث کتاب است.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    مؤلف *تاریخ تجدّد ژاپن* دکتر هاشم رجب‌زاده، پژوهشگر و استاد ایران‌شناسی و زبان و ادب فارسی در دانشگاه‌های ژاپن است. از او کتاب‌ها و مقالات بسیاری دربارة تاریخ و فرهنگ ژاپن منتشر شده است. او در سال 1388 «نشان گنجینة مقدس» را - به پاس 27 سال تدریس دانشگاهی و تلاش‌ برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران به ژاپن و شناساندن فرهنگ و ادب ژاپن به ایرانیان - از دست امپراتور ژاپن دریافت.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]زمین ابنای بشر[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • پرامودیا آنانتاتر
    • ترجمه ی تهمینه زاردشت
    • نشر آگه
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1675507_466.jpg

    وقتي مادرش ــ‌که هندو بودــ مي‌خواست او را به دنيا بياورد، پدرش ــ‌که او هم هندو بودــ زنش را سريع به بندر پراک روي عرشه‌ي کشتي فون هيمسکرک مي‌رساند که در اسکله لنگر انداخته بوده، تا مادرش بچه را آن‌جا به دنيا بياورد و روبرت نه‌فقط رعيت که شهروند هلندي هم باشد. خودش که اين‌طور فکر مي‌کرد. اما بعدها متوجه شدم تولد روي عرشه‌ي کشتي هلندي ابداً بار حقوقي ندارد. شايد رفتارش شبيه يهودي‌هايي بود که موفق شده بودند شهروند امپراتوري روم شوند.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    او خودش را با برادرها و خواهرهايش متفاوت مي‌دانست. خودش را هندو نمي‌دانست. اگر فقط يک کيلومتر دورتر از آن کشتي، مثلاً در بارانداز پراک يا روي قايق سمپن مادورايي به دنيا مي‌آمد و شهروند مادورا مي‌شد، رفتارش کمي فرق مي‌کرد. اما خوب، من که مي‌دانستم چرا لاف مي‌زند که به دخترهاي هندو علاقه‌اي ندارد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    با تظاهر به اين‌که واقعاً شهروند هلندي است، تک و تا مي‌کرد تا واقعاً مثل هلندي‌ها رفتار کند. فقط به‌خاطر آينده‌ي زاد و رود احتمالي‌اش. و اميدوار بود در آينده، موقعيت و حقوقي بالاتر از مردان هندو به دست آورد، بومي که جاي خود دارد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]وهابی و وهابیت[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • سر هارفورد جونز
    • ترجمه ی مانی صالحی علامه
    • نشر ثالث
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1675510_650.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    اکنون حدود یک قرن از زمانی می گذرد که عربی به نام عبدالوهاب از قبیله تمیم از سرزمین نجد خارج شد تا در مدارس مختلف خاورمیانه ، علوم دینی و روحانی بیاموزد . او نهایتا به دمشق رفت و در آن جا با پشتکار و تلاش بسیار ، تحصیلاتش را دنبال کرد . دمشق در آن زمان ، شهری بود که عده ای از مشهورترین علمای اسلامی در آن سکونت داشتند .عبدالوهاب از دمشق به شهر درعیه ، در آن بخش از عربستان که سرزمین نجد خوانده می شود رفت و حوالی سال های 1725 و 1724 در آن جا سکونت گزید . و این گام های نخست در شکل گیری وهابیت و تثبیت عربستان سعودی بود.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    کتاب حاضر از ابتدای کار وهابیون را تا فتح درعیه توسط سپاهیان محمد علی پاشای مصر در بر می گیرد . برای آگاهی بیش تر خوانندگان ، ادامه کار وهابیون تا زمان حاضر به اختصار آورده می شود و نیز چند جمله ای درباره فاجعه کربلا و نیز غارت حرم نبوی در مدینه که سرهارفورد جونز به اولی فقط اشاره ای کوتاه و دومی اشاره ای غیر مستقیم داشته و توضیحی نداده است.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]تاریخ علم[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • استیون واینبرگ
    • ترجمه ی جمیل آریایی
    • انتشارات مازیار
    • چاپ اول: 97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1675509_557.jpg

