پارگراف کتاب

  • شروع کننده موضوع *SAmirA
  • بازدیدها 22,658
  • پاسخ ها 686
  • تاریخ شروع

Behtina

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2015/11/08
ارسالی ها
22,523
امتیاز واکنش
65,135
امتیاز
1,290
برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با اثری تازه از برنده نوبل 2015: سوتلانا آلکسیویچ، مجموعه داستانی از آلبرتو موراویا، تاریخ فقه اسلامی و... آشنا شوید.

پسرانی از جنس روی

  • سوتلانا آلکسیویچ
  • ترجمه ی ابوالفضل الله دادی
  • انتشارات نگاه
  • چاپ اول:95

928916_474.jpg


سوتلانا آلکسیویچ نویسندهای است که در دورانی که نخستین زمزمه های بزدلانه در مورد شرایط زمانه فروکش کرد، شهامت زیرپا گذاشتن یکی از آخرین تابوها را داشت: او افسانه ی جنگ افغانستان و جنگجویان آزادیبخش را ویران و پیش از هر چیز افسانه ی سرباز شوروی را نابود کرد که در تلویزیون در حال کاشت درختان سیب در روستاها نشان داده می شد در حالی که در واقعیت، به درون خانه هایی کاهگلی که زنها و کودکان به آن پناه بـرده بودند، نارنجک پرتاب می کرد.

همانطور که خود سوتلانا بر این مسئله تأکید میکند اتّحاد جماهیر شوروی، حکومتی میلیتاریستی بود که خود را در قالب کشوری معمولی پنهان میکرد و در نتیجه کنار زدن برزنت هایی خاکی رنگ که پایه های سنگی این حکومت را می پوشاند، کاری خطرناک بود. هنوز چیزی از انتشار نخستین چکیده ی پسرانی از جنس روی در 15 ژانویه 1990 در روزنامه کومسومولسکایا پراودا نگذشته بود که سوتلانا رگباری از تهدیدها را دریافت کرد.

به او هشدار دادند که آدرس محل سکونتش را می دانند و م یروند سر وقتش و با او تسویه حساب میکنند. او چه کرده بود؟ هاله ی قهرمانی جوانک هایی را که از جنگ بازمی گشتند از بین بـرده و آخرین پناهگاه آنها یعنی همدلی همشهری هایشان را از آنها ربوده بود. وضع بدتر از این هم شد: این جوانها که سلاخی جنگ را به شدّت تجربه کرده و دوستان، توهمها و حتی خواب و سلامتیشان را از دست داده بودند و قادر نبودند زندگی عادی خود را از سر بگیرندـ پسرانی پُرشور که اغلب از نظر جسمی ناقص شده بودند ـ از همان نخستین چکیده ی این کتاب که در مطبوعات منتشر شد، در چشم اطرافیانشان به مُشتی متجاوز، قاتل و وحشی تبدیل شدند.

این زن چهل و دو ساله با سر و وضعی روستایی، دوباره آنها را به خط مقدّم فرستاد و در معرض آتشِ فجایعِ گذشته و بی تفاوتیِ حال قرار داد… این قهرمانانی که افسانه ی امپراتوری، آنها را شکل داده بود و به نام دوستیای اسطورهای جنگیده بودند شاید می توانستند به زندگی خوب و بد خود ادامه دهند اگر همچنان حکومت ـ حتی اگر شده ناشیانه ـ از آنها حمایت میکرد. امّا چنین چیزی دیگر غیرممکن بود.


ملکه آتولیا

  • مگان والر ترنر
  • ترجمه ی رویا بشنام
  • نشر آموت
  • چاپ اول: 95

928917_210.jpg


ملکه آتولیا که مجبور شده برای نجات کشورش، تن به ازدواجی اجباری بدهد؛ حالا به زنی سنگدل و مغرور بدل شده. تحمل‌اش را از دست داده، شوهرش را کشته و به تنهایی، کشور را اداره می‌کند. از طرفی «یوجنایدس» از وقتی بچه بوده با پدربزرگش به دزدی می‌رفته و با دیدن یک‌بار رقصیدن «ملکه‌ آتولیا»، عاشقش شده و...

وقتی یوجنایدس می‌فهمد کشور کوچک کوهستانی‌اش با آتولیا در جنگ است، باید کسی را بدزدد، باید ملکه‌ ای را بدزدد، باید صلح را بدزدد اما بزرگترین پیروزی و بزرگترین شکست‌اش زمانی رخ خواهد داد که...

مگان والن ترنر، متولد سال 1965 لیسانس زبان و ادبیان انگلیسی از دانشگاه شیکاگو، همسر مارک ترنر استاد علوم شناختی، اولین کتابش مجموعه داستان کوتاه «به جای سه آرزو» است. وی برای اولین رمانش به نام دزد، جایزه نیوبری سال 1997 را از آن خود کرد. رمان ملکه آتولیا سال 2006 به چاپ رسید که از آن پس به «سه‌گانه دزد ملکه» شهرت یافت. جدیدترین کتاب وی «خــ ـیانـت‌های پادشاهان» نام دارد که سال 2011 به چاپ رسید. مگان والن ترنر با رمان ملکه‌ آتولیا برای نخستین بار به فارسی زبانان معرفی می‌شود.


تاریخ فقه اسلامی

  • حامد خانی
  • نشر نی
  • چاپ اول: 95

928918_718.jpg


تاریخ فقه در ایران و به‌طور کلی در سراسر تمدن اسلامی تاریخ اندیشه‌ورزی درباره ‌ی آیین‌های هویت‌ساز عبادی و حقوقی است؛ یعنی مسائلی که طی قرن‌ها مهم‌ترین مسائل اجتماعی محسوب شده، جریان‌ساز بوده، مهم‌ترین تحولات فرهنگی و سیـاس*ـی را شکل داده و همواره خود نیز از آن‌ها اثر پذیرفته‌ اند. فقه در تمدن‌های نقل‌ محور همان جایگاهی را داراست که فلسفه در تمدن‌ های مبتنی‌ بر عقلِ خودبنیاد دارد. نیاز مسلمانان به آیین‌های وحدت‌بخش و هویت‌آفرین سبب علمِ فقه ـ دانش کشف و تفسیر این آیین‌ها ـ چنین مهم تلقی شود. بنابراین برای شناخت ماهیت فقه باید کارکرد آیین‌ها را از منظر علوم اجتماعی بازجست. مهم‌ترین حرف مؤلف در این اثر نیز همین است.

رسالت‌محوری مؤلف در این اثر معرفی علم تاریخ و بازنمایی ضرورت آشنایی با آن است. به همین منظور تلاش مؤلف این است که دانشجویان را با نوع نگاه تاریخ‌نگارانه، علوم یاری‌رسان به مورخان، شیوه‌ی تحلیل تاریخی، رابـ ـطه‌ی میان تاریخ و سایر علوم اجتماعی و درنهایت کاستی‌ها و نقاط ناپژوهیده در حوزه‌ی مطالعات تاریخ فقه اسلامی و منابع دست اول آن آشنا کند.


داستان های ماقبل تاریخ

  • آلبرتو موراویا
  • ترجمه ی مرضیه خانی و اعظم نساجیان
  • انتشارات نیلوفر
  • چاپ اول: 95

928919_705.jpg


یک رابـ ـطه ‌ی خوب با حیوانات، درست زمانی حاصل می‌شود که قادر به ارج نهادن به تفاوت‌هایمان باشیم: وقتی که آنها را از خودمان دور احساس می‌کنیم، وقتی که فکر نکنیم به هر قیمتی باید آنها را از قالبی انسانی دور درآوریم. حتی پیشی داخل سالن هم که فکر می‌کنیم همه‌چیز را راجع به آن می‌دانیم و اغلب به نظرمان قابل پیس‌بینی می‌آید، برای ما به صورت رمز و رازی است.

آلبرتو موراویا وقایع‌نگار دقیق و نکته‌سنج این رمز و راز بوده است. او در داستان‌های مربوط به حیواناتش دقیقا از جایی شروع کرده که در عین‌حال که تمایل داشته فاصله و دوری بین‌شان حفظ گردد خود را بسیار به آنها نزدیک نموده و آنها را با چشمان بسیار تیزبین خود موشکافی کرده است.


هیاهوی زمان

  • جولیان بارنز
  • ترجمه ی سپاس ریوندی
  • نشر ماهی
  • چاپ اول: 95

928920_187.jpg


هیاهوی زمان تازه‌ترین رمان جولین بارنز، نویسنده مشهور انگلیسی، است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده. بارنز این رمان را بر اساس زندگی دمیتری شاستاکوویچ، آهنگساز مشهور روس، و رابـ ـطه او با حکومت شوروی در دوران استالین و خروشچف نوشته است. جولین بارنز در سال ۲۰۱۱ برای رمان درک یک پایان برنده جایزه بوکر شد.
 
  • پیشنهادات
  • Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با ترجمه ی جدیدی از شاهکار سامرست موام «لبه ی تیغ»، ترجمه تازه ای از سایلاس مارنر جورج الیوت، رساله ای در تحلیل «برجام» و... آشنا شوید.

    لبه ی تیغ

    • سامرست موام
    • ترجمه ی شهرزاد بیات موحد
    • نشر ماهی
    • چاپ اول: 95

    939964_941.jpg


    لبه تيغ داستان جوان شوريده حالي است، سرخورده از جنگ جهاني اول كه پشت به بخت خويش مي‌كند و قدم در سلوكي عرفاني مي‌گذارد تا پاسخي براي پرسش‌هايش پيدا كند. سامرست موام، نويسنده شهير بريتانيايي، دست خواننده را مي‌گيرد و او را به اروپاي دهه سي مي‌برد، به خيابان‌هاي خيس و باران خورده لندن، به كافه شلوغ و مه گرفته از دود پاريس، و در قالب قصه‌اي دلكش و زيبا، حكايت زندگي قهرمانانش را باز مي‌گويد. اين كتاب بي شك يكي از خواندني‌ترين و جذاب‌ترين آثار ادبيات انگليسي در قرن بيستم است.

    ترجمه قدیمی این رمان به قلم مهرداد نبیلی با مهر سه ناشر امیرکبیر، علمی فرهنگی و فرزان روز در بازار موجود است.


    خرد و خشونت (یک دهه فلسفه ی سارتر 1950-1960)

    • آر. دی. لینگ و دی. جی. کوپر
    • ترجمه ی رضا ولی یاری
    • نشر مرکز
    • چاپ اول: 95

    939965_814.jpg


    خرد و خشونت مقدمه‌اي است بر بزرگ‌ترين آثار متاخر ژان پل سارتر. كتاب، كه سارتر شخصا آن را تاييد كرده، راهنماي جامع و دقيقي براي آثار است. زندگينامه مشهور سارتر درباره‌ي ژان ژنه، نمايش‌نامه نويس عصاينگر تركيب منسجمي از زندگينامه، نقد ادبي، و فلسفه است، جستجوي روش و نقد عقل ديالكتيكي تركيبي از اگزيستانسياليسم سارتر و ماركسيسم اومانيستي او هستند. خرد و خشونت هر يك از اين آثار را در جايگاه خود تلخيص و تفسير مي‌كند و سرنخي از دوره‌اي سرنوشت‌ساز در كارنامه‌ي سارتر و تاريخ فلسفه‌ي قرن بيستم به دست مي‌دهد.


    سایلاس مارنر (قصه ی مرد بافنده)

    • جورج الیوت
    • ترجمه ی رضا رضایی
    • نشر نی
    • چاپ اول: 95

    939966_563.jpg


    سایلاس مارنر داستانی است رئالیستی درباره ی آدم هایی معمولی که زندگی ساده ای دارند و روابط آن ها نیز در محیط کوچک شان ساده می نماید. اما آیا این نظم عادی ادامه می یابد و زندگی بدون بحران سپری می شود؟ دو شخصیت اصلی رمان، به رغم ظواهر زندگی دوگانه ای دارند که با بحران همراه است. یکی، سرخورده از گذشته، در انزوا عمر می گذراند، دیگری با رازی در دل، در میان مردم زندگی پرجنب و جوشی دارد. بحران چگونه حل می شود؟

    جورج الیوت شرح بی مانندی از احساسات آدم ها و انگیزه های رفتاری شان به دست می دهد. خودش گفته است: «بزرگ ترین بهره ای که از هنرمندان می بریم، چه نقاش باشند، چه شاعر یا داستان نویس، این است که دامنه ی همدلی و همدردی ما گسترده تر می شود. هنر قرابت بسیار به زندگی دارد، تجربه های ما را تقویت می کند و به تماس ما با هم نوعان می افزاید. مقدس است کار هنرمندی که می کوشد زندگی آدمیان را تصویر کند.» نقادان ویژگی مهم آثار جورج الیوت را همین تصویر کردن وفادارنه ی زندگی آدم های معمولی می دانند که نتیجه اش تعالی یافتن احساسات خوانندگان و تقویت حس همدلی و دلسوزی در آن هاست.


    ایران پس از برجام

    • کاظم موسوی بجنوردی
    • انتشارات نگاه معاصر
    • چاپ اول: 95

    939967_529.jpg


    به نظر می رسد که یکی از مهم ترین نتایج توافق هسته ای، پیدایش یک الگوی موفق برای حل مسائل کلیدی کشور در صحنه ی داخلی و خارجی است. شاید بتوان گفت که این تجربه، تجسم عینی و واقعی و کلیدی است که نماد و سمبل نظرات اقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی بود. الگوی مذاکرات هسته ای، همان کلیدی است که ناگشودنی ترین قفل سیاست ایران را باز کرد.

    از این جهت، شناخت ماهیت این الگو و فرایند به سرانجام رساند برجام برای دوران پس از برجام، بسیار لازم و ضروری است؛ مدیریت ایرانی در روند مذاکرات هسته ای از دو سال پیش تا کنون مدیریتی موفق بوده است. سوال اصلی این است که علت کسب این دستاورد موفقیت آمیز چه بود؟ و آیا قدرت مدیریت این بحران را می توان در حوزه های سیـاس*ـی و اقتصادی و اجتماعی تکرار کرد؟


    مارش رادتسکی

    • یوزف روت
    • ترجمه ی محمد همتی
    • نشر نو
    • چاپ اول: 95

    939968_590.jpg


    يوزف روت صبح روز سي ژانويه سال 1933 درست پيش از اعلام خبر صدراعظمي هيتلر با قطار راهي پاريس مي‌شود. از آن پس بخش اعظم زندگي روت كولي‌وار و در سفرهاي كاري به عنوان خبرنگار و پاورقي‌نويس در اين يا آن هتل مي‌گذرد. مارش رادتسكي مشهورترين اثر يوزف روت و نيز آخرين رماني است كه او پيش از مهاجرت به پاريس و دربه‌‌دري‌هاي بعدي نوشت. مارش رادتسكي هم‌عصر مجموعه‌اي از آثار ادبي بزرگ آلماني ثلث اول قرن بيستم است كه سهمي عمده در شكل‌گيري مفهومي به نام "رمان مدرن" و يا "رمان قرن بيستم" داشته‌اند.

    ماريو بارگاس يوسا آن را از بهترين رمان‌هاي سياسي خوانده و گفته كه در نگارش رمان معروف سور بز از آن الهام گرفته است. روت در اين اثر روايت زندگي سه نسل از خانواده فون تروتا را، كه عمري را در خدمت امپراتوري اتريش مجارستان گذرانده‌اند، دستمايه روايت فروپاشي اين امپراتوري بزرگ قرار مي‌دهد. پدربزرگ، جان امپراتور را در نبرد سولفرينو نجات داده و پسر كارمندي عالي‌رتبه و نوه افسر ارتش است. اما زمان صلح است و اين افسر جوان ارتش احساس بيهودگي مي‌كند...
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی از آرتو پاسیلنیا نویسنده ی فنلاندی، تاریخ یک فرقه مهم در تاریخ اسلام: کیسانیه، تاریخ فلسفه راتلج دوره ایدئالیسم آلمانی و... آشنا شوید.

    سال خرگوش

    • آرتو پاسیلینا
    • ترجمه ی فرناز تیمورازف
    • کتاب سرای نیک
    • چاپ اول: 95

    949022_815.jpg


    کتاب های پاسیلینا بازتابی از زندگی روزمره ی فنلاند و اغلب زندگی مردهای روستایی میان سال این کشور است. زبان صریح، بی پیرایه و شوخ و شنگ او دربسیاری از داستان هایش، نمایانگر نوعی رندی در کلام است که سبک «پیکارسک» را تداعی می کند رمان هایش روایتی واقع گرا دارند و ساختاری اتفاقی و تصادفی و شکل گرفته از ماجراهایی هستند که به دلیل وجود شخصیتی واحد، یک پارچه و منسجم جلوه می کنند. لحن هجوآمیزش برای خواننده جذابیتی تاثیرگذار دارد.

    در رمان «سال خرگوش» که آن را رمانی به سبک مدرن می دانند، روزنامه نگار شغلش را رها می کند و در جستجوی زندگی واقعی و ارزش های راستین و برای مقابله با پوچی و بی معنایی زندگی مدرن، رهسپار جنگل های فنلاند می شود. نارضایتی کارلو واتانن، قهرمان داستان، روز به روز از زندگی قبلی اش بیشتر می شود و دست کشیدن او از زندگی مدرن و پناه بردن به جنگل، به معنای فرار از اجتماع است.

    پاسیلینا در کتاب هایش جامعه یا سیاست را به طور مستقیم مورد خطاب قرار نمی دهد و همه ی موارد را با طنز بیان می کند. همین امر باعث می شود خواندن کتاب سهل و لـ*ـذت بخش باشد و درک آن مشکل...


    کیسانیه؛ تاریخ، ادبیات

    • وداد القاضی
    • ترجمه ی احسان موسوی خلخالی
    • کتاب رایزن
    • چاپ اول: 95

    949023_935.jpg


    «کیسانیه؛ تاریخ، ادبیات» پژوهشی در تاریخ اسلام است که به فرقه ی کیسانیه می‌پردازد؛ فرقه‌ای که نام آن با مختار ثقفی و قیام او پیوند خورده است و به چند علت، جایگاهی ویژه در تاریخ اندیشه ی دینی‌اسلامی دارد؛ نخستین فرقه‌ای است که در قرن نخست هجری به صحنه ی حوادث جهان اسلام پای نهاد؛ نخستین فرقه‌ای است که ایده «مهدی منتظر» را پرورش داد و برای آن مصداق مشخص کرد و از اصلی‌ترین کانون‌های غلو است. این پژوهش تلاش کرده تا با اتکا به منابع متقدم، روند تطور این فرقه را شناسایی کند.

    وداد القاضی، نویسنده این کتاب، استاد بازنشستۀ دانشگاه شیکاگو، سرویراستار دایره‌المعارف قرآن و عضو شورای علمی دایره‌المعارف اسلامی ‎ (دانشگاه پرینستون) است.


    تاریخ فلسفه راتلج عصر ایده آلیسم آلمانی (جلد6)

    • گروه نویسندگان
    • ترجمه ی حسن مرتضوی
    • نشر چشمه
    • چاپ اول: 95

    949024_935.jpg


    آغاز سده ی نوزدهم حاکی از یکی از غنی ترین و هیجان انگیزترین غلیان های انرژی و استعداد فلسفی بود و شاید حتی با دوره ای قابل مقایسه باشد که ظهور سقراط، افلاطون و ارسطو انجامید. عظمت انقلابی که امانوئل کانت در فلسفه برپا کرد، بنا بر ارزیابی خود او، با انقلاب کوپرنیکی سده های میانه را به پایان رساند، قابل مقایسه است. جنبشی که کانت ایجاد کرد، یعنی دیالکتیک پرشتاب و اغلب ستیزه جوی «ایده آلیسم آلمانی» الهام بخش برخی از خلاق ترین فیلسوفان دوران جدید هگل و آرتور شوپنهاور بود،...

    مجموعه‌ی «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» به ترتیب زمانی به بررسی تاریخ فلسفه‌ی غربی از آغازگاه‌های آن در سده‌ی ششم پیش از میلاد تا دوران کنونی می‌پردازد. در این مجموعه تمامی تحولات عمده‌ی فلسفی عمیقا بحث می‌شود. قسمت بیشتر این مجلدات به افرادی اختصاص داده شده که عموما از فیلسوفان بزرگ تلقی می‌شوند. اما چهره‌های کم‌اهمیت‌تر فراموش نشده‌اند و همراه با آن‌ها ده جلد تاریخ حاضر شامل اطلاعات پایه‌ای و انتقادی درباره‌ی فیلسوفان مهم گذشته و حال است.


    لی لا

    • مریلین رابینسون
    • ترجمه ی مرجان محمدی
    • نشر قطره
    • چاپ اول: 95

    949025_941.jpg


    مريلين رابينسون، برنده ي جايزه ي پوليتزر براي رمان گيلياد، جايزه ي بنياد همينگوي براي رمان خانه داري و جايزه ي اورنج براي رمان خانه، اين بار با داستان لي لا به شهر کوچک و خيالي گيلياد در آيووا برمي گردد. داستان با دزديده شدن لي لا در کودکي آغاز مي شود. او تحت حمايت زني بي پناه و سرگردان روزگار مي گذراند و سرانجام از کليساي عاليجناب جان ايمز سر درمي آورد.

    رابينسون داستان عشق کشيش به لي لا را با ظرافتي بي نظير تعريف مي کند. ـ مريلين رابينسون يکي از بزرگترين رمان نويسان معاصر است. ساندي تايمز :لي لا داستان ژرفانديشي در اخلاقيات و روانشناسي است و با نثر صريح خود ما را با اين واقعيت هراسانگيز رو به رو مي کند که فقر، جهالت و بي پناهي چه بر سر شخصيت انسان ها مي آورد.


    چهار کوارتت

    • تی. اس. الیوت
    • ترجمه ی جواد دانش آرا
    • انتشارات نیلوفر
    • چاپ اول: 95

    949026_532.jpg


    چهارکوارتت پس از سرزمین بی‌حاصل، مهم‌ ترین شعر الیوت و البته نه تا اندازه دشوارگوی و دیریاب است. این شعر که ساختار موسیقیایی دارد به گونه‌ ای «کارنامه‌ی» شعری تی. اس. الیوت به شمار می‌رود. در کتاب حاضر علاوه بر ترجمه‌ ی چهار کوارتت، شرح و نقدهای معتبر و روشنگری نیز گنجانده شده که همگی از آثار جاافتاده‌ ی شماری ازبرجسته‌ ترین الیوت‌ پژوهان معاصر گزینش شده اند. اکنون زمان آن رسیده است که الیوت خوانی درست با الیوت‌ پژوهی دقیق به کمال رسد.
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با نمایش نامه ای از ویلیام شکسپیر، شاهکاری کلاسیک از ادبیات آلمان «افی بریست»، راهنمایی نو در رمان نویسی و... آشنا شوید.

    افی بریست

    • تئودور فونتانه
    • ترجمه ی کامران جمالی
    • انتشارات نیلوفر
    • چاپ اول: 95

    958389_174.jpg


    در سده ی نوزدهم چهار رمان با درونمایه ای شبیه به یکدیگر انتشار یافت. یک سده ای هست که هرگاه در اروپا سنجشگری هر کدام از آن به میان می آید، اندکی یا بیشتر ، به سه رمان دیگر هم می پردازند. مادام بواری، اثر گوستاو فلوبر، آنا کارنینا، اثر لئو تولستوی، نانا، اثر امیل زولا و افی بریست اثر تئودور قونتانه که از اکتبر 1894 تا مارس سال پسین به شکل پاورقی در ماهنامه دویچه رونه شاو و در سال 1895 در موسسه ی انتشاراتی پسر نویسنده، فردریش فونتانه، در هیئت کتاب به چاپ رسید.

    اما آن چه فونتانه عمری در انتظارش به سر برد تنها پس از چاپ افی بریست به آن دست یافت: اقبال کم نظیر و پر شمار خوانندگان و ستایش منتقدها. این رمان در همان سال تجدید چاپ شد. در سال 1898 به چاپ ششم رسید و در سال 1905 شانزدهمین چاپ آن به بازار آمد


    حکم در برابر حکم

    • ویلیام شکسپیر
    • ترجمه ی علیرضا مهدی پور
    • نشر چشمه
    • چاپ اول: 95

    958390_815.jpg


    نمایش نامه ی حکم در برابر حکم به موضوعات رحمت،عدالت،حقیقت و رابـ ـطه ی آن ها با تکبر و تواضع،و به ویژه به افراط گرایی دینی،قشری گری و خشکه مقدس بودن حکام و لغزش آن ها در مسائل اخلاقی،سواستفاده از ابزار قدرت و...می پردازد.آگاهی طبقانی شکسپیر در این نمایش نامه جامعه شدیدا دو قطبی است؛در یک طرف عزلت و خلوت عمیق و جدی امیر و قایم مقام او در باریان و اشراف صومعه ها ی قصرها و نیز سلول های زندانی وجود دارد که در آن ها عاشق و معشوق بی گـ ـناه تنها و گرفتارند و در طرف دیگر ازدحام جمعیت میخانه ها،عشرتکده ها و مردم فقیر کوچه و خیابان اند که چون کرم درهم می لولند و تقابل آشکاری بین طیف های اجتماعی بالا و پایین وجود دارد.


    ریشه های آسمان

    • رومن گاری
    • ترجمه ی سیلویا بجانیان
    • نشر نیماژ
    • چاپ اول: 95

    958391_281.jpg


    «ریشه های آسمان» از مهم ترین آثار رومن گاری است که در زمان انتشار خود تحسین همگان را برانگیخت و جایزه گنکور را برای نویسنده خود به ارمغان آورد. او که سال ها در آفریقا و در میان سیاهان زیسته بود و حتی از میان آنان همسری گزیده بود، به خوبی با روح سیاه و جنبش های آزادیخواهی آنان در آفریقا آشنایی داشت. لحن بیان و کلام نویسنده در این کتاب از همدردی با سیاهان سرشار است.

    او در این کتاب از یک سو ماجرای جنبش آزادیخواهی سیاهان در کسب استقلال، آزادی و برابری و از سوی دیگر تلاش اروپایی ها را که به ادعای خود برای نگاهبانی و حفاظت از محیط زیست به آفریقا پای نهاده اند را تصویر می کند. او به طرزی ماهرانه مبارزان ضد فاشیست فرانسوی را که پس از شکست آلمان نازی در لباس لژیونر، شکارچی، کاشف و جهانگرد به قاره ی سیاه سرازیر شده اند را رودرروی مبارزان جوان این قاره می دهد. مشکلات مبارزان سیاه این قاره که در ضمن می تواند مشکلات طبیعی هر مبارز جویای آزادی هر کشور استعمار زده ای باشد، در این کتاب رخ می نماید.


    اندیشه های نو در رمان نویسی

    • باربارا شوپ و مارگارت لاودنمن
    • ترجمه ی شایسته پیران
    • نشر نی
    • چاپ اول: 95

    958392_195.jpg


    اندیشه های نو در رمان نویسی کتابی است که دلبستگان به هنر رمان نویسی می توانند با خواندن و به کار بستن نکته های فراوانش به آفریدن رمان امیدوار شوند و این راه دراز و دشوار و پر پیچ و خم را بر خویش هموار سازند. هر چند این کتاب به راستی برای نوآموزان و نوقلمان نگاشته شده است، چه بسا خواندنش برای نویسندگان کارآزموده و حتی استادان چیره دست نیز خالی از لطف نباشد، زیرا اینان می توانند اندیشه های در میان گذاشته شده را با آنچه پیش تر درباره ی رمان نویسی آموخته اند بسنجند و از این رهگذر بر دانش هنری خو د بیفزایند.

    کتاب سه بخش اصلی دارد. در بخش نخست، شوپ و دنمن به شرح نکته هایی اساسی در باب رمان نویسی می پردازند. بخش دوم، دربرگیرنده ی گفت و گوهایی با 23 تن از نویسندگان پرآوازه ی امریکا درباره ی بینش و طرز کارشان در رمان نویسی است. بخش سوم، افزوده ی مولفان بر چاپ دوم کتاب، ویژه ی تمرین هایی در زمینه ی نویسندگی است و به درک بهتر و روشن تر نظریه های مطرح در دو بخش اول و دوم کمک می کند.


    حدیث شطرنج و رساله سیسرو

    • اشتفان سوایگ
    • ترجمه ی محمود حدادی
    • انتشارات نیلوفر
    • چاپ اول: 95

    958393_508.jpg


    سوایگ در مقام نویسنده ای صلح خواه و انسان دوست، داستان حاضر را پا به پای زندگی نامه اش «جهان دیروز» به پایان رساند. به این معنا بازبینی فاشیسم و غلبه ی این قدرت نوکیسه بر اروپا و از جمله اتریش در این داستان هم پس زمینه قرار می گیرد و در قالب شرح زندگی دو شخصیت متضاد که با همه ی ویژگی های فردی خود در ضمن نقش نمادین دارند، فرهنگ کهن میهن این نویسنده را در خطر سقوط نشان می دهد.

    چاپ نخست این اثر، اندک زمانی پس از خودکشی سوایگ، در تنها 250 نسخه در بوئنوس آیرس انجام گرفت. اما از دهه ای پس از جنگ، این داستان تا به امروز یکی از پر خواننده ترین آثار او بوده است و دستمایه فیلم سینمایی هم قرار گرفته است.

    متن دوم این دفتر، گزارش زندگی سیسرو – سخنور کلاسیک رومی در قرن اول پیش از میلاد- در همان سال های غمبار جنگ و غربت بر قلم سوایگ نشسته و از همان شرایط تاریخی هم رنگ گرفته است.
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با کلاس درس عباس کیارستمی، رمانی از گراهام سیمسیون، مجموعه مقالاتی از آیدین آغداشلو و... آشنا شوید.

    پروژه رُزی

    • گراهام سیمسیون
    • ترجمه ی مهدی نسرین
    • نشر مرکز
    • چاپ اول: 95

    968421_365.jpg


    گرام سیمسیون نویسنده استرالیایی تا پیش از آن که در سال 2013 اولین رمانش را منتشر کند در حوزه ی اطلاعات و مدلسازی داده ها کار می کرد.در این سال او رمان پروژه ی رزی را نوشت که بیش از یک میلیون نسخه اش فروش رفت و برای سیمسیون در عالم نویسندگی شهرت جهانی به بار آورد.

    قهرمان این رمان،دان تیلمن،پروفسور ژنتیک است که ذهنی تحلیلگر و دقیق دارد و هرگاه در زندگی با مضلی روبه رو می شود،پروژه ای را برای تحیل و حل آن کلید می زند.علی رغم هوش علمی سرشارش،دان در زمینه ی ارتباطات اجتماعی آن قدرها هم زبردست نیست و به قول خودش مرتب مرتکب «سوتی معاشرتی»می شود.این امر باعث شده که جمع کل دوستانش چهار نفر باشند و علی الخصوص تلاش هایش برای یافتن شریک زندگی مرتب نقش بر آب شود.او که برای حل مشکل پیدا کردن یک شریک زندگی مناسب،پروژه ی همسریابی را شروع کرده به نکته ای پی می برد و فکر می کند معما دیگر حل شده است؛اما حل این معضل،دان را با معضلات دیگری روبه رو می کند که لازم است برای حل هر کدام پروژه ای دیگر را کلید بزند.


    سر کلاس با کیارستمی

    • پال کرونین
    • ترجمه ی سهراب مهدوی
    • نشر نظر
    • چاپ اول: 95

    968422_556.jpg


    سر کلاس با کیارستمی از کجا آمده است؟ از جادوی فیلم هایش تا عکاسی و شعر. از گذراندن چندین سال در کارگاه های او و هیجان و سرگیجه ی حاصل از آن. از تلاش برای «بازآموزی نگاه بیننده» به عنوان یک مفهوم. از سال های پیوستن به کارگاه های او. از میل شاید خودستایانه برای ثبت این نشست ها. از شوق خواندن انگشت شمار نوشته های طرفداران نکته بین و پرشور او.

    از نارضایتی از 10 روی ده، که در آن کیارستمی نود دقیقه می کوشد که روش فیلمسازی اش را شرح دهد، بخصوص ساختن فیلم ده در سال 1383 را پس از گذراندن این همه وقت با او، با خود اندیشیدم که حتماً روش مناسب تری برای بیان این ایده ها وجود دارد تا شاید به یک دانشجوی فیلمسازی خدمتی شود. این هم امید این کتاب است و هم امید خود کیارستمی در کارگاه هایش.


    شادی در آسمان

    • شارل-فردینان رامور
    • ترجمه ی پیروز سیار
    • نشر نو
    • چاپ اول: 95

    968423_418.jpg


    اهالی یکی از دهکده‌های سویس، از گور برمی‌خیزند و به خانه‌های خود که از نو ساخته شده‌اند، بازمی‌گردند. آدِل فرزند نامشروعش را که در زندگی دیگر در رودخانه غرق کرده بود، بازمی‌یابد؛ کور بینا می‌شود؛ معلول راه می‌رود. ظلم و پول و جنایت دیگر وجود ندارد، بلکه خوشبختی و صلح حکمفرما است. رامو سرود دنیایی روستایی و آرمانی و شفاف را سر می‌دهد که زمان در آن غایب است... اما از آن‌جا که دیگر گذشته و آینده‌ای وجود ندارد، خاطره‌ای از گذشته و طرحی برای آینده نیز دیگر وجود ندارد. و به‌ زودی روح‌ ها دچار ملال می‌شوند. باید جمعیت دوزخی کیفردیدگان که در گورهای خود مانده‌اند و می‌خواهند از آن‌ ها بگریزند، بازگردند و دهکده را تهدید کنند تا عاقبت اهالی به قدر درستکاری خود پی ببرند.

    پیام مؤلف به‌سان واژه‌هایش روشن و مانند تصاویرش خشن است: خوشبختی و ابدیت بدون یاد و خاطره ی بدی پدید نمی‌آید.


    از دور و نزدیک (45 مقاله و گفت و گو درباره سینما 1353-1390)

    • آیدین آغداشلو
    • انتشارات کتاب آبان
    • چاپ اول: 1394

    968424_854.jpg


    «فیلم های عمر آدم قرار نیست حتماً فیلم های خیلی مهمی باشند. یا این که حتماً سر باشند از فیلم های عمر فلان کس یا طوری باشند که حرمت آدم را علاوه کنند و یا احتیاط کنیم از این که اسم بردن از آن ها هیبت آدم را بشکند و از این قبیل.

    فیلم های عمر آدم قرار است در روزگاری، جایی از آدم را طوری زده باشند که جایش هنوز هم مانده باشد. اما آدم هم که همان آدم سی چهل سال پیش نیست- مگر در مورد پرویز دوایی- ! پس ناچار است دائماً به عقب برگردد و فیلم های عمرش را دوباره و ده باره ببیند و ببیند که آیا از گردش روزگار و گذشت ایام جان سالم به دربرده اند یا نه.

    تعدادی از این فیلم های عمر، که بنیه و دوام و جان چندانی ندارند، از سیاهه و فهرست خارج می شوند و خط می خورند و چندتایی می مانند، لابد دستی که پرتابشان کرده، چنان قوتی داشته که ....»


    خلاقیت (روان شناسی کشف و اختراع)

    • میهمای چیکسنت میهمای
    • ترجمه ی عباس علی کتیرایی
    • انتشارات مازیار
    • چاپ اول: 95

    968425_412.jpg


    خلاقیت درباره ثبت لحظه‌هایی است که به زندگی ارزش زیستن می‌دهد. میهای چیکسنت‌ میهای روانشناس نامدار از آنچه به این لحظه‌ها می‌ انجامد پرده بر می ‌دارد – که رویداد هیجان‌انگیزی برای هنرمند در تابلو یا دانشمند در آزمایشگاه است – آن چنان که این شناخت می‌تواند زندگی انسان‌ها را بارور سازد. او با استفاده از حدود صد مصاحبه با افراد استثنایی، از زیست‌شناس و فیزیکدان و سیاستمدار و پیشگامان کسب و کار گرفته تا شاعران و هنرمندان، و نیز سی سال پژوهش خود در این موضوع، از نظریه مشهور «جریان» خود در مورد کشف فرایند خلاق استفاده می‌کند.

    او اندیشه‌هایی را مانند این‌که چرا افراد خلاق اغلب خود‌خواه و خود‌پسند به نظر می‌رسند، و چرا «نابغه زجرکشیده» بیشتر یک افسانه است، مورد بحث قرار می‌دهد. از همه مهم‌تر، او توضیح می‌دهد چرا خلاقیت نیازمند آن است که پرورش پیدا کند و برای آینده کشور، اگر نگوییم جهان ضرورت دارد.
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها مجموعه مقالاتی درباره وودی آلن، رمانی از ریچارد رایت، رساله درباره طبیعت آدمی اثر کلاسیک دیوید هیوم و... آشنا شوید.

    دیوانه های فوتبال

    «آن‌چه در این کتاب می‌خوانید، داستان‌هایی است درباره‌ی بی‌رحم‌ترین، وحشتناک‌ ترین و پرشورترین تشکیلات هوادارن فوتبال جهان. فکر می‌کردید که انگلیس سرسخت‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین تشکیلات طرف‌داران و تماشاگران فوتبال جهان را دارد؟

    دوباره فکر کنید! ما در این داستان کاری کرده‌ایم که دید شما را تغییر می‌دهد، به دیدار دسته‌هایی از بچه‌های شرور رفته‌ایم، در قلمرو آن‌ها و تحت شرایط سخت حکم‌فرمایی‌شان، با رهبران تشکیلات آن‌ها دیدار کرده‌ایم که این دیدارها همیشه هم خوب و به‌یادماندنی از آب در نیامدند.

    ما گروه کوچکی بودیم ـ متشکل از من، یک مدیر تولید، یک کارگردان و یک محقق که برای به تصویر کشیدن فعالیت این گروه‌ها و ساخت یک سریال تلویزیونی سفر می‌کردیم ـ ولی در واقع به سختی و چهارچشمی هوای یکدیگر را داشتیم. چرا که زمان‌هایی می‌رسید که به شدت نیاز به حمایت و مراقبت احساس می‌شد. اتفاق افتاد که به ما شلیک کردند، ما را با سنگ زدند، تعقیب‌مان کردند و یا به طرف‌مان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

    976106_218.jpg



    تهدیدمان کردند. کل‌کل کردیم و با آن‌ها مشاجره کردیم و همیشه هم می‌دانستیم که ممکن است سالم به خانه برنگردیم.

    ما درست یک بازی پیش از آن که هولیگان‌های آرژانتینی تا پایان فصل از سفر به شهرهای دیگر به همراه تیم‌های مورد علاقه‌شان منع شوند آن‌جا بودیم و روزهایی را در ایتالیا گذراندیم که در همان ایام، کل لیگ به هم ریخت و هولیگان‌هان چند پلیس را کشتند.

    در هلند از ترس جان‌مان فرار را بر قرار ترجیح دادیم و در گالاتاسرای ترکیه از برابر دوربین‌های پلیس متواری شدیم.

    به صربستان رفتیم تا با سران تشکیلاتی از هولیگان‌ها که متهم به جنایات جنگی شده بودند از نزدیک ملاقات کنیم و زمانی که در برزیل همراه با یکی از تشکیلات هواداری به سفری برای دیدن مسابقه‌ی تیم آن‌ها می‌رفتیم ، شیشه‌ی اتوبوس‌مان در اثر تیراندازی هواداران دیوانه‌ی تیم حریف خرد شد. در لهستان هم شورش تمام و کمالی را از نزدیک حس کردیم.

    ما در کنار کثیف‌ترین تشکیلات هواداری فوتبال و در جایگاه‌های‌شان در استادیوم‌های مختلف ایستادیم و شنیدیم چگونه از جوانانی که دستوران رهبران آن تشکیلات را بی‌چون و چرا اجرا می‌کنند، بهره‌کشی می‌شود. ما دقیقا به درون سازمان‌های مخوف آن‌ها راه پیدا کردیم و با سرکرده‌های‌شان به گفت‌وگو نشستیم.

    کار ما درست مثل یک گردباد واقعی بود. طی نود روز از نه کشور گذشتیم، با تشکیلات هواداری فوتبال در آن کشورها آشنا شدیم و سرسخت‌ترین سازمان‌های هولیگان‌ها در جهان را شناختیم. گاهی لبخندی واقعی بر لب داشتیم و زمانی هم از شدت ترس نزدیک بود خودمان را خیس کنیم!

    این ماجرای واقعی رویدادهایی است که طی این مدت برای‌مان اتفاق افتاد. بعضی‌هایش را دوربین‌مان ضبط کرد و در بیشترش هم اجازه نداشتیم دوربین را روشن کنیم یا از پخش صحنه‌های ضبط شده معذور بودیم. می‌شود گفت که این کتاب، نسخه‌ی تدوین نشده‌ی ماجراهای ماست که بی‌شک، پدیدآوردنش مثل یک انفجار بزرگ، حسابی سر و صدا می‌کند.»



    عطش امریکایی

    • ریچارد رایت
    • ترجمه ی فرزانه طاهری
    • چاپ اول: 95

    976107_808.jpg


    ریچارد ناتانیل رایت متولد سپتامبر سال 1908 میلادی یک نویسنده آمریکایی آفریقای تبار بود. آثار او شامل رمان، داستان کوتاه و شعر است. موضوع اکثر آثار او درگیری های آمریکایی های آفریقایی تبار در اواخر قرن 19 و اواسط قرن بیستم است. حاصل کار او تغییر نگرش آمریکایی ها در اواخر قرن بیستم به مسائل نژادی است.

    انتشارات هارپر که ناشر زندگینامه‌ی رایت بود، حاضر شد فقط داستان بزرگ شدن او را در جنوب منتشر کند که در پایان راهی شمال می‌شود. پسرک سیاه 1945 تاثیری که این نیمه‌داستان داشت همان نگاه سنتی به شمال به منزله‌ی مفر و امکان رستگاری بود، پایانی خوش؛ حال آنکه جنوب نماینده‌ی سرکوب و بطالت بود. این بی‌شک تا حدی درست بود اما در عین حال مایه‌ی تشفی خاطر سفیدپوست‌های شمالی نیز می‌شد. ناشر حتی از او خواست پایان مثبت تر و میهن‌پرستانه‌تری به کتاب اضافه کند که نپذیرفت...

    اما نیمه‌ی دوم این حدیث نفس یعنی "عطش آمریکایی": خواندن درباره‌ی اضطرابها و فقری که برای پیدا کردن باید با آن دست و پنجه نرم کند، سبب می‌شد که تصور شمالی ‌ها از جامعه‌ی مودبشان متزلزل شود. عطش آمریکایی پس از مرگ رایت منتشر شد.


    رساله‌ای درباره طبیعت آدمی

    • دیوید هیوم
    • ترجمه ی جلال پیکانی
    • انتشارات ققنوس
    • چاپ اول: 95

    976108_204.jpg


    رساله‌ای درباره طبیعت آدمی اثری ارزشمند به قلم برجسته‌ترین فیلسوف انگلیسی است. تقریباً همة فیلسوفان بر این اتفاق‌نظر دارند که او بزرگ‌ترین فیلسوف تاریخ بریتانیا و مکتب تجربه‌گرایی بوده است. این کتاب یکی از مهم‌ترین متون کلاسیک فلسفة غربی است که محتوای آن عموماً در قرن بیستم مورد التفات جدی فلاسفه قرار گرفت. اهمیت این کتاب فقط در بیدار کردن کانت از خواب جزمیت خلاصه نمی‌شود؛ بلکه بدون شک سرچشمة اصلی فلسفة تحلیلی معاصر این کتاب است. از آن‌جا که محتوای آن در عصر هیوم بسیار نامتعارف و دور از ذهن بود، هیچ واکنش جدی‌ای به دنبال نداشت. در مقابل، در عصر حاضر هر روز بیشتر جان می‌گیرد و بیشتر می‌درخشد. حتی یافته‌های جدید علوم شناختی تا حد زیادی در تطابق با یافته‌های هیوم قرار دارد.


    سینمای وودی آلن

    • گروه نویسندگان
    • ترجمه ی احسان نوروزی
    • بنیاد سینمایی فارابی
    • چاپ اول: 95

    976109_992.jpg


    «سینمای وودی آلن» متشکل از مجموعه مقالات از نویسندگان مختلف توسط انتشارات بنیاد سینمایی فارابی و با همکاری انتشارات علمی ـ فرهنگی منتشر شده است.

    در اين کتاب که به کوشش احسان نوروزی مجموعه مقالات جمع آوری شده، تلاش شده با طرح مباحث موجود پيرامون فيلم‌هاي وودی‌ آلن، دریچه ای درباره‌ کمدي روشنفکرانه براي سينماي ایران نیز گشوده شود.

    مقالات اين مجموعه از سه کتاب مختلف انتخاب و سعی شده که با کنار هم قرار دادن نظرگاه‌هاي مختلف درباره‌ هر يک از فيلم‌ها، وجوه مختلف اين آثار تحليل شوند.

    کتاب نخست نوشته پيتر جي. بيلي است که انتشارات دانشگاه کنتاکي منتشر کرده است. کتاب دوم نوشته مشهورترين شارح آثار وودي آلن، «سم گيرگوس» است که انتشارات «کمريج» چاپ‌اش کرده و کتاب سوم «مجموعه مقالات ويراسته‌ کيمبال کينگ» از انتشارات «راتلج» است.


    شاه عباس

    • دیوید بلو
    • ترجمه ی خسرو خواجه نوری
    • انتشارات امیرکبیر
    • چاپ اول: 95

    976110_321.jpg


    شاه عباس از سال 1038-996 ه.ق پادشاه ایران بود که بر اثر کودتایی نظامی حکومت را از پدرش گرفت و تا زمان مرگش بر اریکه سلطنت تکیه زد.مرددم ایران شاه عباس را به عنوان قهرمان مورد احترام قرار می دادند.او جنگاور زیرکی بود که برای کشورش افتخار آفرید و توانست تمامیت ارضی ایران را توسط جنگ هایی که با نیروهای متخاصم خارجی انجام داد،حفظ کند.

    وی فرمانروایی عادل و در عین حال بی رحم بود که به رقیبانش ذره ای ترحم نکرد و اقتصاد رو به زوال ایران با ایجاد رونق تجاری شکوفا نمود.این اثر به بررسی حیات سیـاس*ـی-فکری شاه عباس و پیام د اقدامات او در ایران،خارمیانه و اروپا می پردازد.دوید بلو دانش آموخته رشته تاریخ در دانشگاه کمبریج و ایران شناسی از دانشگاه سوآس لندن است.

    او قائم مقام مرکز ایران شناسی انگلیس در تهران در سال های 1968-1969م./1347-1348 ش بود و در قسمت فارسی سرویس جهانی بی بی سی در سال های 1969-1971م./1348-1350ش مشغول به کار شد.وی در ادامه به کار چاپ و نشر پرداخت و به عنوان خبرنگار سرویس جهانی بی بی سی در شهرهای برلین و وین مشغول به کار بود.او ویراستار بسیاری از آثار اصلی محققان اروپایی درباره ایران است.
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رساله استاندال نویسنده مشهور فرانسوی «درباره عشق»، رمانی جنجالی از نویسنده ای سوئدی، کتابی دیگر از برنده نوبل 2015...و آشنا شوید.

    درباره ی عشق

    • استاندال
    • ترجمه ی گلاره جمشیدی
    • نشر قطره
    • چاپ اول: 95

    992682_626.jpg


    کتاب شگفت انگیز استاندال، درباره ی عشق، بیش از آن که درباره ی عشق باشد، به این سه مورد می پردازد: شیفتگی، زن و بخشی از تاریخ جامعه ی اروپا. این کتاب با ادراکی ادیبانه و فطری نگاشته شده است و رمانتیسیسم موجود در آن طعمی از واقع بینی و علم مداری قرن هجده میلادی را به همراه دارد. تحلیلی کاملا روان شناختی که حکایت، خاطره، بداهه، ستایش و اشتیاق در تاروپود و تمام صفحاتش را آذین بخشیده است.

    استاندال برای رده بندی انواع گوناگون عشق پرشور، تنانه، خودخواهانه و... هفت مرحله ای را بازشناسی می کند که عاشقان در حین آن با جادوی احساس در می افتند. در این اثر می توان تلاش بی تابانه و عاجزانه ی نویسنده را برای تسکین و آرام سازی عشق دیده ی خود به نظاره نشست. نتیجه ی کار اثری است حیرت آور که تمام نشانه های شاهکار بعدی استاندال را در خود گنجانده است.


    رهبری عملگرا

    • کارلو آنچلوتی
    • ترجمه ی امیرحسین فاضلی مقدم
    • نشر کوله پشتی
    • چاپ اول: 95

    992683_190.jpg


    رهبری عملگرا بازتابنده ی دورانم در فوتبال، افکارم و فلسفه ای است که برای رهبری در حرفه ام نیاز است. علاوه بر این، این درس ها می تواند در سایر حرفه ها هم استفاده شود؛ شباهت هایی بین رهبران در تمام زمینه ها وجود دارد، چه آن هایی که در فوتبال هستند و چه در تجارت من به شدت به واردکردن دانش از دیگر سطوح باور دارم. مثل کاری که خودم کردم و تخصصم را به پاریس، لندن، مادرید منتقل کردم و حالا به مونیخ منتقل می کنم...

    آنچلوتی نامی را برای شیوه ی رهبریش انتخاب کرده که بر مبنای خصوصیات شخصیتی وی است، آرام، خونسرد و با متانت شیوه رهیریش منحصر به خود اوست. در ادبیات مدیریت، رهبر عملگرا به فردی گفته می شود که به جای حرف زدن، بیشتر عمل می کند و این خود، یکی از اصول مهم رهبری کارلو است. کتاب نه فقط برای فوتبالی ها، بلکه می تواند برای هر رهبری در هر سازمانی مفید واقع شود.


    مردی به نام اوه

    • فردریک بکمن
    • ترجمه ی فرناز تیمورزاف
    • نشر نون
    • چاپ اول: 95

    992684_978.jpg


    از این قبیل آدم ها کم در این دنیا پیدا نمی شود: کسانی که مدام در محله گشت می زنند و مراقب هستند کسی اتومبیلش را جای اشتباه پارک نکند، به صاحبان حیوانات خانگی تذکر می دهند مراقب رفتار حیوانات شان باشند و مواظب اند که زباله ها درست تفکیک شوند. اُوه سوئدی هم، چنین آدم مراقب و بادقتی است. بهانه گیری اش بعد از مرگ زنش بیشتر می شود. چندین مرتبه دست به خودکشی می زند ولی بعد از چندین دفعه خودکشی ناموفق، بطور غیرمنتظره با کسانی آشنا می شود که زندگی اش را تغییر می دهند و به خودش ثابت می شود قلب بزرگی دارد!

    از روی کتاب پرفروش "مردی به نام اُوه" فیلمی در سوئد ساخته شده که بعد از اکران در سینماهای این کشور، فروشش از آخرین فیلم "جنگ ستارگان" هم پیشی گرفت و حالا به عنوان فیلم نماینده از سوئد برای شرکت در رقابت ها در جایزه سینمایی اسکار برگزیده شده. البته این جای تعجب ندارد؛ "مردی به نام اُوه" داستانی تکان دهنده است که نشان می دهد دوستی و محبت می تواند چه کارهایی بکند! اقدام های اوه برای خودکشی و مردانگی اش به عنوان شخصیت اصلی، این داستان را به یک کمدی سیاه و خارق العاده تبدیل می کند.


    بودای بزرگ کمکشان کن

    • آلکسی کازانتسف
    • ترجمه ی آبتین گلکار
    • نشربیدگل
    • چاپ اول: 95

    992685_799.jpg


    نمايشنامه بوداي بزرگ، كمكشان كن!(1984) تحت تاثير وقايع كامبوج و فجايع خبرهاي سرخ به رهبري پل پوت نوشته شده است، ولي در متن هيچ اشاره‌اي به اين رخداد تاريخي نمي‌شود و اثر به اين شكل خاصيت تعميم‌پذيري پيدا مي‌كند. كازانتسف در اين نمايشنامه به توصيف ضدآرمانشهري مي‌پردازد كه حاكمانش با اعمال زور و خشونت اتباع خود را به تدريج از پايين‌ترين درجات انسانيت نيز فروتر مي‌غلتانند تا جامعه آرماني خود را از صفر بنا كنند.


    جنگ چهره ی زنانه ندارد

    • سوتلانا الکسیویچ
    • ترجمه ی عبدالمجید احمدی
    • نشر چشمه
    • چاپ اول: 95

    992686_372.jpg


    «جنگ چهره‌ی زنانه ندارد» روايتِ پُرفرازونشيب اين مستندنگارِ بلاروسي‌ است از روزگار و خاطراتِ زنانی که در ارتشِ اتحاد جماهير شوروی در جنگ جهانی دوم جنگيدند و حالا بعد از سال‌ها از کابوس‌ها، تنهايی و هول‌های‌شان می‌گويند. او چندصد نفر از اين زنان را می‌يابد و با تمام‌شان حرف می‌زند. از هر قشری هستند؛ پرستار، تک‌تيرانداز، خلبان، رخت‌شور، پارتيزان، بی‌سيم‌چی و... و خاطرات تکان‌دهنده‌اند...

    زنانی که پوتين پوشيدند و در ترکيبِ خاک و خون و ترس زنده ماندند... الکسيويچ با تدوين اين آدم‌ها کنارِ هم کليتی می‌سازد متناقض و شورانگيز، پُرهياهو و صامت... کتاب، گاه شامل چنان لحظاتی می‌شود که فراتر از خوانده‌ها و شنيده‌های مرسوم است درباره‌ی جنگ. بی‌پرده و عريان است و ناگهان مادری را به ما نشان می‌دهد که برای عبور از خط بازرسی آلمانی‌ها بچه‌اش را نمک‌اندود می‌کند تا تب کند و سربازان بهراسند از تيفوس و او بتواند در قنداق بچه‌ی گريان با پوست ملتهب سرخ‌شده دارو ببرد برای پارتيزان‌ها... و اين کتابِ چنين آدم‌هايی ا‌ست...
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی از ادبیات ایتالیا، پژوهشی درباره ی شایعه، تحلیلی روانکاوانه از عشق و رنج و... آشنا شوید.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]شایعه[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ژان نوئل کاپفرر
    • ترجمه ی خداداد موقر
    • نشر شیرازه
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    999984_713.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]اگر شایعه را آنچنان که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است، یعنی نه به منزله امری اسرارآمیز بلکه به مثابه نوعی رسانه گروهی که تابع منطق خاص خود است در نظر بگیریم، آن گاه می توان در جستجوی شیوه عملکرد آن برآمد. از این طریق می توانیم به پرسش هایی که در مورد شایعه وجود دارد بهتر پاسخ دهیم. پرسش‌هایی از این دست که شایعه چگونه پدید می‌آید؟[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]چرا در روز خاص و در میان گروهی خاص ظاهر می‌شود؟ و نیز به تحلیل این مسائل بپردازیم که چرا شایعات عمدتا حاکی از بداقبالی هستند و اینکه پیامی که می‌رسانند تابع چه قوانینی است؟ در پشت پیام ظاهری شایعه چه پیام‌های دیگری نهفته است و چرا توان ما در مهار شایعه کمتر از توانایی مان در تحدید سایر انواع پیام‌هاست؟ کتاب حاضر با ارائه الگوهای مختلف از شایعه و از طریق مثال های متنوع، سعی در یافتن پاسخی به این پرسش‌ها و سایر پرسش‌هایی در مورد شایعه دارد که نویسنده آن را قدیم‌ترین رسانه گروهی می‌نامد.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]

    من و تو
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • نیکولو آمانیتی
    • ترجمه ی محیا بیات
    • نشر چشمه
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    999985_960.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]«نیکولو آمانیتی» از نویسندگان مهم معاصر ایتالیاست. او رمان «من و تو» را در ۲۰۱۲ منتشر کرد که با استقبال فراوانی رو‌به‌رو شد و «برناردو برتولوچی» کارگردان بزرگ هموطنش سال بعد نسخه‌ی سینمایی رمان را ساخت. رمان درباره‌ی رابـ ـطه‌ی عاطفی خواهر و برادری‌ است که ناچار می‌شوند طی یک اتفاق عجیب چند روزی با هم در یک مکان کوچک، در زیر زمین خانه‌ی پدری‌شان زندگی کنند. خواهر بزرگ‌تر از برادر است و سال‌ها دور از خانه بوده و حالا دزدکی و از سر ناچاری بازگشته است و پسر نیز برای فرار از چیزی به این مکان پناه آورده است...[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    روایتی پرماجرا و کشش‌دار در رمان وجود دارد که باعث می‌شود خواننده به راحتی با آن همراه شود و این دو قهرمان را که یکی‌شان در آستانه‌ی سقوطی کامل قرار دارد تعقیب کنند. آمانیتی تلاش کرده از پس رابـ ـطه‌ی نه چندان گرم این دو، فرایندی بسازد که در آن شاهد زایش مفاهیمی نو هستیم... مفاهیمی که برآمده از تنهایی مشترک و تلخی هستند که سرنوشت این دو قهرمان را رقم می‌زنند.


    کتاب رنج و عشق
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • خوان داوید نازیو
    • ترجمه ی محمدعلی جعفری
    • انتشارات دنیای اقتصاد
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    999986_391.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]برخلاف درد جسمانی که از زخم حاصل می شود، درد روانی بدون آسیب جسمی رخ می دهد. علت در لفاف حفاظتی اگو به نام بدن قرار دارد آن را درد جسمانی می نامیم. اگر علت بیرون از بدن در فضای غیر جسمانی پیوند عمیق عشق باشد، آن درد را روانی می نامیم. بنابراین، پیشاپیش اولین تعریف درد روانی یا درد عشق را به این شکل ارائه کرده ایم که تاثیری است ناشی از گسست بی رحمانه پیوندی که مرا به شخص یا چیزی که دوست دارم مربوط می کند. این گسست شدید و ناگهانی، دردی به و جود می آورد که به شکل گسیختگی روح و شیون خاموشی احساس می شود که از درون فوران می کند.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    دستاورد خوان داوید نازیو در کتاب عشق و رنچ خلا بزرگی را در پژوهش های روانکاوانه می پوشاند و نقش مهمی در فهم ما از روان بشر ایفا می کند.


    کتاب قهرمانان
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ویلیام مین
    • ترجمه ی مرجان رضایی
    • نشر مرکز
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    999987_925.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]قهرمان کیست؟ پاسخ دادن به این پرسش همیشه آسان نیست. در بعضی از داستان هایی که در پی می آید، کارهای قهرمانان چندان چشمگیر نیستند کارهایی نیستند که همیشه از مردم خوب یا شجاع یا ستودنی سر می زنند. در حقیقت، درباره ی بعضی از قهرمانان باید بگویم بهتر است آنها را الگو قرار نداد...[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    در این کتاب همه گونه قهرمانی از چهارگوشته جهان گردآمده اند. بعضی از قهرمانان سرشناس هستند...
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    این مجموعه ی غریب از داستان ها را ویلیام مین، که البته خودش هم نویسنده ی قهرمان کتاب های پافین است انتخاب و ویرایش کرده است.


    زبان شناسی اجتماعی (درآمدی بر زبان و جامعه)
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • پیتر ترادگیل
    • ترجمه ی دکتر محیط طباطبایی
    • نشر آگاه
    • چاپ دوم: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]این کتاب یکی از معروف ترین کتاب ها در زمینه زبان شناسی اجتماعی است که به منظور آشنا کردن کسانی نوشته شده است که در زبان شناسی و جامعه شناسی تخصصی ندارند، ولی علاقه مند به زبان و جامعه هستند. این کتاب را پیتر ترادگیل، یکی از محققان سرشناس تالیف کرده است.[/BCOLOR]​
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    زبان شناسی اجتماعی (درآمدی بر زبان و جامعه)

    • پیتر ترادگیل
    • ترجمه ی دکتر محیط طباطبایی
    • نشر آگاه
    • چاپ دوم: 95

    1003570_510.jpg


    این کتاب یکی از معروف ترین کتاب ها در زمینه زبان شناسی اجتماعی است که به منظور آشنا کردن کسانی نوشته شده است که در زبان شناسی و جامعه شناسی تخصصی ندارند، ولی علاقه مند به زبان و جامعه هستند. این کتاب را پیتر ترادگیل، یکی از محققان سرشناس تالیف کرده است.
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    جنایات نامحسوس

    • گی یرمو مارتینس
    • ترجمه ی ونداد جلیلی
    • نشر چشمه
    • چاپ اول: 95

    1007795_175.jpg


    گی‌یرمو مارتینسِ آرژانتینی، از نویسندگان نسل سوم ادبیات معاصر آمریکای لاتین، دکترای منطق ریاضیات دارد و به ریاضیات، منطق، فلسفه، ادبیات و روابط بینابینی‌شان علاقه‌مند است.

    «جنایات نامحسوس» در قالب یک داستان معمایی و جنایی، بعضی نظریات فلسفی و ماجراهای یک دانشجوی دکترای ریاضیات آرژانتینی را در آکسفرد روایت می‌کند. روابط او با استاد برجسته‌ی ریاضیات زمانه‌اش، پیرزن صاحب‌خانه‌اش، دختری که حین بازی تنیس با او آشنا و صمیمی می‌شود و همچنین دختری ویولون‌سل‌نواز، نوه‌ی پیرزن، استادانه در روایت آمده است و خواننده، ضمن خواندن داستانی گیرا، اطلاعاتی مفید از مباحث کتاب به دست می‌آورد.

    «جنایات نامحسوس»، مهم‌ترین کتاب مارتینس، جایزه‌ی پلانه‌تا گرفته و به زبان‌های زیادی ترجمه شده است.


    هیتلر و نازی ها

    • دیوید اف کرو
    • ترجمه ی مستوره خضرایی
    • کتاب پارسه
    • چاپ اول: 94

    1007796_693.jpg


    گسترده‌ترین منبع مستند درباره هیتلر و نازی‌ها خود نازی‌ها هستند. آنها اسناد بی‌شماری از جمله اسنادی مشروح از جنایات هولناک خود پدید آوردند. منابع دست اول در این زمینه عبارتند از: سخنرانی‌ها، اسناد درون حزبی نازی، شرح‌حال‌ها، نامه‌ها، یادداشت‌های روزانه و اسناد دولتی.

    برخلاف بیشتر تاریخچه‌های رایش سوم که نویسندگان‌شان هزاران سند دست اول را جستجو کرده‌اند تا برداشت خود را از این رژیم ارائه دهند، این کتاب آن منابع دست اول را به سخن گفتن واداشته و نتیجه، شرحی زنده از کل تاریخچه ناسیونال سوسیالیسم از چشم‌اندازهای گوناگون شده است. سخنان و نوشته های رهبران نازی مانند هیتلر، هیملر، گوبلز و اشپیر؛ شهادت ها، مصاحبه‌ها و خاطره‌های اعضای اس‌اس، گزارش روزنامه‌های خارجی و اسناد دولتی آلمان و کشورهای اشغالی؛ و مجموعه‌ای تاثیرگذار از مدارک بصری (پوسترهای تبلیغاتی، کاریکاتورها و عکس‌ها) دستمایه مولف برای این اثر بوده است.

    دیوید اف کرو که در حوزه‌های تاریخ فرهنگ عامه و مصرف‌گرایی در اروپا و آلمان و نیز تاریخ شفاهی و تاریخ بصری آلمان در قرن بیستم فعالیت می‌کند، کتاب‌های دیگری هم در این زمینه نوشته است، از جمله: آلمانی‌ها در جنگ: از وایمار تا هیتلر، بهره‌گیری از آلمان در جنگ سرد و...

    فصل‌های این کتاب عبارتند از: نازیسم چگونه پدیدار شد؟، هیتلر وارد می‌شود، مستندات تصویری، حکومت نژادی، جنگ هیتلر، نسل کشی و آلمان پس از نسل‌کشی. مقدمه، توضیحاتی درباره مستندنگاری و سندخوانی، پی نوشت و گاه‌شمار دیگر بخش های کتاب هستند.


    فلسفه تراژدی (از افلاطون تا ژیژک)

    • جولیان یانگ
    • ترجمه ی حسن امیری آرا
    • انتشارات ققنوس
    • چاپ اول: 95

    1007797_202.jpg


    کتاب «فلسفه تراژدی» سعی کرده است دست‌کم نقشه‌ای نسبتاً جامع از گفته‌های فلاسفة غرب از جمله افلاطون، ارسطو، فیلسوفان پس از ارسطو، هیوم، شلینگ، هولدرلین، هگل و ... درباره ی تراژدی به دست دهد، که از افلاطون شروع شود و تا ژیژک ادامه می‌یابد. فلاسفه عموماً بر این باورند بوده‌اند که سودمندی تراژدی برای آن‌که بر اندوه غلبه کند باید واقعاً پراهمیت باشد، آن‌قدر مهم که تراژدی را برترین شکل ادبیات کند و پرتکرارترین همة هنرها.

    تراژدی همواره مورد توجه فیلسوفان است و آن‌ها را به تفکر واداشته است. این کتاب بر آن است که نشان دهد در طول دوهزاروپانصد سال گذشته فیلسوفان در مورد تراژدی چه حرفی برای گفتن داشته‌اند. چه چیزی باعث می‌شود داستانی را تراژدی بدانیم؟ چرا علی‌رغم محتوای اندوهبار تراژدی ارزش والایی برای آن قائلیم؟


    روانی (رمان، فیلمنامه، تحلیل متنی)

    • رابرت بلاک
    • ترجمه ی شاپور عظیمی
    • نشر چترنگ
    • چاپ اول:95

    1007798_818.jpg


    «روانی» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت است که در سال 1960 به کارگردانی آلفرد هیچکاک، روی پرده سینما رفت. در این فیلم همۀ مؤلفه‌ها و ایده‌های جذاب و دوست‌داشتنی و در عین حال پیچیدۀ هیچکاک با مهارتی جادویی و ظرافتی خیره‌کننده به تصویر درآمده‌اند و با گذشت این همه سال، عیارشان حتی بیشتر هم شده است. میزان اهمیت و تأثیر آلفرد هیچکاک در تاریخ سینما را با هیچ فیلم‌ساز دیگری نمی‌توان مقایسه کرد. بسیاری از فیلم‌سازان سینما در سال‌های بعد، از آثار هیچکاک به عنوان نمونه‌های اصیل و کارآمد تمهیدهای هوشمندانه تقلید کرده و یا تأثیر پذیرفته‌اند.

    گرچه بسیاری از صحنه‌های رمان و فیلم‌نامه شبیه یکدیگر هستند؛ اما با خواندن و مقایسه رمان و فیلم‌نامه با ظرایفی در امر فیلم‌نامه‌نویسی روبه‌رو می‌شویم که می‌توانند درسی باشند برای علاقه‌مندان به نویسندگی.


    آرامسایشگاه

    • بهمن فرسی
    • نشر بیدگل
    • چاپ اول: 95

    1007799_559.jpg


    آرامسایشگاه: آیا در آرامسایشگاه مردمان آرام‌آرام ساییده می‌شوند تا به مطلق آرامگاه برسند؟ سازنده بازی خبره رمز و اشاره است. با اشاره‌های اوست که رمزها گشاده می‌شوند یا همچنان مستور می‌مانند. جهان آرامسایشگاه زیر جهانی دارد که بحران در آن پیگیر و روزافزون است. چهار دیوار بی دیوار آن با یک دیواره پلاستوفوم و یک نرده آهنی از جهان بیرون جدا شده است. کودک روزنامه‌فروش، وقت و بی‌وقت پشت نرده می‌آید و یک فو‌ق‌العاده به داخل می‌اندازد.

    آنجا، فقط فوق‌العاده منتشر می‌شود و مرد ماشین پیاپی استارت می‌زند اما موتورش روشن نمی‌شود و بین دکتر توما و خوشه زخم عشقی قدیم می‌لغزد که به بهانه شوی بیمارش مقیم آنجاست و گروه‌خوانی‌های بیماران، مرثیه واره‌های غریبه و غرب انگیخته، که ورطه‌ به‌ ورطه دور سندان عظیم توی محوطه طواف می‌کنند و از آشوبی خودویرانگر خبر می‌دهند. آرامسایشگاه، هنوز و همیشه برای جوینده اهل سرشار از کاویدنی و گشودنی‌هاست، به‌ویژه در جهانی که امروز با آن سروکار داریم.

    بهمن فرسی از نویسندگانی معاصر ایرانی است که در دوره طلایی ادبیات فارسی معاصر درخشید و اکنون سال‌هاست که چندان رسانه‌ای نیست.

    فرسی در تبریز به دنیا آمد و یک سال قبل از پیروزی انقلاب، در سال ۱۳۵۶ به لندن رفت به کارهای هنری مختلفی مانند، نمایش‌نامه‌نویسی و بازیگری تئاتر، فیلم‌سازی، شعر و نقاشی و مجسمه‌سازی علاوه بر داستان‌نویسی پرداخت. در لندن نشر خاک را دایر کرد و آثارش را در نشر خاک منتشر کرد. او را می‌توان یکی از پیشگامان و نواندیشان نمایش‌نامه‌نویسی و ادبیات نوین ایران دانست. تنها رمان او " شب یک، شب دو" نام دارد که در سال 1353 توسط سازمان چاپ و پخش پنجاه و یک منتشر شد.

    از نمایش نامه‌های اوست: گلدان، چوب زیر بغـ*ـل، پله‌های یک نردبان، دو ضرب در دو مساوی بی‌نهایت، سقوط آزاد، هشت به علاوه یک، موش و ...
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا