اخبار سینما و تلوزیون معرفی و نقد فیلم شیار 143 | نرگس آبیار

  • شروع کننده موضوع hiva-shz
  • بازدیدها 851
  • پاسخ ها 13
  • تاریخ شروع

hiva-shz

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2013/12/17
ارسالی ها
1,931
امتیاز واکنش
622
امتیاز
356
فیلمبرداری فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار در شهر کرمان ادامه دارد.
بهزاد هاشمی مجری طرح فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» درباره وضعیت تولید این فیلم به سوره سینما گفت: فیلمبرداری همچنان در شهر کرمان ادامه دارد و تا کنون حدود ۷۰ درصد کار انجام شده است. طبق برنامه ریزی انجام شده فیلمبرداری کلا در این شهر تمام میشود.
وی ادامه داد: به زودی یک بازیگر مرد سرشناس به کار اضافه خواهد شد و تا کنون از تعدادی بازیگران کرمانی استفاده شده است. تدوین این فیلم را به طور همزمان پیمان خاکسار انجام میدهد و آرش قاسمی صداگذاری را بر عهده دارد.
مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یدالله شادمانی و … در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند. تهیه کنندگان این فیلم ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی هستند. نرگس آبیار پیش از این فیلم سینمایی «اشیا از آنچه میبینید به شما نزدیکترند» را کارگردانی کرده است.
 
  • پیشنهادات
  • hiva-shz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/17
    ارسالی ها
    1,931
    امتیاز واکنش
    622
    امتیاز
    356
    جایی کنار «شیار 143» در روستای موغویه


    گزارشی از پشت صحنه فیلم نرگس آبیار/


    جایی کنار «شیار 143» در روستای موغویه

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    سینماپرس-گروه سینما/فیلم سینمایی «شیار 143» کاری به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی ابوذر پور محمدی ومحمدحسین قاسمی است که یک روز را با عوامل این فیلم در روستای موغویه گذراندیم گزارشی که می خوانید یک روز با عوامل این فیلم است.


    سینماپرس، بوی نان تازه در فضا پیچیده بود، بویی که حال و هوای مطبخ را کامل می کرد. محیط خانه و مطبخ آدم را به به سالها پیش می برد، الفت(مادر خانه) روی ساج نان می پخت و زیر لب اشعاری را زمزمه می کرد، ناگهان صدایی بلند شد: کات، خوب بود.

    با شنیدن این صدا حدود ۵۰ نفر که پشت دوربین، پشت صحنه و مطبخ و در کوچه و ساختمان مخفی شده بودند از یکطرف صحنه به طرف دیگر کوچ کردند و هرکدام به سراغ کاری رفتند:

    چند نفر مشغول تغییرات لازم در قسمتی شدند که در قاب بعدی قرار می گرفت. برای صحنه بعد شیشه ها بخار گرفت، کرسی در میانه اتاق جا خوش کرد و بازیگران ژاکت پشمی پوشیدند و.... زمستان شد. یکنفر با پاشیدن رنگ به شیوه مخصوصی گردکهنگی به مطبخ می پاشید.

    لباس های بازیگران مناسب صحنه بعد مرتب می شد و مدیر فیلمبرداری با نورسنج خود وضعیت نوری محیط را چک می کرد و از دستیاران خود می خواست تا تغییرات لازم را ایجاد کنند، چند نفر از آنها با تلاش زیاد پرده ای بزرگ بر روی کل حیاط می کشیدند.

    گذشت سالها توسط عده ای دیگر بر چهره بازیگران نقش می بست. همه این کارها زیر نظر کارگردان صورت می گرفت، در این فرصت عده ای از گروه پذیرایی می کردند.

    گاه این کارها به طول می انجامید وسختی ها ی زیادی به همراه داشت. اما وقتی دوباره ضبط شروع می شد ناگهان کل این جمعیت از جنب و جوش می افتاد ند و بجز بازیگران که در صحنه بازی داشتند، صدایی از کسی بلند نمی شد، سکوت توسط افراد دیگری برقرار می شد و با هر حرکت بازیگردر صحنه فیلمبردار که دوربین را روی شانه داشت بدنبالش حرکت می کرد، در حالیکه چند نفر اورا همراهی می کردند، صدابردار ه به هراه دستیارش را میکرفن خود را در جای مناسب همراه آنها حرکت می داد.

    تام این تلاش ها که گاهی چند ساعت طول می کشید تنها برای ضبط یک نمای چند ثانیه ای از فیلم بود. اعمالی که گاهی بارهاوبارهاتکرار می شد و شماره برداشتها به بیش از ۱۰ بار می رسید.

    اینها چیز هایی بود که هرکس مدتی در محل فیلمبرداری فیلم «شیار ۱۴۳» در روستای موغویه توقف می کرد می توانست ببیند. با هم پای صحبت چند تن از افراد این گروه می نشنیم:

    آقای قاسمی به عنوان تهیه کننده این فیلم چه ویژگی هایی در کار خانم آبیار وجود داشت که شما را به تهیه کنندگی کار ایشان علاقه مند می کرد؟

    اول از همه باید گفت ویژگی اصلی در موضوع کار وجود داشت و در فیلمنامه ای که خانم آبیار ارائه کرده بودند.

    چند سال بود که دغدغه چنین کاری را داشتیم و به اتفاق خانم آبیار مستند هایی درباره زنانی که به ظاهر در حاشیه دفاع مقدس بودند اما نقش به سزایی در این واقعه بزرگ تاریخ ایران داشتند، ساخته بودیم. زنانی که نقش آنها اگر بیشتر از سرداران بر روی خاکریز جبهه ها نبوده قطعا کمتر هم نبوده، مثلا چند تا از این مستند ها در مورد مادران شهدا جاوید الاثر بود.

    مثلا مادری بود که اف اف را نشان می داد و می گفت من ۲۰ سال پای این در بازکن خوابیدم و هربار زنگ در بصدا در می آمد. موهای بدنم سیخ می شد که شاید فرزندم باشد.

    این انتظار سخت را که در آنها میدیدیم تحت تاثیر قرار می گرفتیم انتظاری که در آنها یک تعالی معنوی هم بوجود آورده بود.

    کار اقتباسی است درست است؟

    بله، فیلمنامه خانم آبیار هم که براساس یکی از رمان های خودشان «اختر وروزهای تلواسه» یا همان «چشم سوم» نوشته شده در واقع همان دغدقه مشترک ما یعنی نقش زنان در دفاع مقدس بود.

    از سوی دیگر هشت سال بود که با ایشان در حوزه مستند کار کرده بودیم وهمینطور تهیه کنندگی فیلم سینمایی قبلی ایشان را هم داشتیم در هر دو بخش مستند و داستانی توفیقات چشمگیری داشتند و جوایز متعددی در جشنواره های داخلی و خارجی دریافت کرده بودند.مجموعه این مسائل نشان میداد که ایشان هم توانایی لازم را دارند و هم به لحاظ سبک و مضمون به ذهنیت ما نزدیک بود.

    اینها همه دست به دست هم داد تا برای این کار مهیا شویم. نگارش خود این رمان حدود دو سال طول کشید و بعد اقتباس اولیه حدود ۶ ماه و بعد به مرور تا یکسال به طول انجامید.

    این کار با توجه به داستان و مکان های فیلمبرداری ممکن است برای تهیه کننده خصوصی چالش بر انگیز باشد، بخصوص در مقایسه با داستانهایی که در یک مکان خاص و محدود(آپارتمانی) اتفاق می افتد این موضوع شما را نگران نمی کرد؟

    ببینید وقتی ما یک محتوی و یک فیلمنامه و کارگردان را انتخاب می کنیم، باید براساس آن پیش برویم و نباید پیشنهادات تولیدی خود را به کار تزریق کنیم. چون این کارها کار حس است، خود شما می دانید باید تمام هزینه ها مهیا شود تا این حس دربیاید و محتوی درست به تصویر کشیده شود.

    خانم آبیار ابتدا نظرشان این بود که در یک بافت کویری این کار انجام شود. چندتا گزینه مطرح بود و مکان هایی دیده شد اما بهترین گزینه ای که ما به آن رسیدیم منطقه رفسنجان و سر چشمه بود. با رایزنی هایی که با دوستان شد موقعیت اینجا را مناسب تر دیدیم، مثلا اگر می خواستیم این کار را در یزد انجام دهیم برای معدن آنجا دچار مشکلاتی می شدیم.

    ما از ابتدا می دانستیم که داریم کار سختی را انجام می دهیم اما چنین کارهایی به هر حال تفاوت هایی با کارهای تجاری دارند. این فیلمنامه حتی اگر در تهران هم ساخته می شد فیلمنامه سختی بود. چون یک پروسه سی ساله را روایت می کند. اما به تصویر کشیدن درست این کار برای ما مهم بود و سختی های آن را پذیرفتیم و راضی هستیم. گرچه باید اضافه کنم علی الخصوص در بخش خصوصی تولید چنین آثاری سخت تر خواهد بود و بخش دولتی هم که.....

    download

    انتخاب تیم تولید به چه صورت انجام پذیرفت؟

    ببینید یک کار خوب را در وهله اول یک فیلم نامه خوب می سازد، اما چیزی که باید حق مطلب را ادا کند تیم تولید است، فقط حرفه ای بودن کافی نیست، اینکه این عوامل نسبت درستی با کار داشته باشنند خیلی مهم است.ما به اتفاق مجری طرح و مدیر تولید گزینه هایی را مطرح کردیم و در نهایت کارگردان بر اساس کار خودش انتخاب ها را انجام داد.

    چیزی جا مانده ای هست که بخواهید ذکر کنید؟

    این کار در واقع دغدغه ماست، سینمای دفاع مقدس کمتر به نقش زنان پرداخته است کارهایی شده اما به نظر من کافی نیست. ما در این پروژه این افتخار را داریم که به وسع خودمان این بار را به دوش بکشیم. از من پرسیده شد که در این کار هم مثل کار قبلی به جشنواره ها امیدوارید؟ من گفتم بیشتر ادای دین برای ما مهم است، اگر درست انجام شود، آن نتایج را هم به دنبال خود می آورد و البته اگر نیاورد هم مهم نیست. «شیار ۱۴۳» این هدف را برای خود تعریف کرده است.

    در ادامه به سراغ نرگس آبیار می رویم که کارگردانی کار را بر عهده دارد وی در پاسخ به اولین سوال در مورد اینکه دنیای بشدت شخصی و آرام نویسندگی را در مقایسه با سینما چگونه می بیند گفت؟

    نکته درستی است بله در نویسندگی فضا یک فضای شخصی است و کل فضای داستان را نویسنده خلق می کند. ولی در فیلم یک فضای گروهی حاکم است و کل گروه فیلم را شکل می دهند. من معتقدم که ادبیات عمق زیادی دارد و غنای ادبیات قابل مقایسه با فیلم نیست کارکرد ادبیات از این نظر بیشتر است چون مخاطب همه چیز را در ذهن خود می سازد و تخیل او به کار می افتد. اما در سینما همه چیز به مخاطب داده می شود و تنها تفسیر از موضوعات باقی می ماند. اما زبان سینما زبان جهانی تری است و همچنین فراگیر تر است. منهم برای اینکه بتوانم مخاطب بیشتری داشته باشم فیلم را انتخاب کردم تا بتوانم فراگیر تر و عام تر صحبت کنم.

    download

    کسیکه می خواهد از فضای ادبیات وارد فضای سینما شود چه مشکلاتی دارد؟

    با توجه به اینکه فضای ادبیات امروز جهان فضای تصویری تری است کمی ایندو به هم نزدیک شده اند، حتی سعی می کنند از توضیح فرار کنند. اما به هر حال وقتی یک نویسنده داستانی را می نویسد یک قلم و یک کاغذ دارد و در خلوتی مشغول نوشتن است. در صورتی که در فیلم ممکن است با هزار جور مشکلات و شرایط خاص روبرو شود. اما خب خیلی بیرونی تر از داستان است.
    «شیار ۱۴۳» اقتباسی از رمان «چشم سوم» یا «اختر و روزهای تلواسه» است، معمولا در فرآیند اقتباس سینمایی تغییراتی پیش می آید و محل بحث و اختلاف نظر بین نویسنده و کارگردان است با توجه به اینکه در این مورد هردو جایگاه متعلق به خود شماست توضیح بفرمائید.

    «اختر و روزهای تلواسه» هم برداشتی از همان چشم سوم است. اما تغییراتی که در فیلمنامه انجام شده خیلی زیاد است به این صورت که باید بگویم اقتباس انجام نشده است. در واقع با نگاهی به آن رمان این فیلمنامه نوشته شده است.

    در رمان ما شخصیت های متعددی داریم به اضافه یک شخصیت اصلی که زن بوده است و آن را وارد این فیلمنامه کردم.

    من فکر می کنم اقتباس باید به فضای فکری نویستده بسیار نزدیک باشد، چون نویسنده مدتها با اثر زندگی کرده و به نوعی خالق اصلی اثر است. به این خاطر من فکر میکنم کسی که اقتباس می کند باید حتما به اثر وفادار باشد اما گاهی یکنفر می گوید من نگاهی به این اثر داشته ام که این فرق می کند.

    download

    بعضی از منتقدین می گویند اگر قرار باشد یک اثر سینمایی کاملا وفادار به اثر ادبی باشد، بهتر است که آن اثر در همان مدیوم ادبیات ارائه شود و چه لزومی به اقتباس وجود دارد. شما نظرتان چیست؟

    بستگی دارد چه کسی این کار را می کند. بعضی وقتها با تغییراتی که در هنگام اقتباس در یک اثر بوجود می آید لطماتی به کار وارد می شود. به نحوی که تا مدتها ممکن است دیگر کسی به سراغ آن اثر نرود.

    به همین خاطر در خیلی از موارد نویسنده حق دارد که ناراحت شود. ولی گاهی کار بهتر می شود، مثلا فیلم دیوانه از قفس پرید که براساس رمان ساخته شده بود و خیلی بهتر از رمان شد. البته کم اتفاق می افتد.

    در پایان اگر نکته ای دارید بفرمائید؟

    همانطور که گفتم ادبیات خیلی فضای پویایی دارد و مخاطب را به تخیل و تفکر وامی دارد. در سینما ما اکثر اطلاعات و مختصات جغرافیایی را به مخاطب می دهیم یا حداکثر زمان دادن اطلاعات را تغییر می دهیم و دیر و زود می کنیم.
    اما با توجه به اینکه بسیاری از مخاطبین شاید تنبل شده باشند، کمتر به سراغ ادبیات می روند و سینما رسانه فراگیر تری است. من هم به سمت سینما آمدم.

    پیمان شادمانفر، مدیر فیلمبرداری تازه از کار فراغت پیدا کرده به سراغ وی می رویم تا در ادامه با وی نیز گفت و گویی داشته باشیم.

    لطفا در مورد سبک فیلمبرداری و نور پردازی در این فیلم توضیح بفرمائید؟

    وقتی فیلمنامه را برای اولین بار خواندم با توجه به ژانر و پرداخت فیلم بیشتر فضاها را با قاب های استاتیک و لنز های باز و ریتم کند می دیدم ولی بعد از جلسه ای که با کارگردان داشتم متوجه شدم نظر ایشان متفاوت است و من می بایست تصویر ذهنی خودم را به کارگردان نزدیک می کردم. در نهایت قرار شد که کار را به شیوه دوربین روی دست فیلمبرداری کنیم.

    در نور پردازی هم با توجه به فضای فیلمنامه و موقعیت لوکیشن ها تصمیم گرفتم کاملا نورپردازی را بر اساس واقعیت انجام دهم. یعنی نورها رئال باشد تا فضای فیلم به همان سادگی روستا به تصویر کشیده شود.

    فیلم در سه زمان مختلف روایت می شود، من هم سعی کردم با تغییرات رد طراحی نور و رنگ این سه زمان را متفاوت از هم نمایش دهم.

    صحنه های شب به دو قسمت تقسیم می شود یکی صحنه های مربوط به سال های ۴۰-۵۰ که در آن برق وجود ندارد و منابع نوری فانوس و چراغ های نفتی می باشد و بخش بعدی که در روستا برق وجود دارد.

    همچنین سعی کردم از بافت و معماری خاص منطقه برای طراحی فضا و قاب بندی ها در راستای فیلم کمک بگیرم.

    در آخر باید بگویم طبیعت خاص که با صفا و صمیمیت مردم بومی منطقه عجین شده است حال و هوای منحصر به فردی به فضای فیلم و گروه پشت صحنه داده است.
    فیلم طراحی لباس مخصوص به خود را دارد که حدود ۴۰ سال قبل را روایت می کند کامیاب امین عشایری طراح صحنه و لباس در مورد اینکه چطور به شکل لباس ها و رنگ غالب و طراحی محیط رسیده با توجه به داستان که در منطقه خاص و بکری اتفاق می افتد می گوید:

    همانطور که اشاره کردید اینجا واقعا منطقه خاصی است و شانسی که ما آوردیم اینکه هنوز انگار در این روستایی که ما کار می کنیم سیستم زندگی تغییر نکرده است و در روستاها هنوز آثار زندگی دهه های ۴۰-۶۰ را می بینیم. به همین خاطرکارها خیلی پیچیده نبود. طبعا اگر می خواستیم این کار را در اطراف تهران انجام دهیم کارمان به این سادگی نبود.

    اما به هر حال دیدن محل ها، جمع آوری اشیاء و لوازم در پیش تولید کوتاه ولی مفیدمان انجام شد و از خانه ای شروع کردیم که قرار بود خانه الفت باشد و ساخت و ساز زیادی داشت.

    خیلی سعی کردیم وارد فرم های دهه های ۴۰و ۵۰و۶۰ شویم چون قصه در هر سه زمان دیده می شود. خب این کار سختی هایی دارد و مستلزم تغییراتی است. البته فکر می کنم این تیپ خانه ها تغییرات اساسی نمی کنند. اما تغییرات جزئی اعمال کردیم و فکر می کنم که محیط از کار در آمده باشد، امیدوارم که نتیجه اش را ببینیم.

    اتفاقا یکروز در صحنه چند نفر محلی که برای تماشا آمده بودند فکر می کردند که این مطبخ از قدیم در این خانه وجود داشته است، بعدا ما توضیح دادیم که این بنا توسط اکیپ صحنه ساخته شده است.

    خب ما کاری که کردیم این بود که خیلی از اقلیم دور و ورمان استفاده کردیم و از جغرافیا بهره بردیم، بسیاری از وسایل را از همسایه ها گرفتیم. باز یاد آور می شوم که اگر این کار در جایی غیر از اینجا انجام می شد شاید به این سندیت نمی رسید. خیلی از رنگها را از فضای اطراف خودم گرفتم، تقریبا ۸۰درصد از روستایی که ما در آن کار می کنیم به همان شکل سابق به زندگی خود ادامه می دهد و خب ماهم دکور خود را با هما ن حال و هواو رنگها ساختیم. فعلا بنده شخصا راضی ام و امیدوارم که از این به بعد هم این اتفاق بیافتد. چون فعلا ما فقط یک لوکیشن را ساختیم.

    من دیدم شما گاهی لباس ها را رنگ می کردید. میشود توضیح دهید؟

    فکر می کنم مشکل ما در خیلی از آثار سینما و تلویزیون این است که انگار لباس ها خیلی نو هستند و مشخص است که برای این کار تهیه شده اند. من بیشتر لباس ها را رنگ می کردم تا شکل کهنگی و استفاده شده، به آنها بدهم.

    در مورد معماری چطور، اینجا شکل خاصی دارد نه مثل معماری کویری سقف های بلندو طاق و قوس می بینیم و نه مثل شمال سقف های شیب دار و ساختمان های چوبی، آیا مطالعاتی در این زمینه کردید؟

    من در سفر اول که به اینجا آمدم واقعا تعجب کردم، قبلا در منطقه کرمان و بم کار کرده بودم و انتظاری که از اینجا داشتم کویر و کاهگل بود. اما وقتی به سرچشمه آمدیم و این بخش از کرمان، یاد غرب کشور و حتی و حتی کردستان افتادم با آن معماری طبقاتی اش یا حتی بخش هایی از شمال، اینجا اصولا بیشتر بناها سنگ چین هستند و خیلی ترکیبی است، منطقه تقریبا کوهستانی است و ترکیبی از کاهگل و سنگ چین و گاهی سقف چوبی یا گنبدی. معماری بسیار زیبا یی دارد و چشم انداز مناسبی به من داد.

    مطلب پایانی؟

    فقط اینکه تیم خیلی خوبی داریم و همه کمک می کنند تا کار خوبی شکل بگیرد، اگر به همین شکل پیش برود مطمئنا یکی از فیلم های خوب امسال را تولید خواهیم کرد.

    لازم به یادآوری است این فیلم به نقش زنان در دفاع مقدس می پردازد و عوامل آن عبارتند از:
    تهیه کنندگان: ابوذر پور محمدی، محمدحسین قاسمی
    کارگردان و نویسینده: نرگس آبیار
    مجری طرح: بهزاد هاشمی
    مدیر تولید: محمد یمینی
    مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان فر
    طراح گریم: سودابه خسروی
    طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری
    مدیر صدابرداری: کامران کیان ارثی
    دستیار اول و برنامه ریز: روزبه سجادی حسینی
    مدیر تدارکات: مهرداد زحمتکش
    دستیار تولید: علی رمضانی
    طراح جلوه های بصری و تیتراژ: فرید ناظر فصیحی
    منشی صحنه: ماریا میرنژاد
    عکاس: حمید جانی پور
    گروه کارگردانی: امین خنکال، سید مجید رحیمی،الهه قربانی، علیرضا هاشمی
    گروه صحنه و لباس: وهاب یحیی زاده، فرامرز کرامتی، ندا سلیمی، معصومه عباسی
    گروه فیلمبرداری: آرش رمضانی، عاتف امیری، ادیب صبحانی، مصطفی صادقی، بهروز سیفی، پارسا مجد
    گروه گریم: محمدعلی ضرابی، غزال علویان، ساناز مقدم
    گروه صدابرداری: فرید نعمتی
    گروه تدارکات: مرتضی کریمی، علی مرادی تمدن، رضا کرد، علی عربگلو، محمد عزیزی
    بازیگران: مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، حسام بیگدلو،جواد عزتی، یداله شادمانی، زهرا مرادی، حمیده صادقی
    تدوین: پیمان خاکسار
    صداگذار: آرش قاسمی
    امور مالی:مهدی اسکندری
    ---------------------------------------

    گزارش و گفت و گو از سید مجید رحیمی

     

    hiva-shz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/17
    ارسالی ها
    1,931
    امتیاز واکنش
    622
    امتیاز
    356

    NoPhoto-MainPage-TopNews.png

    «شيار 143» تدوين همزمان ميشود

    بانی فیلم آنلاین: فيلمبرداري فيلم سينمايي «شيار 143» به کارگرداني نرگس آبيار در شهر کرمان ادامه دارد.

    بهزاد هاشمي مجري طرح فيلم سينمايي «شيار 143» درباره وضعيت توليد اين فيلم به سوره سينما گفت: فيلمبرداري همچنان در شهر کرمان ادامه دارد و تا کنون حدود 70 درصد کار انجام شده است. طبق برنامه ريزي انجام شده فيلمبرداري کلا در اين شهر تمام ميشود.

    وي ادامه داد: به زودي يک بازيگر مرد سرشناس به کار اضافه خواهد شد و تا کنون از تعدادي بازيگران کرماني استفاده شده است. تدوين اين فيلم را به طور همزمان پيمان خاکسار انجام ميدهد و آرش قاسمي صداگذاري را بر عهده دارد.

    مريلا زارعي، مهران احمدي، گلاره عباسي، جواد عزتي، حسام بيگدلو، يدا... شادماني و … در اين فيلم به ايفاي نقش پرداختهاند. تهيه کنندگان اين فيلم ابوذر پورمحمدي و محمدحسين قاسمي هستند. نرگس آبيار پيش از اين فيلم سينمايي «اشيا از آنچه ميبينيد به شما نزديکترند» را کارگرداني کرده است.
     

    hiva-shz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/17
    ارسالی ها
    1,931
    امتیاز واکنش
    622
    امتیاز
    356
    پایان فیلمبرداری "شیار 143" تا 10 روز دیگر/ بازی جواد عزتی آغاز شد

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    فرهنگ و هنر > سینمای ایران

    [FONT=BNazanin_Mehr]پایان فیلمبرداری "شیار 143" تا 10 روز دیگر/ بازی جواد عزتی آغاز شد

    فیلمبرداری "شیار 143" به کارگردانی نرگس آبیار 10 روز دیگر در مس سرچشمه کرمان به پایان میرسد.


    به گزارش خبرنگار مهر، تمام فیلمبرداری این فیلم در معدن مس سرچشمه کرمان انجام شده است. این منطقه به دلیل فضای امنیتی که دارد تا کنون به عنوان لوکیشن در اختیار هیچ فیلمی قرار نگرفته است و این برای اولین بار است که یک اثر سینمایی به طور کامل در این شهر فیلمبرداری می شود.

    بازی مریلا زارعی در "شیار 143" به پایان رسیده است و به تازگی جواد عزتی جلوی دوربین رفته و پیشبینی میشود تا 10 روز دیگر فیلمبرداری این پروژه که در ژانر دفاع مقدس است به پایان برسد.

    چند روز پیش علی اصغر پورمحمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پشت صحنه فیلم دیدار و از عوامل این فیلم تقدیر کرد. همچنین قائم مقام وزیر ضمن تقدیر از عوامل فیلم، به طور ویژه از مریلا زارعی، بازیگر اول این فیلم تجلیل کرد.
    در فیلم "شیار 143" ساخته نرگس آبیار برای اولین بار در سینمای ایران گروه در معدن مس سرچشمه صحنه هایی را به تصویر کشیدند. در حال حاضر گروه تولید به مدیریت محمد یمینی و گروه صحنه و لباس به مدیریت کامیاب امین عشایری مشغول آمادهسازی لباسها و لوکیشنها و ابزارهای مورد نیاز برای پایان فیلمبرداری هستند.

    فیلمبرداری تازه ترین ساخته نرگس آبیار چندی پیش طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مس سرچشمه رفسنجان آغاز شد. طبق برآورد بهزاد هاشمی مجری طرح، مرحله فیلمبرداری این پروژه تا 10 روز دیگر ادامه خواهد داشت.

    "شیار 143" توسط ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی تهیه شده است و بازیگرانی چون مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی ،جواد عزتی، حسام بیگدلو، یداله شادمانی، زهرا مرادی، سامان صفاری، محیا دهقانی... به ایفای نقش می پردازند.

    [/FONT]
     

    hiva-shz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/17
    ارسالی ها
    1,931
    امتیاز واکنش
    622
    امتیاز
    356
    91-10-2112.jpg

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    مهران احمدی بازی در فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» را در راستای متفاوت بودن کارنامه کاریاش دانست.
    احمدی درباره تجربه بازی در فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار به سوره سینما گفت: در این فیلم نقش یک سید را از ۴۰ سالگی تا ۶۵ سالگیاش بازی کردم. طبعا گریمهای متنوع و متفاوتی داشتم. این سید کارگر معدن مس است.
    بازیگر «اسب حیوان نجیبی است» اضافه کرد: جذابیت این نقش برای من کارگر معدن بودن و فیلمبرداری در منطقه مس سرچشمه بود. نقش تکراری بازی نمیکنم بنابراین این نقش هم آنچه که میبایست در تفاوت و جذابیت دارا میبود برای من داشت. در سینما به همه آن چیزی که برای بازیگری میخواهی نمیرسی ولی شخصا خوشحالم که برای نقشهای متفاوت سراغم میآیند. این میتواند برای یک بازیگر ویژگی باشد.
    بازیگر مجموعه «تا ثریا» درباره نتیجه این فیلم و همبازی بودن با مریلا زارعی گفت: بی تکلف بودن فیلمنامه و در نهایت شمایل استاندارد آن برایم مهم است. «شیار ۱۴۳» اتفاق خوبی بود و نقش جذاب و متفاوتی در این فیلم به من سپرده شد. مریلا زارعی بازیگر شناخته شده و خوبی است و از همبازی بودن با ایشان لـ*ـذت بردم. در سینما اولین بار بود همبازی میشدیم. ۱۵ سال پیش در یک تله فیلم همبازی بودیم.
    احمدی فیلم سینمایی «روز روشن» به کارگردانی حسین شهابی را آماده اکران دارد.
     

    hiva-shz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/17
    ارسالی ها
    1,931
    امتیاز واکنش
    622
    امتیاز
    356
    یک مترجم "شیار 143" را تدوین میکند/ فیلمسازی با حال و هوای ادبیات

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    فرهنگ و هنر > سینمای ایران
    یک مترجم "شیار 143" را تدوین میکند/ فیلمسازی با حال و هوای ادبیات
    پیمان خاکسار که بیشتر به عنوان مترجم شناخته میشود تدوین فیلم "شیار 143" به کارگردانی نرگس آبیار را که او هم به عنوان نویسنده شناختهشده است، برعهده گرفت.


    به گزارش خبرنگار مهر، فیلمبرداری این فیلم مدتی پیش در مس سرچشمه کرمان به پایان رسید و تدوین "شیار 143" به تازگی توسط پیمان خاکسار آغاز شده است.
    پیمان خاکسار بیشتر به عنوان مترجم شناخته میشود. البته آبیار نیز در عرصه نویسندگی داستان فعالیتهای متعددی انجام داده است، از این رو کارگردان ترجیح داده است در مراحل فنی نیز از یک اهل ادب و هنر استفاده کند.
    "شیار 143" توسط ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی تهیه شده است و بازیگرانی چون مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یداله شادمانی، زهرا مرادی، سامان صفاری، محیا دهقانی... در آن به ایفای نقش میپردازند.
    این فیلم درباره خانوادهای است که به نوعی درگیر مساله جنگ بین عراق و ایران میشود. آبیار سعی دارد در "شیار 143" به نقش زنان در دفاع مقدس بپردازد.
     

    hiva-shz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/17
    ارسالی ها
    1,931
    امتیاز واکنش
    622
    امتیاز
    356
    «شیار ۱۴۳» اولین تجربه من در ژانر دفاع مقدس در حوزه سینما است

    گلاره عباسی:

    «شیار ۱۴۳» اولین تجربه من در ژانر دفاع مقدس در حوزه سینما است

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    سینما پرس – گروه سینما/ بازیگر فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» از تجربه متفاوت خود در این فیلم گفت و بیان کرد: «شیار ۱۴۳» اولین تجربه من در ژانر دفاع مقدس در حوزه سینما است.


    گلاره عباسی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    با بیان اینکه به تازگی ایفای نقش در فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار را به پایان رسانده است، اظهار داشت: فیلم «شیار ۱۴۳» برای من تجربه ای جدید بود زیرا این اولین باری بود که به صورت جدی در یک فیلم در رابـ ـطه با دفاع مقدس در حوزه سینما حضور پیدا کردم.


    وی ادامه داد: نوع روایت و داستان فیلم برای من خیلی جذاب بود همچنین من سال گذشته در فیلم «اشیا از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیک ترند» به کارگردانی نرگس آبیار حضور داشتم و این تجربه همکاری با این کارگردان خوب موجب شد که بار دیگر با ایشان در «شیار ۱۴۳»، همکاری داشته باشم.

    گلاره عباسی خاطر نشان کرد: من در این فیلم با بازیگرانی چون مریلا زارعی، مهران احمدی، جواد عزتی و... همبازی بوده ام، فیلمبرداری این فیلم به تازگی در کرمان به پایان رسیده است و قرار است که این فیلم به جشنواره فیلم فجر ارائه شود.

    شایان ذکر است فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی تولید شده است، در این فلیم بازیگرانی چون مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی ،جواد عزتی، حسام بیگدلو، یداله شادمانی، زهرا مرادی، سامان صفاری و محیا دهقانی به ایفای نقش پرداخته اند.
     

    hiva-shz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/17
    ارسالی ها
    1,931
    امتیاز واکنش
    622
    امتیاز
    356
    تدوین «شیار ۱۴۳» تمام میشود

    ImageThumb2-400x300.jpg

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    تدوین فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار اوایل مهرماه تمام میشود.
    نرگس آبیار کارگردان «شیار ۱۴۳» درباره آخرین خبرها از آماده نمایش شدن این فیلم به سوره سینما گفت: تدوین «شیار ۱۴۳» توسط پیمان خاکسار تا ۱۰ روز دیگر تمام میشود و بعد آرش قاسمی صداگذاری را آغاز میکند. به احتمال زیاد فیلم موسیقی متن ندارد.
    وی درباره رقبای سرسخت خود در جشنواره فیلم فجر امسال اضافه کرد: شنیدهام که امسال فیلمسازان مطرح در جشنواره حضور دارند ما هم همه تلاش خود را برای ساخت یک فیلم موفق کردهایم. از نتیجه فعلی کار راضی هستم. روی هم رفته همه اتفاقها در تولید این فیلم خوب پیش رفت.
    مریلا زارعی، مهران احمدی، جواد عزتی، گلاره عباسی، حسام بیگدلی و … بازیگران «شیار ۱۴۳» هستند. آبیار با «اشیا از آنچه در آیینه میبینید به شما نزدیکترند» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به عنوان کارگردان فیلم اولی حضور داشت.
     

    hiva-shz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/17
    ارسالی ها
    1,931
    امتیاز واکنش
    622
    امتیاز
    356
    پايان تدوين «شيار 143»

    2-1-2013921203822.jpg

    آرش صداگذاري صداگذاري مي كند =
    پايان تدوين «شيار 143»
    بانی فیلم آنلاین:تدوين فيلم سينمايي «شيار 143» به کارگرداني نرگس آبيار بزودي به پايان مي رسد.

    به گزارش باني فيلم، بلافاصله بعد از پايان فيلمبرداري، مونتاژ فيلم توسط پيمان خاكسار آغاز شده بود كه اين روزها در مراحل پاياني قرار دارد. قرار است آرش قاسمي «شيار 143» را صداگذاري كند تا اولين نمايش آن در جشنواره فيلم فجر باشد. تمام صحنه هاي اين فيلم به مدت دوماه در كرمان فيلمبرداري شده است. دومين ساخته نرگس آبيار فيلمي با مضمون دفاع مقدس است که داستان زندگي زني به نام «الفت» را روايت ميکند که رشته بي تابياش براي ديدار فرزندش به آخرين بندهايش رسيده که خبر خوبي از راه ميرسد. اما امتحان بزرگتري در راه است...
    توليد پروژه «شيار 143» در حالي به تهيهکنندگي ابوذر پورمحمدي و محمد حسين قاسمي چندي قبل به پايان رسيد که گرماي هوا و فيلمبرداري در بخش ذوب و تقليظ معدن، شرايطي سختي براي گروه رقم زده بود. فيلم «شيار 143» دومين تجربه نرگس آبيار است، که فعاليت فرهنگي خود را با نويسندگي شروع کرد. او پيش از اين با کارگرداني چندين فيلم مستند و يک فيلم بلند با نام «اشيا از آنچه در آئينه ميبينيد به شما نزديکترند» پا به عرصه سينما گذاشت.
    فهرست عوامل اصلي پروژه سينمايي «شيار 143» عبارتند از: کارگردان و نويسنده: نرگس آبيار، مدير فيلمبرداري: پيمان شادمان فر، مجري طرح: بهزاد هاشمي، مدير توليد: محمد يميني، طراح گريم: سودابه خسروي، طراح صحنه و لباس: کامياب، امين عشايري، مدير صدابرداري: کامران کيانرسي، دستيار اول و برنامه ريز: روزبه سجادي حسيني، مدير تدارکات: مهرداد زحمتکش، طراح جلوه هاي بصري و تيتراژ: فريد ناظر فصيحي، منشي صحنه: ماريا ميرنژاد، عکاس: حميد جاني پور، تدوين: پيمان خاکسار، صداگذار: آرش قاسمي، بازيگران: مريلا زارعي، مهران احمدي، گلاره عباسي، جواد عزتي، حسام بيگدلو، يداله شادماني، تهيه کنندگان: ابوذر پور محمدي، محمدحسين قاسمي.
     

    hiva-shz

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/17
    ارسالی ها
    1,931
    امتیاز واکنش
    622
    امتیاز
    356
    آغاز صداگذاري «شيار 143»

    2-1-201381621451.jpg


    آغاز صداگذاري «شيار 143»
    باني فيلم آنلاين:با پايان يافتن تدوين فيلم سينمايي «شيار 143» به کارگرداني نرگس آبيار، صداگذاري آن آغاز شد.

    به گزارش باني فيلم، آرش قاسمي به تازگي صداگذاري اين فيلم را آغاز كرده است و بزودي ساخت موسيقي فيلم نيز شروع مي شود. پيش از اين پيمان خاكسار مونتاژ فيلم آبيار را انجام داده بود. تمام صحنه هاي اين فيلم به مدت دوماه در كرمان فيلمبرداري شده است. دومين ساخته نرگس آبيار فيلمي با مضمون دفاع مقدس است که داستان زندگي زني به نام «الفت» را روايت ميکند که رشته بي تابياش براي ديدار فرزندش به آخرين بندهايش رسيده که خبر خوبي از راه ميرسد. اما امتحان بزرگتري در راه است...
    توليد پروژه «شيار 143» در حالي به تهيهکنندگي ابوذر پورمحمدي و محمد حسين قاسمي چندي قبل به پايان رسيد که گرماي هوا و فيلمبرداري در بخش ذوب و تقليظ معدن، شرايطي سختي براي گروه رقم زده بود.
    مريلا زارعي، مهران احمدي، گلاره عباسي، جواد عزتي، حسام بيگدلو، يداله شادماني و يدالله شادماني بازيگران «شيار143» هستند.
     

    برخی موضوعات مشابه

    پاسخ ها
    5
    بازدیدها
    353
    پاسخ ها
    12
    بازدیدها
    259
    پاسخ ها
    8
    بازدیدها
    350
    پاسخ ها
    4
    بازدیدها
    166
    پاسخ ها
    15
    بازدیدها
    300
    پاسخ ها
    21
    بازدیدها
    388
    پاسخ ها
    3
    بازدیدها
    150
    پاسخ ها
    9
    بازدیدها
    155
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    182
    پاسخ ها
    14
    بازدیدها
    310
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    223
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    692
    پاسخ ها
    1
    بازدیدها
    609
    پاسخ ها
    20
    بازدیدها
    918
    پاسخ ها
    5
    بازدیدها
    340
    پاسخ ها
    7
    بازدیدها
    243
    پاسخ ها
    32
    بازدیدها
    436
    پاسخ ها
    24
    بازدیدها
    1,792
    بالا