    بيشتر كتاب‌هاي تاريخ علم را تاريخ‌داناني نوشته‌اند كه از چهره‌هاي علم نبوده‌اند. اينك تاريخ علم را يكي از برجسته‌ترين فيزيكدان‌هاي نظري كيهان‌شناسي و ذرات بنيادي معاصر، استيون واينبرگ، برنده جايزه نوبل فيزيك سال 1979 روايت مي‌كند كه خود در آن نقشي ماندگار دارد. اين كتاب چكيده هزاران سال تلاش آدمي، از يونانيان باستان گرفته تا اعراب و اروپائيان، براي درك جهان هستي است، روايتي بس خواندني و عالمانه از اين ميراث كهن. «تاريخ علم داستاني است كه دانشمنداني چون من در آن سهم داريم.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    دانشي از پژوهش‌هاي گذشته مي‌تواند چراغ راه پژوهش‌هاي امروزي و ياري‌رسان آن باشد و براي برخي از دانشمندان، دانش تاريخ علم الهام‌بخش پژوهش‌هاي كنوني آن‌هاست. با وجود اين، اميدواريم پژوهش‌هاي امروزي ما بخشي، هر چند ناچيز، از تاريخ بزرگ علوم طبيعي باشد.»
    [/BCOLOR]
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]درس گفتارهای ادبیات جهان[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • گرنت ال. وات
    • ترجمه ی گروه مترجمان
    • انتشارات نیلوفر
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1685853_169.jpg

    پروفسور گرنت ال. وات، متخصص و صاحب‌نظر در آثار ويليام شكسپير، ادبيات انگليسي، ادبيات داستاني مدرن آمريكا، و مطالعات ميان‌رشته‌اي است. او در اين اثر، با گزينش و تحليل شاهكارهاي ادبيات و شماري از آثار مهم ادبي، تاريخ ادبيات جهان را از آغاز تا امروز با شيوه‌اي دقيق و رويكردي نو، به شكلي فشرده تحليل و واكاوي كرده است. او در اين اثر، علاوه بر توجه به تجربه‌هاي ادبي مشابه و مضامين نزديك يا مشترك آثار، به ناهمانندي‌ها و اختلاف‌ها و وجوه تمايز آثار ادبي جهان و نيز تاثيرگذاري و تاثيرپذيري ادبي در ادوار مختلف تاريخي عنايت داشته است.
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در سید خندان کسی را نمی کشند[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • مهام میقانی
    • نشر بان
    • چاپ اول:96
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1685859_730.jpg

    کمي بيشتر از دو سال قبل، در آخرين روزهاي پاييز نود و سه، در صبح ساکني که ابرهاي نمور و پراکنده‌اي که نه آبستن باران بودند و نه برف، کورسوي اميدي در دل ساکنان شهر که هفته‌ها در انتظار باد و باران مانده بودند، دميده شد. اما آن روز هم باران نباريد و نقيبي با گوش‌هاي خودش شنيد که آن شنبه‌ي نيمه‌ابري، آلوده ترينِ روز سال لقب گرفت. در ماشين پليس نشسته بود و يک سرباز راننده او را به پزشکي‌قانوني بهشت‌زهرا، جايي که همکارش ابدال در آن در خواب ابدي بود، مي‌برد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]با خود گفت اگر هيچ‌وقت جرات گفتن حقيقت را به لي‌لي پيدا نکند چه بلايي سر عشق‌اش خواهد آمد؟ اگر به هر دليل هيچ‌وقت قرار نباشد «دوستت دارم» را به لي‌لي بگويد آيا روزي پشيمان خواهد شد؟ آيا براي عشقي که بعد از اين بزدلي در گورستان «دوستت دارم» هاي به زبان درنيامده خواهد غلتيد سوگواري مي‌کند؟ اصلاً مي‌تواند عشق‌اش به لي‌لي را دوباره بين ميليون‌ها عشق ناگفته که در آن سرزمين هرز پرسه مي‌زنند و به در و ديوار مي‌خورند پيدا کند؟ لي‌لي چه واکنشي نشان خواهد داد؟ آيا او به خاطر عافيت‌طلبي نقيبي حسرت خواهد خورد؟[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]نفت و هژمونیسم امریکا[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • محسن مسرت
    • نشر نی
    • چاپ اول: 97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1685855_396.jpg

    اقتصاد نفت شاید پیچیده‌ترین و پررمز و رازترین اقتصاد در جهان سرمایه‌داری باشد. نفت جزئی از مجموعه‌ی منابع حامل انرژی اما مهم‌ترین و پرسودترین نوع آن است که با سایر منابع انرژی از قبیل زغال‌سنگ، هسته‌ای، آبی، و منابع تجدیدپذیر در رقابت دائمی در بازار جهانی قرار دارد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    لذا تصادفی نیست که خود نفت به‌عنوان مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی در جهان، سبب نزاع بین‌المللی بر سر تقسیم منابع و رانت‌های نفتی، به حساس‌ترین عامل ژئوپولیتیکی و هژمونیستی دولت امریکا تبدیل شده است. اما آسیب‌های زیست‌محیطی مصرف انرژی‌های فسیلی، به‌خصوص نفت، جامعه‌ی انسانی را به‌اجبار به طرف استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر سوق می‌دهد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    این کتاب ارزیابی جامعی از اقتصاد نفت و آینده‌ی انرژی در جهان و ایران با استفاده از تئوری رانت و مقوله‌های قدرت و تکنولوژی ارائه می‌دهد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]فانوسی میان اقیانوس ها[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ام. ال. استدمن
    • هرمز عبداللهی
    • نشر چشمه
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1685851_161.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    ام ال. استندمن نویسنده‏ی استرالیاییِ ساکنِ لندن با نخستین رمانش؛ فانوسی میانِ اقیانوس‌ها (سال 2012)، به شهرتی فوق‌العاده دست پیدا کرد. یک عاشقانه‌ی رازآلود که براساسش در سالِ 2016 فیلم موفقی هم ساخته شد. این رمان درباره‌ی بازگشت مردی است از جبهه‌ی غرب. او نگهبانِ یک فانوسِ دریایی در جزیره‏ا‌ی دورافتاده در غربِ استرالیا می‌شود، و هر چند ماه یک‏بار با قایق برایش آذوقه و لوازم می‌آورند.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    همسرش نیز به او می‌پیوندد تا زندگی‌شان را در این جزیره‌ی دورافتاده رقم بزنند، زنی که قدرتِ بارداری ندارد و فرزندانش سقط می‌شوند و روحش از این ماجرا در عذاب است، تا این‌که روزی یک قایق به ساحل می‌آید. در قایق یک جنازه است و نوزادی گریان رهاشده... فانوسی میانِ اقیانوس‌ها رمانی ا‌ست که می‌تواند مخاطبِ خود را تا آخرین کلمات همراه خود کند و تجربه‏ا‌ی دل‌پذیر برای‌ او بسازد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]گذر از رنج جدایی و پیوند دوباره با خانواده[/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • مارک سیشل
    • گروه مترجمان
    • نشر قطره
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1685854_551.jpg

    دکتر مارک سيشل مشاور خانواده و زوج‌درمانگر در شهر نيويورک است.او رنج مراجعان بسياري را که درگير مشکلات خانوادگي و جدايي‌هاي مرارت‌بار بوده‌اند، التيام بخشيده و خود نيز اندوه جدايي خانوادگي را تجربه کرده است. دکتر سيشل گام‌هايي را براي برون‌رفت از رنج جدايي پيشنهاد مي‌کند.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]شرايط و اوضاع و احوال خانواده‌ي شما؛ اين‌که چه کسي باعث جدايي خانوادگي شده، چه کسي قرباني شده و چه کسي در اين قرباني شدن نقش داشته، در اين شکاف و جدايي نقش شما چه بوده، اين‌که شما چه دلايلي را در قطع ارتباط مؤثر مي‌دانيد (پول، مذهب، مواد مخـ ـدر، الـ*کـل، رابـ ـطه‌ي جنسي، تفاوت‌هاي جنسيتي، سن، سوءرفتار، اختلاف‌هاينژادي، جايگاه اجتماعي، بيماري رواني، خيانت، طلاق، ازدواج مجدد، مادرخوانده، پدرخوانده يا موارد و شرايط ديگر). هر چه بوده، گذشته؛ با مطالعه‌ي اين کتاب و عمل به پيشنهادهاي آن، بي‌ترديد قادر خواهيد بود از آسيب جدايي رهايي يابيد.[/BCOLOR]​
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    آیدا
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • گرترود استاین
    • ترجمه ی فهیمه زاهدی
    • انتشارات نیلوفر
    • چاپ اول: 97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1693638_566.jpg
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    گرترود استاین در سال ۱۸۷۴ در پنسیلوانیا به دنیا آمد. از کالج رادکلیف فارغ‌التحصیل شد. در دانشگاه به تشویق ویلیام جیمز به مطالعه تشریح مغز پرداخت. اما خیلی زود از اینکار خسته شد. در ۱۹۰۲ به فرانسه رفت و تا پایان عمر در آنجا و دور از وطن به سر برد. خانه‌اش محفل نویسندگان و نقاشان بزرگ زمان بود. سه زندگی (داستان‌هایی دربارهٔ دو دختر خدمتکار و زنی سیاه پوست) و تشکیل آمریکایی‌ها از نخستین نوشته‌های او هستند. استاین به سال ۱۹۴۶ بر اثر ابتلا به سرطان معده درگذشت. وی رابـ ـطه صمیمانه‌ای با پابلو پیکاسو داشت و پیکاسو در سال ۱۹۰۶ تک‌چهره‌ای از او کشید که اکنون در موزه متروپولیتن نیویورک نگهداری می‌شود.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    اين قصه آيداست، كه زندگي‌اش را به استراحت مي‌گذراند، به حرف ‌زدن با خودش، به ازدواج و ازدواج و ازدواج .... آيدا شايد رماني كوتاه، شعري بلند، قصه مدرن پريان يا نقاشي با كلمات باشد. توصيف خانم استاين اما از جنس ديگري است: آيدا آيداست آيداست.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    کیمیا (پرورده حرم مولانا)
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • غلامرضا خاکی
    • نشر هرمس
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1693648_304.jpg

    موضوع كتاب حاضر درباره چند و چون و عاقبت رابـ ـطه شمس تبريزي است با كيميا نام دختري از پروردگان حرم مولانا. تاهل شمس يكي از فصول مبهم زندگي اوست. مي‌توان گفت، اين‌كه شمس در دومين دوره اقامتش در قونيه با دختري به نام كيميا عقد زناشويي بسته، قطعي است. در مقالات شمس بر اين امر تصريح شده و با روايت افلاكي و سپهسالار نيز مي‌خواند. اما غير از اين، مابقي ماجرا يعني هويت كيميا (برخلاف نظر كساني كه او را دخترخوانده مولانا داسته‌اند، هيچ‌گونه دليل و نشانه مستندي بر اين مدعا وجود ندارد)، سرانجام زندگي و زناشويي اين دو و عاقبت حال كيميا، همه مشكوك است و محل اختلاف...
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    بی نهایت بلند و به غایت نزدیک
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • جاناتان سفران فوئر
    • ترجمه ی لیلا نصیری ها
    • نشر چشمه
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1693641_788.jpg

    چند سال بعد از مرگ پدرش در یازدهم سپتامبر، اسکار شِل کلیدی را در گلدانی پیدا می‌کند. کلید به پدرش تعلق دارد، اسکار از این بابت مطمئن است. اما این کلید کدام یک از ۱۶۲ میلیون قفل شهر نیویورک را باز می‌کند؟ این سؤال اسکار کاشف، نامه‌نگار و کارآگاه آماتور را بر آن می‌دارد که هر پنج محله‌ی نیویورک را زیر پا بگذارد و وارد زندگی دوستان، اقوام و آدم‌هایی کاملاً غریبه شود. در این راه، غم‌وغصه‌های زیادی روی شانه‌های اسکار سنگینی می‌کند، تحت‏تأثیر این غم‌و‌غصه‌ها حتا جراحت‌هایی به خودش وارد می‌کند و با هر کشفی یک قدم به قلب ماجرای پُررمز‌و‌رازی نزدیک می‌شود که به پنجاه سال پیش و تاریخچه‌ی خانوادگی‌شان بازمی‌گردد. اما آیا این سفر او را از پدر درگذشته‌اش دورتر می‌کند یا او را به پدرش نزدیک‌تر؟
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    زنی از مصر
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • جهان سادات
    • ترجمه ی مریم بیات
    • نشر نو
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1693642_875.jpg

    جهان سادات، همسر محمد انور سادات خاطرات دوران کودکی خود را باز می‌گوید و با اشاره به تاریخ و جغرافیای مصر، به شرح وقایع و اوضاع سیـاس*ـی - اجتماعی در دوران حکومت پادشاهی می‌پردازد. سپس ضمن حکایت ماجرای آشنایی خود با همسرش، چگونگی شکل گرفتن سازمان افسران آزاد در مصر و کودتای ۱۹۵۲ به رهبری عبدالناصر را شرح می‌دهد و از ماجراهای پشت پردهٔ جنگ شش روزه می‌گوید.
    پس از آن وقایع دوران زمامداری همسرش، و ناآرامی‌ها و شورش‌های مکرر در مصر و جنگ اکتبر ۱۹۷۳ با اسرائیل و گزینش راه صلح با اسرائیل را به تفصیل بیان می‌کند. خانم جهان سادات، در مقام بانوی اول مصر از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۱، جزئیاتی از مسائل پشت پرده در مصر و سرانجام ترور همسرش و پیامدهای پس از آن را شرح می‌دهد، روایتی از زندگینامهٔ مردی که بسیاری از مصریان او را خائن می‌دانند.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    یک فنجان چای
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • کاترین منسفیلد
    • ترجمه ی نرگس انتخابی
    • نشر ماهی
    • چاپ اول:97
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1693647_232.jpg

    زندگي كوتاه كاترين منسفيلد مملو از ناكامي، سرخوردگي و درد و رنج و بيماري بود، اما او وجود خود را يكسره وقف داستان‌نويسي كرد. داستان‌هاي او بازتاب حال و هواي امپرسيونيستي زمانه‌اش هستند. او در اين داستان‌ها فضا را با رنگ‌هايي لطيف بر كاغذ ترسيم مي‌كند، آن‌گاه احساس را چون قطره‌هاي رنگ بر آن مي‌پاشد و به اين ترتيب داستاني مي‌آفريند كه با ظرافت تمام از دل روزمرگي‌ها بيرون كشيده شده، داستاني از بهشتي گمشده به نام «زندگي».
    [/BCOLOR]
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا