پارگراف کتاب

  • شروع کننده موضوع *SAmirA
  • بازدیدها 22,657
  • پاسخ ها 686
  • تاریخ شروع

MASUME_Z

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/04/18
ارسالی ها
4,852
امتیاز واکنش
29,849
امتیاز
1,120
برای من غیر از او چیزی در دنیا نبود و من او را بهترین آدمِ دنیا و از خطا مبرا می شمردم و به همین دلیل نمی توانستم غیر از او برای چیزی زنده باشم.هیچ هدفی در زندگی نداشتم جز اینکه در چشمِ او همان باشم که او گمان می کرد هستم.و او مرا اولین و بهترین زن دنیا می شمرد و صاحب همه ی فضایل و من می کوشیدم که در چشمِ اولین و بهترین مردِ دنیا همین باشم.

سونات کرویتسر و چند داستانِ دیگر|تولستوی|ترجمه سروش حبیبی



367387_788.jpg



ما فلک زده ها در ماتحت دنیا واقعیم . لـ*ـذت دنیا و امنیت را راه نبرده ایم . نه در دوره ی افتخار بودیم ، نه در عصر مدنیت و تربیت و عدالت ... در دوره ی هرج و مرج واقع شده ایم . دلیران می میرند و حاصل به ترسوها می رسد که زنده اند ... این ملت غیور به غرش دویست توپ از صدا و حرکت افتادند و دیگر نفس نمی کشند...!

.... چقدر عبرت در این عروسک‌هاست ، و ما از عروسک کمتریم . آن‌ها مرده بودند و زندگی می کردند ، ما زندگی می‌کنیم و مرده‌ایم...!

نُـدبه | بهرام بیضائی


367388_292.jpg




هر فردی می تواند در آن واحد ، عاشق چند نفر باشد ، همان غم و اندوه عاشقی را با هر يك از آنها احساس كند ، ولی به هيچ يك از آنان خيانت نورزد . فلورنتينو در حالی كه روی اسكله قدم می زد و اين افكار را در ذهن می پروراند، دچار خشمی ناگهانی شد و زمزمه كرد : انگار قلب من ، بيشتر از يك بـدکـاره خانه ، اتاق دارد ...!

عشق سالهای وبا | گابریل گارسیا مارکز


367389_843.jpg
 
آخرین ویرایش:
  • پیشنهادات
  • MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    اگر روزی فرا برسد که زن ، نه از سر ضعف ، که با قدرت عشق بورزد... دوست داشتن برای او نیز ، همچون مرد ، سرچشمه ی زندگی خواهد بود و نه خطری مرگ بار...!

    جنس دوم | سیمون دوبووار

    367390_215.jpg
     
    آخرین ویرایش:
    • لایک
    واکنش ها: Diba

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]همزاد[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ژوزه ساراماگو
    • ترجمه ی مهرداد وثوقی
    • انتشارات مروارید
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1054990_919.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]این رمان، که متن کاملش برای نخستین بار به فارسی برگردانده می‌شود، از معدود آثار ژوزه ساراماگو است که نامش در فهرست معروف کتاب‌هایی است که باید پیش از مرگ خواند. قهرمان داستان، معلم تاریخ دبیرستان است. مردی به اسم ترتولیانو ماکسیمو آفونسو، که ازدواج نافرجامی را از سر گذرانده و چندی است با دختری به نام ماریا دپاز آشنا شده است.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]زندگی روزمره و پیشامدهای ملال‌آور گذشته، ماکسیمو را به مردی افسرده تبدیل کرده است. روزی همکارش فیلمی به او می‌دهد تا برای اندک زمانی هم که شده او را از درون‌گرایی برهاند. ماکسیمو فیلم را می‌بیند اما، با دیدن صحنه‌ی کوتاهی از آن، شعله‌ی ماجرایی افروخته می‌شود که همزاد را در زمره‌ی پرچالش‌ترین آثار ساراماگو قرار داده است.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    ژوزه ساراماگو تنها نویسنده‌ای از کشور پرتغال است که تاکنون توانسته جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. سبک و ویژگی داستان‌نویسی او چنان منحصربه‌فرد است که می‌توان ادعا کرد ساختار نوشته‌هایش امضای او محسوب می‌شود. ساختاری که شاید در ابتدا داستان را سخت‌خوان جلوه دهد، اما خواننده همین که اندکی با آن پیش برود، نه تنها از سخت‌خوانی آن دل‌زده نمی‌شود، بلکه لـ*ـذت وافری نیز می‌برد.


    سینمای دیوید لینچ
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • تاد مک گوان
    • ترجمه ی محمدعلی جعفری
    • انتشارات ققنوس
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1054991_158.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]تحليلي بر پايه انديشه هاي فرويد، لاكان و هگل این کتاب به نقد و بررسی فیلم‌های بلند دیوید لینچ از منظر روانکاوی لاکانی می‌پردازد و از آن‌جایی که به همة فیلم‌های لینچ پرداخته است بسیار کتاب ارزشمندی است که به گونه‌ای جامع و با رویکردی منسجم سینمای لینچ را به روانکاوی و فلسفه پیوند داده است. این کتاب در جهان انگلیسی‌زبان نیز مورد استقبال قرار گرفته و نقدهای مثبتی بر آن شده است.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]تاد مک‌گوان دست به اکتشافی برانگیزاننده از غرابت و فانتزی در آثار پیشگامانة دیوید لینچ می‌زند. او به مطالعة مهارت لینچ در تلفیق امر عجیب با امر عادی می‌پردازد تا بر ماهیت شگفت بهنجاری تأکید کند. از هالیوود غالباً به دلیل تحریف واقعیت و ارائة فانتزی‌های واقع‌گریز انتقاد می‌شود، اما در فیلم‌های لینچ فانتزی به ابزاری بدل می‌شود که تماشاگر آن را به ایجاد رابـ ـطه‌ای انقلابی با دنیا ترغیب می‌کند. سینمای دیوید لینچ تلاشی است برای کنار آمدن با عدم تناسب موقعیت دیوید لینچ در سینمای معاصر و پیوند دادن این عدم تناسب با وجه زیباشناختی فیلم‌هایش.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    چای خانه خانوادگی
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • یکتا کوپان
    • ترجمه ی مژده الفت
    • نشر قطره
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1054992_737.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]هميشه فکر کرده‌ام در اين حکايت نقش من چه بوده. ديالوگ‌هاي من را که نوشته، ميزانسن‌ها را چه کسي مشخص کرده؟... در تمام کتاب‌هايي که خوانده‌ام هميشه دنبال کاراکتري بوده‌ام که من را به خودم نشان دهد.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در تمام نمايش‌هاي راديويي، در تمام فيلم‌ها، دنبال جمله‌اي گشته‌ام، جمله‌اي که بتواند من، دختر آقا نجات ساعت‌ساز و مارال خانم خانه‌دار، را به من بشناساند... چاي‌خانه‌ي خانوادگي قهرماني فراموش نشدني دارد که بيش‌تر زن‌ها مي‌توانند نشاني از او در خود پيدا کنند: مزيّن... دختري که در برابر خشونت پنهان در زندگي خانوادگي مي‌ايستد، دختري که حس مي‌کند بعد از تولد خواهرش وجودش در حال پاک شدن است... رمان کوپان با روايتي قوي خواننده را درگير مي‌کند و او را با خود به سمت پاياني تکان‌دهنده مي‌برد.


    پپ گواردیولا (پیروزی به عبارت دیگر)
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • گیلم بالاگه
    • ترجمه ی حسین گازر
    • کتاب کوله پشتی
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1054993_420.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]جذابیت سبک بازی که گواردیولا برای بهترین تیم دنیا تعریف کرد، الکس فرگوسن، اسطوره فوتبال انگلستان را ترغیب کرد تا برای این کتاب مقدمه‌ای بنویسد.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    این کتاب فرازی است به زندگی شخصی پپ و به ویژه دوران بی‌نظیر، تکرارنشدنی و دست‌نیافتنی مربی‌گری او در بارسلونا، که نوع و سبک جدید، زیبا و لـ*ـذت‌بخشی از فوتبال را ارائه کرد. اینکه پپ چگونه به لاماسیا پیوست، چطور بازیکن شد، چرا بارسا را در دوران بازی ترک کرد، چرا در تیم دسته چهارمی به مربی‌گری پرداخت و چطور به سرمربی‌گری بارسلونا رسید؟ و اینکه چرا پپ پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال را ترک کرد؟
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    «بی‌شک به‌یادماندنی‌ترین بارسلونای تاریخ، طی چهار سال حضور او رقم خورد، کسی که پسرک آرژانتینی خجالتی را به بهترین فوتبالیست دنیا تبدیل کرد. کسی که با کمک سبک بازی او، اسپانیای دلبوسکه قهرمان اروپا و جهان شد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    پپ گواردیولا، پسری لاغر و ضعیف از محله سنتپدروی ایالت کاتالان، توپ جمع‌کن نیوکمپ، بازیکن و کاپیتان سال‌های اوج بارسای تحت هدایت کرایوف، رابسون و ون خال، مربی تیم ته دسته چهارمی بارسای ب، و مربی بی‌نظیر و تمام‌نشدنی بارسلونای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، که از نوزده جام ممکن، چهارده جام را با اقتدار کسب کرد، کسی بود که بعد از اتمام دوران بازی در بارسلونا، درخواست پیوستنش به منچستریونایتد از سوی فرگوسن را رد کرد و حتی بعد از ترک بارسا به عنوان مربی در سال ۲۰۱۲، پیشنهاد سرمربی‌گری منچستر پرافتخار را نیز از سوی مرد بی‌نظیر اولدترافورد نشنیده گرفت. واقعا چرا؟»


    مورسو بررسی مجدد
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • کامل داود
    • ترجمه ی سمیرا رشیدپور
    • انتشارات ققنوس
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1054994_468.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کامل داود نويسنده الجزايري است که به زبان فرانسه مي‌نويسد. مورسو بررسي مجدد مهم‌ترين رمان وي است که براي او شهرت جهاني و جوايز متعدد به همراه داشته است. از جمله اين کتاب برندة جايزة گنکور رمان اول 2015، برنده جايزه انگليش‌پن 2015، برندة جايزه فرانسوا مورياک 2014، برندة جايزه پنج‌قاره فرانسه‌زبان 2014 شده است. رمان کامل داود از همان جايي آغاز مي‌شود که بيگانه کامو به پايان رسيده و بر مبناي يک ادعاي اصلي بسط پيدا مي‌کند.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]مورسو قهرمان رمان بيگانه آلبر کامو، در جريان محاکمه‌اش براي کشتن عربي بي‌نام و نشان ادعا مي‌کند قصد قبلي براي کشتن کسي نداشته و فقط بر اثر آفتاب‌زدگي دست به قتل زده. کامل داود در مورسو، بررسي مجدد نامي به مقتول مي‌دهد و برادرش را به عنوان راوي انتخاب و از زاوية ديدِ برادر مقتول، تمامي ماجرا را بازبيني مي‌کند. کامل داود در مصاحبه‌اي تأکيد مي‌کند که اين نام‌گذاري را نبايد تا حد بازبيني مجددِ شخصيت رمان کامو تنزل داد: «با حذف اسامي، قتل و جنايت پيش پا افتاده مي‌شود. اما وقتي مدعي نامتان مي‌شويد، براي حقوق انساني‌تان و براي احقاق عدالت بر‌مي‌خيزيد.»[/BCOLOR]​
     

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]سایه های شب[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • امیل زولا
    • ترجمه ی علی اکبر معصوم بیگی
    • انتشارات نگاه
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1063605_930.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]سایه‌های شب، هفدهمین رمان از زنجیره‌ی داستانی خانواده‌ی روگن-ماکار، از پر حادثه‌ترین و بی‌پرده ترین رمان‌های امیل زولا نویسنده‌ی بزرگ فرانسوی است.این رمان در یک سطح داستان جنایت و پیمان شکنی و شور و تصاحب و عشق و مرگ است، همچنان که روایت شبکه‌های در هم پیچیده‌ای راه‌آهن و شتاب درنگ ناپذیر برای رسیدن به آینده نیز هست،اما در سطحی دیگر،در حکم ژرف نگری دلسوزانه و همدلانه در حال و روز تک تک اشخصیت‌هایی است که گویی اسیر چنگ نیروهای ناشناخته،بدوی و کوری هستند که بیرون از حیطه‌ی اختیار آنان خودسرانه عمل می‌کنند.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    زولا در سراسر این رمان پر شتاب پیوسته به ما یاد آور می‌شود که زیر سرپوش خوش رنگ و لعاب و فریبنده‌ی پیشرفت فناورانه همواره دیوی هولناک در درون جا خوش کرده است و متر صد فرصت است تا هر دم قدرتمندتر از پیش سربرآورد.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    هنگامی که سایه های شب نخستین بار در 1890 منتشر شد جز منتقدان «حرفه ای» که همیشه آماده بودند از رئالیسم «کثیف» زولا ایراد بگیرند. بسیاری از بزرگان ادبیات فرانسه لب به ستایش از زولا گشودند.


    جامعه شناسی روسپی گری (بررسی آسیب های اجتماعی)
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • سعید مدنی قهفرخی
    • بنگاه کتاب پارسه
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1063606_872.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]روسپی گری، تاریخی به قدمت پدرسالاری دارد و از موقعی که بشر با کاشت، داشت و برداشت در زمین داری و بـرده داری آشنا شد و نقش زن از وجه تولیدی به وجهی برای ارضای امیال جنـ*ـسی مردان تبدیل شد و منابعی مثل زر و زور و زمین به عنوان منابع کمیاب شناخته شده روسپی گری کارکرد تجاری پیدا کرد و تجارت تلخ بشری، یعنی روسپی گری پدیدار گشت. شاید یکی از بدترین شیوه های پاسخ اجتماعی – تاریخی بشری به عنصر لـ*ـذت جویی و تنوع طلبی خودش، و یکی از سیاه ترین معضلات آسیب زا و آسیب شناختی روانی- اجتماعی چند هزار ساله ی اخیر در جوهره ی پدیده ی روسپی گری به صورت عرضه و تقاضا فیمابین روسپی با مشتری باشد. از این رو در اکثر جوامع و در طی تاریخ، روسپی گری تقبیح و محکوم شده است.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    این کتاب، جمع بندی مطالعات سال های گذشته درباره ی روسپی گری است. نویسنده ضمن مروی تاریخی بر وضعیت روسپی گری در ایران و جهان و قوانین مربوط با آن، مجموع یافته های حاصل از مطالعه ی خود و همکارانش را با عنوان «ارزیابی سریع وضعیت روسپی گری در شهر تهران» به یافته های قبلی افزوده تا تصویر به روزتر و شفاف تر از موضوع ارائه دهد.


    کلارا کلان
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ریچارد رایت
    • ترجمه ی اکرم پدرام نیا
    • نشر نفیر
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1063607_668.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]رویدادهای رمان «کلارا کلان» در بستر سال های سیاه دهه ی سی میلادی اتفاق می افتد. دو خواهر، یکی در دهکده ی متروک کانادایی و دیگری در پیشرفته ترین شهر جهان، نیویورک، با نامه های خواندنی روزگارشان را برای یکدیگر قلم می زنند.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    در این اثر ریچارد رایت از لابه لای نامه ها و یادداشت های پرکشش، خواننده را به لایه های جامعه می برد و با باریک بینی دردها، تبعیض ها و ستم های اجتماعی را که بر زن ها و دگراندیش ها روا داشته شده، آشکار می کند و هم زمان با قلمی نیش دار تحمیق و ناباوری خانوادههای غربی را از سوی رسانه ها به سخره می گیرد.


    راهنمای شوپنهاور
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • کریستوفر جانوی
    • ترجمه ی رضا ولی یاری
    • نشر مرکز
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1063608_153.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]برای کسی که کمابیش به شیوه‌ی هگلی پرورش یافته،قالب آشکارا غیر تاریخی و غیر سیـاس*ـی اندیشه‌ی شوپنهاور قطعا عصبانی کننده است. عمیق‌ترین دغدغه‌های شوپنهاور عبارت‌اند از این که انسانی بودن در هرکجا و هر زمانی چیست، شخص چطور با جسمش مرتبط می‌ شود، رنج چیست، خوشبختی کدام است و کدام نیست، آیا انسان آزاد است یا نه، زندگی چطور می ‌تواند قابل تحمل شود، چطور باید به مرگ خود نگاه کرد، چه‌چیزی در فرد ناخودآگاه و سیطره ناپذیر است و این‌که کار هنری و تجربه‌ی هنری برای فرد چیست.تاریخ برای او یکسره بی‌اهمیت است. این باعث شده که به او قول نیچه «تا سرحد نبوغ غیرآلمانی» باشد.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    کتاب حاضر حاوی شرح مهمترین آرایشوپنهاور است. نویسندگان فصول مختلف کتاب، که همگی متخصص در فلسفه‌ی شوپنهاور هستند، هریک به یکی از وجوه اساسی اندیشه‌ی او پرداخته است.مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند خواننده را یاری رساند تا بر کلیت منظومه‌ی فکری شوپنهاور اشراف یابد و تعیین کننده‌ ترین وجوه آن را بهتر بشناسد.


    گربه
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ژرژ سینمون
    • ترجمه ی ناهید فروغان
    • انتشارات نیلوفر
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1063609_835.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]ژرژ سینمون نویسنده بلژیکی فرانسوی زبان رمان های زیادی نوشته است که بعضی از آن ها پلیسی و بعضی غیرپلیسی اند. اما در ایران او را به عنوان نویسنده ی رمان های پلیسی می شناسند. گربه از رمان های غیرپلیسی این نویسنده است که رمان نویسی را از اواسط دهه ی 1920 شروع کرد. گربه را سیمنون در 1966، در شصت و سه سالگی و پس از جدایی از همسر دومش نوشت. معلوم نیست این ازدواج و جدایی در نگارش گربه موثر بوده است یا نه.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]به هر حال، سیمنون در هنگام نگارش این رمان بیش از چهل سال بود که به رمان نویسی اشتغال داشت و تبحر فراوانی در آن کسب کرده بود. گربه داستان ازدواج زن و مردی متعلق به دو دنیای مختلف است، داستان برخورد دو دنیا است. سینمون بعد از نوشتن این رمان فقط چند سال دیگر به داستان نویسی ادامه داد و در هفتاد سالگی قلم را کنار گذاشت.[/BCOLOR]​
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    آدم نمی تونه صاحب یه آدمیزاد بشه . چیزی که مال آدم نباشه نمی شه گفت اونو از دست داده . فرض کن اون مال تو بود . آدم می تونه کسی رو دوست داشته باشه که بدون وجود اون هیچی نباشه؟ تو راس راسی همچه آدمی را می خوای؟ کسی رو می خوای که وقتی بذاری از در خونه بری بیرون از هم متلاشی بشه؟ نه نمی خوای ، مگه نه؟ اونم اینو نمی خواد . داری همه زندگیتو به پاش می ریزی . همه زندگیتو ، دختر . و اگه زندگیت اون قدر واست کم ارزشه که به همین راحتی می خوای ولش کنی و واگذارش کنی به اون ، چه جور ممکنه اون واسش ارزش بیشتری بذاره؟ ارزشی که اون به تو می ده نمی تونه بیشتر از ارزشی باشه که خودت به خودت می دی...!

    سرود سلیمان | تونی موریسون

    374474_878.jpg



    ترجیح داره انسان گناهکار باشه تا گـ ـناه رو نظاره کنه. گناهکار می تونه از گناهی که مرتکب شده پشیمون بشه. ولی مشاهده ی یک گـ ـناه نابود کننده س...!

    ازدواج آقای می سی سی پی | فریدریش دورنمات


    374475_524.jpg
     
    آخرین ویرایش:
    • لایک
    واکنش ها: Diba

    Behtina

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/11/08
    ارسالی ها
    22,523
    امتیاز واکنش
    65,135
    امتیاز
    1,290
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با پنج نمایشنامه از ائوریپیدس نمایش نامه نویس مشهور یونان باستان، زندگی نامه جدیدی از فردریش نیچه، مجموعه مقالاتی از امبرتو اکو و... آشنا شوید.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    ائوریپیدس (پنج نمایشنامه)
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ائوریپیدس
    • ترجمه ی عبدالله کوثری
    • نشر نی
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1078806_805.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]از نمایشنامه‌نویسان یونان باستان هیچ‌یک به اندازه‌ی ائوریپیدس برای خواننده‌ی امروزی سخن گفتنی ندارد. مضامین عمده‌ی آثار او: ستمدیدگی زنان، قساوت و بیهودگی جنگ و درماندگی و ابتذال فاتحان، تعارض میان آزادی و نظم، ایمان و عقل و احکام جزمی و واقعیت، هنوز هم انسان امروزی را به خود مشغول داشته است. نمایشنامه‌های او به یاد ما می‌آرد که انسان‌بودن به چه معناست.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    ارسطو او را تراژیک‌ترین نمایشنامه‌نویس می‌خواند و برخی دیگر او را نخستین شاعر دموکراسی لقب داده‌اند. ائوریپیدس هنرمندی سنت‌شکن بود. او هسته‌ی اصلی اسطوره را حفظ می‌کرد اما در روایت داستان و پردازش شخصیت‌ها راه خود را می‌رفت. زمانه‌ی ائوریپیدس با ظهور فیلسوفانی چون سقراط و پروتاگوراس جهش بزرگی در فرهنگ یونان پدید آورد و این تحول در هنر آن زمان، خاصه در تراژدی‌های ائوریپیدس بازتاب یافت.
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]او متفکری شکاک بود، ذهنی جستجوگر و خرده‌سنج داشت که با پاسخ‌های متعارف قانع نمی‌شد. بسیاری از باورهای اهل زمانه را آماج تردید و انتقاد می‌کرد و از همین روی میان مردم هم‌روزگار خود چندان محبوبیتی نداشت. قدر والای او در قرن چهارم ق.م. شناخته شد و بار دیگر در قرن بیستم در کانون توجه قرار گرفت. نمایشنامه‌نویسان رمی، ازجمله مشهورترین ایشان یعنی سنکا ائوریپیدس را استاد و راهنمای خود می‌شمردند و میراث او از طریق ایشان به نمایشنامه‌نویسان عهد رنسانس رسید.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    در این مجموعه پنج نمایشنامه را که بی‌گمان در شمار بزرگ‌ترین دستاوردهای اوست گرد آورده‌ایم. هریک از این نمایشنامه‌ها جنبه‌ای از تفکر و دغدغه‌های انسانی این شاعر بزرگ را به ما نشان می‌دهد و در همه‌ی آن‌ها با شاعری آشنا می‌شویم که زبان شعر را تا اوجی دست‌نیافتنی تعالی بخشیده است.


    کیوتو
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • یاسوناری کاباواتا
    • ترجمه ی مهدیه عباس پور
    • نشر چشمه
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1078807_489.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]یاسوناری کاواباتا یکی از مهم‌ترین نویسندگان تاریخ ادبیات ژاپن است. متولدِ آخرین سالِ قرنِ نوزدهم و درگذشته در 1972. او یکی از مدرن‌ترین نویسندگان ژاپن است که سالِ 1968 جایزه‌ی نوبل ادبی را به دست آورد. کاواباتا رمان‌ها و داستان‌های مهمی نوشت که «کیوتو» یا «پایتختِ قدیم» یکی از آن‌هاست و کنار شاهکارهایی چون «آوای کوهستان» یا «خانه‌ی زیبارویان خفته» و «هزار دُرن»ا قرار می‌گیرد.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    این رمان از تکه‌هایی کوتاه تشکیل شده که شرحِ جست‌و‌جوی دختر جوانی‌ است در کیوتو. دختری که برای یافتن رازهایی از گذشته‌اش ناچار به کشفِ این شهرِ باستانی ژاپن می‌شود. رمان مملو از صحنه‌پردازی‌های شگفت‌انگیز این نویسنده‌ی ژاپنی ا‌ست در جست‌و‌جوی هویت و از آن مهم‌تر تقابل انسانِ او با طبیعتی مرموز، زیبا و شاید بی‌رحم. یک ساختار تصویری عجیب که روح ژاپنِ قدیم را احضار می‌کند و آن را مقابلِ مدرنیته‌ی جدید قرار می‌دهد. می‌گویند کاواباتا برای نوشتنِ این رمان آن‌قدر دارو مصرف کرده بود که کارش به بیمارستان کشید. «کیوتو» در دهه‌ی شصت نوشته شد و از عواملِ بردن جایزه‌ی نوبل شد برای یاسوناری کاواباتا. او در اوجِ افتخار و البته افسرد‌گی شدید خودش را با گاز کشت...


    سرندپیتی ها (زبان و دیوانگی)
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • امبرتو اکو
    • ترجمه ی سپیده شکری پوری و آرش حسین پور
    • نشر افراز
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1078808_200.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]پس چه چیز در زمان کلمب این چنین بحث‌برانگیز بود؟ در حقیقت، محاسبات عالمان سالامانکا بسیار دقیق‌تر از کلمب بود و ایشان می‌پنداشتند که زمین، گرچه به‌طور قطع مدور است، اما بیش‌از آن‌که دریانورد جنوالایی باور دارد وسیع و گسترده است، پس تلاش وی برای گردش به دور زمین در دست‌یابی به مشرق از راه مغرب کاری است دیوانه‌وار، در مقابل، کریستف کلمب که از آتش مقدس شعله ور شده بود، هرچند دریانوردی بود ماهر، اما ستاره‌شناسی بود نابلد و چنین می‌اندیشید که زمین کوچک‌تر از آن است، طبیعتا نه او و نه خردمندان سالامانکا هیچ یک گمان نمی‌بردند که میان اروپا و آسیا، آن‌طرف دنیا قاره‌ای دیگر قرار دارد.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]از این‌رو، می‌بینیم که زندگی به چه‌میزان پیچیده است و تا چه حد مرزهای میا حقیقت و خطا، درستی و نادرستی شکنده‌اند. به هرجهت گرچه عالمان سالامانکا درست گفته بودند، اما در نهایت اشتباه کردند؛ و کلمب که خطا کرده بود، با پیگیری مصرانه‌ی اشتباهش، درستی خود را ثابت کرد: -ممنون از یافته‌ی ناجسته (سرندیپیتی).


    خداحافظ، تا فردا
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • ویلیام مکسول
    • ترجمه ی محمد حکمت
    • نشر قطره
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1078809_353.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]آن‌چه من با اطمينان به‌عنوان خاطره از آن ياد مي‌کنم ـ يعني يک لحظه، يک صحنه، يک حقيقت که در معرض يک محلول ثابت‌کننده قرار گرفته و در نتيجه از فراموش شدن نجات پيدا کرده ـ واقعاً نوعي داستان‌سرايي است که پيوسته در ذهن ادامه دارد و اغلب با هر بار تکرار تغيير مي‌کند. از گذشته که حرف مي‌زنيم با هر نفسي که مي‌کشيم دروغ مي‌گوييم. (از متن کتاب) آليس مونرو، برنده‌ي جايزه‌ي نوبل ادبيات، تجربه‌ي خود را در خواندن رمان خداحافظ، تا فردا اين‌گونه شرح مي‌دهد: «با خودم فکر کردم نوشتن يعني اين. فکر کردم آه، اي کاش مي‌توانستم برگردم و تک‌تک چيزهايي را که نوشته‌ام دوباره بنويسم.»


    نیچه جوان برآمدن نابغه
    [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    • کارل پلیچ
    • ترجمه ی رضا ولی یاری
    • نشر مرکز
    • چاپ اول: 95
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    1078810_217.jpg
    [/BCOLOR]​
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]زمانی که نیچه پسر بچه‌ای بیش نبود گوته به قهرمان ملی آلمان بدل شده بود. در سال 1850 مفهوم نبوغ تنها یک قرن قدمت داشت، اما در بین افراد فرهیخته قهرمانان خلاقی چون گوته و شیلر،در مقام چهره‌هایی مورد احترام، جای بلند مرتبگان و پادشاهان را گرفته بودند.[/BCOLOR]
    [BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
    مفهوم نبوغ محصول جنبش فکری پیشرو قرن هجدهم، یعنی روشنگری، بود. نویسندگان رادیکال راه را برای انقلاب دموکراتیک باز کرده، و در همان حال عرصه را برای ظهور قهرمانان رمانتیک قرن نوزدهم و کیش نبوغ مهیا می‌کردند. آن‌ها عموما خود را به عنوان نمایندگان طبقات متوسط معرفی می‌کردند، و حتی خودشان را «حزب انسانیت» می‌نامیدند.اما به زودی این ایده‌ها در آن‌ها پیدا شد که یک‌جور اشراف سالاری فکری به وجود بیاورند. و این به یکی از بنیادهای نظریه‌ی نبوغ تبدیل شد.
    [/BCOLOR]​
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    چه قدر خوب است که برای تاسف خوردن به حال خودمان نیز زمان مشخص و محدودی در نظر بگیریم. چند دقیقه اشک بریزیم و بعد به استقبال روزی برویم که در پیش رو داریم
    موری به طور تمام وقت روی صندلی چرخدار می نشست. و با این حال پر از فکر بکر و نکته بود. مطالبش را روی هر چه به دستش می رسید یادداشت می کرد. باورهایش را به رشته تحریر در می آورد. درباره زندگی در سایه مرگ می نوشت: «آن چه را می توانید انجام دهید و آن چه را نمی توانید بپذیرید»، «بپذیرید که گذشته هر چه بوده گذشته، گذشته را انکار نکنید»، «بیاموزید تا خود و دیگران را ببخشایید»،

    «هرگز خیال نکنید فرصتی از دست رفته است»...!


    سه‌شنبه‌ها با موری | ميچ البوم

    374476_220.jpg


    بهترین حالت این است که آدم از اتفاقات خوبی که قرار است بیفتد با خبر شود ، درست مثل موقعی که مردم می دانند قرار است در یک روز به خصوص خسوف اتفاق بیفتد یا کسی بداند که قرار است برای کریسمس به او میکروسکوپ هدیه بدهند . و از طرفی بدترین حالت هم این است که آدم از اتفاق بدی که قرار است بیفتد با خبر باشد ، درست مثل موقعی که آدم می داند قرار است در یک روز به خصوص برای پر کردن دندانش به دندان پزشکی برود یا قرار است برای تعطیلات به فرانسه برود . اما من فکر می کنم از همه بدتر این حالت است که آدم نداند اتفاقی که قرار است بیفتد خوب است یا بد ...!
    مردم به این دلیل به خدا اعتقاد دارند , که دنیا خیلی پیچیده است و به نظر آنها بعید است که چیزهایی به پیچیدگی سنجاب بالدار یا چشم آدمی یا مغز به طور اتفاقی به وجود آمده باشد . اما باید منطقی بود و اگر مردم منطقی فکر کنند متوجه می شوند که فقط به این دلیل می توانند بگویند خدا هست که این چیزها در جهان اتفاق افتاده است و وجود دارد . در حالی که میلیاردها سیاره وجود دارند که در آنها حیات جریان ندارد اما کسی در آن سیاره ها زندگی نمی کند که مغز داشته باشد و به این موضوع توجه کند . و این درست مثل این است که همه آدمهای دنیا با سکه شیر یا خط بیاندازند و ممکن است کسی پیدا شود که 5698 بار پشت سر هم شیر بیاورد و با خودش فکر کند که آدمی استثنایی است در صورتی که واقعاٌ این طور نیست چون از طرف دیگر میلیون ها آدم دیگر هستند که 5698 بار شیر نیاورده اند...!

    ماجرای عجیب سگی در شب | مارک هادون

    374478_374.png

    موریرا سزار گفت همه روشنفکرها خطرناکند، ضعیف، احساساتی و قادر به اینکه بدترین کارهایشان را با بهترین فکرها توجیه کنند...!

    جنگ آخر زمان | ماریو بارگاس یوسا

    374479_792.jpg
     
    • لایک
    واکنش ها: Diba

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    خوبی یک رویاست. نظریه ای که تلاش ضعیفان همواره آن را دنبال و پس از مدتی رها می کند. حدی که احدی به آن نائل نشده است، حکومت آن غیر ممکن است. تنها بدی است که می تواند تا بی نهایت پیش روی کند و مطلق العنان حکمرانی نماید. برای استقرار حکومتی آشکار و هویدا می بایستی از آن مدد جست...!

    تبعید و سلطنت | آلبر کامو

    374480_874.jpg

    وقتی هدف‌ات با هم بودن است، هر چيزی کيف دارد، چون در اين صورت واقعاً احساس می کنی که آزادی ، زندگی ات را فراموش می کنی ، يعنی هرچه که به پول مربوط می شود...!
    غم و غصه همیشه شنونده دارد در حالیکه لـ*ـذت و احتیاجات طبیعی ننگ به حساب می آید .... غصه‌دار بودم ، برای اولین بار واقعا غصه‌دار بودم ، به خاطر همه ، به خاطر خودم ، به خاطر او ، به خاطر همه آدم‌ها . شاید همین است که آدم در زندگی دنبالش می‌گردد ، فقط همین ، یعنی دنبال بزرگترین غصه ممکن تا قبل از مردن کاملا در قالب خودش جا بیفتد...!
    هرگز فوراً بدبختی کسی را باور نکنيد . بپرسيد که می تواند بخوابد يا نه ؟ ... اگر جواب مثبت باشد ، همه‌چيز روبراه است . همين کافی است...!
    به خودم گفتم : بعد از این که تو را به این صورت به تاریکی انداختند ، بالاخره به جایی خواهی رسید . خودم را دلداری می‌دادم و برای این که بتوانم به راهم ادامه بدهم مدام به خودم می‌گفتم : فکرش را نکن ، فردینان ، وقتی که همة درها به رویت بسته شد ، حتماً بامبولی را که همه‌ی این اراذل را می‌ترساند و لابد جایی در انتهای شب مخفی شده پیدا می‌کنی . شاید به همین دلیل باشد که خودشان به آخر شب نمی‌روند...!

    سفر به انتهای شب | لوئی فردينان سلين

    374481_262.png

    البته که دوستت دارم احمق جان . ولی آزارت می دهم . دلیلش هم صاف و ساده این است که دوستت دارم . این را می فهمی؟ آدم کسانی را که به آنها بی تفاوت است آزار نمی دهد...!

    قهرمانان و گورها | ارنستو ساباتو

    374482_809.jpg
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    هیچ حیوانی در انگلستان مزه سعادت و فراغت را از یک سالگی به بالا نچشیده است. هیچ حیوانی در انگلستان آزاد نیست. زندگی یک حیوان فقر و بردگی است. این حقیقتی است غیر قابل انکار آیا چنین وضعی در واقع لازمه نظام طبیعت است؟.....
    .....برای یک بار در زندگی بنجامین حاضر شد که از قانونش عدول کند. با صدای بلند چیزی را که بر دیوار نوشته بود خواند. بر دیوار دیگر چیزی جز یک فرمان نبود : "همه حیوانات برابرند اما بعضی برابرترند"

    قلعه حیوانات | جورج اورول

    374483_513.jpg

    فکر کردن دربارۀ جنسیت خود مخرب است. زن بودن یا مرد بودن به صورت خالص و مطلق مخرب است؛ باید زنانه-مردانه یا مردانه-زنانه بود. کوچکترین تأکید بر هر ظلم و جوری برای زن مخرب است؛ حتی نباید از روی انصاف و عدالت از آرمانی دفاع کند؛ یا به هر شکلی آگاهانه به عنوان زن سخن بگوید ... هر آنچه با تعصب آگاهانه نوشته شود محکوم به مرگ است. نمی تواند بارور شود...!
    اينكه زن بتواند زن را نه در ظلمت رقابت و حسادت، كه در روشنای دوستی و محبت بنگرد، اينكه زن همجنس خود را نه در سايه قضاوت مردان ديگر و براساس معيارهای آنان، بلكه بر مبنای توانايیهای خود او بنگرد، گامی است در راه دور شدن از تصورات قالبی و دانش محدود و ناقص آثار پيشينيان درباره زنان...!
    ناپلئون و موسولینی هر دو مؤکدا بر حقارت زنان اصرار می ورزیدند، زیرا اگر زنان حقیر نبودند، آنها نمی توانستند بزرگ باشند. این امر تا حدودی نیاز مردان را به زنان توضیح می دهد...!
    بسیار مهم است که خودمان باشیم و نه هیچ چیز دیگری...!
    زنان تمام این میلیونها سال درون خانه‌ها نشسته‌اند، تا آنجا که اکنون دیگر نیروی خلاقه‌ آنها در دیوارها نفوذ کرده و، در واقع، خصوصیات آجر و ملاط را چنان تغییر داده است که ناگزیر باید آن را با قلم و قلم‌مو و کار و سیاست مهار کرد. اما این نیروی خلاقه با نیروی خلاقه مرد بسیار متفاوت است. و باید گفت بسیار تاسف‌آور است که جلو این نیرو سد شود یا به هدر رود، زیرا به واسطه قرنها انضباط سخت به دست آمده، و جایگزینی برای آن وجود ندارد. جای بسی تاسف است اگر زنان مانند مردان بنویسند، یا مانند مردان زندگی کنند، یا ظاهرشان شبیه مردان باشد، زیرا اگر این دو جنسیت – با توجه به وسعت و تنوع دنیا – تا این حد بی‌کفایت‌اند، چگونه می‌خواهیم تنها با یک جنسیت سر کنیم؟...!

    اتاقی از آن خود | ویرجینیا وولف


    374484_453.png

    ما مردها آدم‌هاى خودپسندى هستيم اگر به ديگران برنخورد در رابـ ـطه با زنان ابله و احمق هم مى‌شويم . خودخواهى ما چنان است كه خيال می‌كنيم هر زنى را ديديم يكدل نه صد دل عاشق‌مان مى‌شود اگر خيلى عاقل باشيم لااقل خود را براى همسرى و زندگى با او برابر مى‌دانيم اين جهالت مردها را به چاه مى اندازد و غفلتی پديد مى آورد كه عاقبت خوشى ندارد .

    از روز اول كه دختر همسايه را دیدم هوا ورم داشت فورى كيسه دل را درآوردم و آن را در طبق اخلاص گذاشتم كه به معشوق تقديم دارم . اينرا نيز بگويم كه محصل دوره ادبى طبعاً عاشق پيشه می‌شود مثل شاگردان دوره هاى رياضی و طبيعى سروكارش با لابراتوار و فورمول هاى گیج كننده و رياضيات عاليه نيست سروكارش با شعر و غزل و تاريخ و آثار جاويد ادبى است شعر و ادب آن هم در زبان ما مقدمه عشق و عاشقى است . برويد و به كلاس‌هاى ادبيات سر بزنيد و در آنجا تا بخواهيد ليلى و مجنون ، رومئو و ژوليت و يوسف و زليخا پيدا مى‌شود . آخر جوانى هست ، شادابي هست ، نان مفت پدر هست ، شعر و غزل هم هست اگر با اين مقدمات عاشق نشوند خيلى خرند...!

    شلوارهای وصله دار | رسول پرویزی

    374485_134.jpg
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    گفتم : عقیده تون در مورد بندناف بچه چیه ؟
    کمی اوقاتش تلخ شد اما خونسردیش را از دست نداد و گفت : منو مسخره می کنی ؟
    گفتم : این حرف ها چیه ؟... من غلط بکنم شما را با این دم و دستگاه مسخره کنم . منظوری نداشتم . این قضیه ناف بچه و انداختنش جای خوب ، عقیده ی قدیمی هست ، شما چه نظری دارین ؟
    گفت : ناف بچه رو معمولا می اندازن دم سوراخ موش که باهوش بشه . باهوش که شد کارش می گیره . حالا موضوع ناف چه ربطی به کار من داره؟
    گفتم : بالاخره یکی از راه های ترقی آدمیزاده . خود شما هیچ وقت تحقیق نفرمودین که نافتون رو کجا انداختن ؟

    قصه های مجید | هوشنگ مرادى كرمانى

    374486_919.jpg

    پیوسته در تاریخ ساعتی فرا می‌رسد که در آن، آنکه جرأت کند و بگوید دو دوتا چهارتا می‌شود مجازاتش مرگ است. و مسئله این نیست که چه پاداش یا مجازاتی در انتظار این استدلال است. مسئله این است که بدانیم دو دوتا چهارتا می‌شود، آری یا نه؟

    طاعون | آلبر کامو

    374487_673.jpg


    بهم بگو باهوشم.
    مهربونم ,
    با استعدادم...
    بهم بگو بانمکم,
    با احساسم,
    عاقل خوش تیپم...
    بهم بگو یه آدم کامل ام اما...
    راستش ام بهم بگو!

    زنده باد زن کچل! | شل سیلور استاین

    374488_747.jpg
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا