اهمیت روانشناسی رنگها
روانشناسی رنگها در تمامی زمینه ها از قبیل بازاریابی و مارکتینگ، طراحی لوگو و وب سایت، طراحی جلد، دیزاین داخلی منزل و بسیاری دیگر از موارد یافت استفاده میشود. به جد رنگ ها دارای هزاران معنی میباشند.
روانشناسی صنعتی دارای زیر شاخه ای جدا با نام روانشناسی رنگها میباشد که در آن به نوع استفاده درست از رنگ ها آنها اشاره میکند. بی دلیل نیست که برندهای معروف داخلی و خارجی برای کسب موفقیت کاری از روانشناسی رنگها در برند سازی و معرفی خود به مخاطبین استفاده میکنند. وقتی اسم ایرانسل می آید چه رنگی در ذهن شما تداعی بخش میشود؟ درست است رنگ نارنجی
ماندگاری رنگها در ذهن مخاطب بسیار زیاد میباشد و به سختی قابل پاک شدن خواهد بود. در ادامه به بررسی روانشناسی رنگها برای تک تک رنگهای اصلی میپردازیم. مطالعه دقیق روانشناسی رنگها در انتخاب رنگ مناسب در زندگی روزمره، برندینگ و دیگر موارد کمک شایان میکند اما روانشناسی رنگها بسته به نوع سایه روشن و غلظت رنگها متغیر میباشد و معانی مختلفی به خود میگیرد. فرهنگهای گوناگون نیز تعبیرهای متفاوت اما نزدیک به هم نسبت به رنگها دارند.
روانشناسی رنگ مشکلی
در روانشناسی رنگها مشکی به معنای اعتبار و قدرت، پایداری و استحکام میباشد. همچنین از مشکلی (سیاه) به عنوان رنگ نبوغ نیز یاد میشود. استفاده از رنگ مشکلی در لباس شما را باریک تر جلوه میدهد. در بعضی از فرهنگها از آن با عنوان رنگ شیطان و یا عذا نیز یاد میشود. در کل مشکی یک رنگ جدی و رسمی میباشد که قوی ترین احساسان را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.
روانشناسی رنگ سفید
در بیشترین نقاط دنیا از سفید با عنوان خلوص، پاکی و تمیزی یاد میشود. همچنین در گذشته از آن به عنوان فقدان وجود رنگ های دیگر نیز گفته میشد، یعنی سفید رنگ پایه بوده است که امروزه دیگر چنین نیست. در مشرق زمین از رنگ سفید برای عذاداری استفاده میشده است اما در هر صورت رنگ سفید نقش بسیار مهمی را در روانشناسی رنگ ها بازی میکند.
روانشناسی رنگ خاکستری
رنگ خاکستری بیشتر به عنوان رنگ بی انتها، میانه و بعضا خنثی میباشد. استفاده زیاد از خاکستری معمولا حس خنثی بودن را القا میکند. اما استفاده به جا آن حس تفاوت را در روانشناسی رنگها ی محصولات و سلیقه شما به وجود می آورد. بعضی از رنگهای خانواده خاکستری به عنوان رنگ مرگ، افسردگی، بی حسی و سن زیاد هستند. اما رنگ نقره ای به عنوان عضوی از خانواده رنگ خاکستری دارای شخصیت قدرتمند و دارای ابهت در روانشناسی رنگها میباشد.
روانشناسی رنگ قرمز
قرمز یکی از پر طرفدار ترین ها در روانشناسی رنگها میباشد. اگر میخواهید توجه زیادی را به خود جلب کنید از رنگ قرمز استفاده کنید. قرمز رنگ انرژی میباشد. روانشناسی رنگ قرمز با تحرک و تکاپو عجین شده است. تحقیقات نشان میدهد افرادی که با رنگ قرمز احاطه شده اند معمولا ضربان قلب بیشتری دارند و در مواردی شاید دچار کمبود نفس شوند. همچنین در انتخاب رنگ لباس کودکان بیش فعال از قرمز استفاده نشود.
طبق روانشناسی رنگها قرمز بدترین انتخاب برای اتاق خواب کودک و اتاق خواب میباشد اما اگر میخواهید کمی بیشتر انرژی داشته باشید و یا آن را به مشتریان خود انتقال دهید، قرمز بهترین گزینه است. پوشیدن رنگ قرمز شما را کمی سنگین تر و البته شاخص تر نشان میدهد.
طبق گفته روانشناسی رنگها استفاده زیاد از قرمز میتواند مضر باشد اما استفاده درست و اندک از آن ارزشش را بیشتر میکند. قرمز نشانه زندگی میباشد و به همین دلیل قرمز محبوبترین رنگ در بین چینی ها میباشد. در بسیاری از فرهنگ ها از قرمز برای نشان دادن عشق استفاده میشود اما رنگ عشق واقعی صورتی میباشد.
رنگ صورتی نشانه اصلی عشق میباشد.
روانشناسی رنگ آبی
طبق روانشناسی رنگها آبی به عنوان محبوبترین رنگ میان مردم انتخاب شده است. به خاطر وجود آسمان و دریاها آبی پر استفاده ترین رنگ در طبیعت است. مشاهده رنگ آبی باعث ترشح هورمونی در بدن میشود که باعث آرامش ما و تغییر روحیه میشود. اما رنگ آبی بسیار پر رنگ پیام های ناخوشایند و نا امنی را به مخاطب ارسال میکند.
در طراحی اتاق خواب ها معمولا به دلیل خاصیت آرامش بخش بودن از آبی استفاده میشود. طبق روانشناسی رنگها با گذر زمان آبی احساس استقامت، اطمینان، وفاداری و حکمت را منتقل میکند. تحقیقات نشان میدهد مردم در اتاق آبی بازدهی بیشتری دارند و بیشتر فعالیت میکنند. جالب است بدانید ورزشکاران وزنه برداری در اتاق های آبی وزنه سنگین تری را میتوانند بلند میکنند.
روانشناسی رنگ سبز
سبز رنگ طبیعت، شکوفایی و پول. بنا به گفته روانشناسی رنگها سبز یکی دیگر از رنگ های آرامش بخش است. جنگلهای پوشیده شده از سبز پر رنگ القا کننده حس محافظه کارانه، مردانه و برکت و دارایی میباشند به همین خاطر است که در جنگل ها و محیط های سبز حس خوبی داریم. در بیمارستان ها از رنگ سبز روشن برای آرامش دادن به بیماران استفاده میشود.
همچنین روانشناسی رنگها سبز را در دسته خوش شانسی، سخاوت و باروری نیز قرار میدهد.
روانشناسی رنگ زرد
زرد رنگ خورشید است و القا کننده حس شادابی و حال خوب میباشد. افراد احاطه شده با انواع رنگ زرد افراد خوش بین هستند چون رنگ زرد مغز را به ترشح بیشتر هورمون سراتونین که ماده اصلی شادابی است وادار میکند.
همانطور که گفته شد زرد رنگ خوش بینی میباشد اما در استفاده از این رنگ دقت کنید. کودکان در اتاق های زرد بیشتر گریه میکنند و معمولا مردم در اتاق هایی با رنگ زرد زودتر عشبی میشوند و جوش میآرن. طبق گفته روانشناسی رنگها رنگ زرد متابولیسم بدن را افزایش میدهد و خلاقیت را بهبود میبخشد.
بهتر است رنگ زرد رنگ قالب در رنگ بندی نباشد و به عنوان رنگ مکمل از آن استفاده شود.
روانشناسی رنگ نارنجی
نارنجی پر زرق و برق ترین رنگ جهان. این بهترین توصیف برای این رنگ دوست داشتنی و پر انرژی. نارنجی بیشترین ارتباط را با حالت های پر انرژی، شاداب و گرم دارد و حس جاه طلبی زیادی را القا میکند.
روانشناسی رنگ بنفش
به نظرتون لباس های پادشاهان و ملکه ها چه رنگیست؟ طبق بر آوردهای روانشناسی رنگها بنفش به عنوان رنگی شیک و سنگین دارای حس ثروت، رفاه و نعمت فراوان میباشد. با مشاهده مداوم رنگ بنفش، مغز به بیشترین میزان بازدهی برای حل مسائل و مشکلات میرسد، هر چند مثل بقیه رنگ ها استفاده بیش از حد از رنگ بنفش مشکل آفرین میشود.
سعی کنید رنگ بنفش را با دقت بیشتری استفاده کنید تا بتوانید حس احترام و حکمت درونی آن را به خوبی منتقل کنید. دختران نوجوان و جوان از بنفش در بیشتر انتخاب های خود استفاده میکنند.
روانشناسی رنگ قهوه ای
بر اساس روانشناسی رنگها قهوه ای با احساس دوستی، پایداری و اعتماد آمیخته شده است. قهوه ای به عنوان رنگ درونی زمین شناخته میشود همین کره خاکی که بیشترین نعمات و ثروت را برای ما فراهم کرده است.
روانشناسی قهوه ای حس طبیعی و اورگانیک بودن را منتقل میکند، البته در کشور هندوستان قهوه ای رنگ عذاداریست.
وجود رنگ ها زندگی را برای ما لـ*ـذت بخش تر میکند. سعی کنید بر اساس روانشناسی رنگ ها محیط اطراف خود را آزین بندی کنید تا بیشترین استفاده را از آنها ببرید. ترکیب درست و به موقع رنگ ها در لباسهای رنگیمیتوانند شما را سرشار از انرژی کنند و انگیزه مضاعفی ببخشند.
روانشناسی رنگها در تمامی زمینه ها از قبیل بازاریابی و مارکتینگ، طراحی لوگو و وب سایت، طراحی جلد، دیزاین داخلی منزل و بسیاری دیگر از موارد یافت استفاده میشود. به جد رنگ ها دارای هزاران معنی میباشند.
روانشناسی صنعتی دارای زیر شاخه ای جدا با نام روانشناسی رنگها میباشد که در آن به نوع استفاده درست از رنگ ها آنها اشاره میکند. بی دلیل نیست که برندهای معروف داخلی و خارجی برای کسب موفقیت کاری از روانشناسی رنگها در برند سازی و معرفی خود به مخاطبین استفاده میکنند. وقتی اسم ایرانسل می آید چه رنگی در ذهن شما تداعی بخش میشود؟ درست است رنگ نارنجی
ماندگاری رنگها در ذهن مخاطب بسیار زیاد میباشد و به سختی قابل پاک شدن خواهد بود. در ادامه به بررسی روانشناسی رنگها برای تک تک رنگهای اصلی میپردازیم. مطالعه دقیق روانشناسی رنگها در انتخاب رنگ مناسب در زندگی روزمره، برندینگ و دیگر موارد کمک شایان میکند اما روانشناسی رنگها بسته به نوع سایه روشن و غلظت رنگها متغیر میباشد و معانی مختلفی به خود میگیرد. فرهنگهای گوناگون نیز تعبیرهای متفاوت اما نزدیک به هم نسبت به رنگها دارند.
روانشناسی رنگ مشکلی
در روانشناسی رنگها مشکی به معنای اعتبار و قدرت، پایداری و استحکام میباشد. همچنین از مشکلی (سیاه) به عنوان رنگ نبوغ نیز یاد میشود. استفاده از رنگ مشکلی در لباس شما را باریک تر جلوه میدهد. در بعضی از فرهنگها از آن با عنوان رنگ شیطان و یا عذا نیز یاد میشود. در کل مشکی یک رنگ جدی و رسمی میباشد که قوی ترین احساسان را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.
روانشناسی رنگ سفید
در بیشترین نقاط دنیا از سفید با عنوان خلوص، پاکی و تمیزی یاد میشود. همچنین در گذشته از آن به عنوان فقدان وجود رنگ های دیگر نیز گفته میشد، یعنی سفید رنگ پایه بوده است که امروزه دیگر چنین نیست. در مشرق زمین از رنگ سفید برای عذاداری استفاده میشده است اما در هر صورت رنگ سفید نقش بسیار مهمی را در روانشناسی رنگ ها بازی میکند.
روانشناسی رنگ خاکستری
رنگ خاکستری بیشتر به عنوان رنگ بی انتها، میانه و بعضا خنثی میباشد. استفاده زیاد از خاکستری معمولا حس خنثی بودن را القا میکند. اما استفاده به جا آن حس تفاوت را در روانشناسی رنگها ی محصولات و سلیقه شما به وجود می آورد. بعضی از رنگهای خانواده خاکستری به عنوان رنگ مرگ، افسردگی، بی حسی و سن زیاد هستند. اما رنگ نقره ای به عنوان عضوی از خانواده رنگ خاکستری دارای شخصیت قدرتمند و دارای ابهت در روانشناسی رنگها میباشد.
روانشناسی رنگ قرمز
قرمز یکی از پر طرفدار ترین ها در روانشناسی رنگها میباشد. اگر میخواهید توجه زیادی را به خود جلب کنید از رنگ قرمز استفاده کنید. قرمز رنگ انرژی میباشد. روانشناسی رنگ قرمز با تحرک و تکاپو عجین شده است. تحقیقات نشان میدهد افرادی که با رنگ قرمز احاطه شده اند معمولا ضربان قلب بیشتری دارند و در مواردی شاید دچار کمبود نفس شوند. همچنین در انتخاب رنگ لباس کودکان بیش فعال از قرمز استفاده نشود.
طبق روانشناسی رنگها قرمز بدترین انتخاب برای اتاق خواب کودک و اتاق خواب میباشد اما اگر میخواهید کمی بیشتر انرژی داشته باشید و یا آن را به مشتریان خود انتقال دهید، قرمز بهترین گزینه است. پوشیدن رنگ قرمز شما را کمی سنگین تر و البته شاخص تر نشان میدهد.
طبق گفته روانشناسی رنگها استفاده زیاد از قرمز میتواند مضر باشد اما استفاده درست و اندک از آن ارزشش را بیشتر میکند. قرمز نشانه زندگی میباشد و به همین دلیل قرمز محبوبترین رنگ در بین چینی ها میباشد. در بسیاری از فرهنگ ها از قرمز برای نشان دادن عشق استفاده میشود اما رنگ عشق واقعی صورتی میباشد.
رنگ صورتی نشانه اصلی عشق میباشد.
روانشناسی رنگ آبی
طبق روانشناسی رنگها آبی به عنوان محبوبترین رنگ میان مردم انتخاب شده است. به خاطر وجود آسمان و دریاها آبی پر استفاده ترین رنگ در طبیعت است. مشاهده رنگ آبی باعث ترشح هورمونی در بدن میشود که باعث آرامش ما و تغییر روحیه میشود. اما رنگ آبی بسیار پر رنگ پیام های ناخوشایند و نا امنی را به مخاطب ارسال میکند.
در طراحی اتاق خواب ها معمولا به دلیل خاصیت آرامش بخش بودن از آبی استفاده میشود. طبق روانشناسی رنگها با گذر زمان آبی احساس استقامت، اطمینان، وفاداری و حکمت را منتقل میکند. تحقیقات نشان میدهد مردم در اتاق آبی بازدهی بیشتری دارند و بیشتر فعالیت میکنند. جالب است بدانید ورزشکاران وزنه برداری در اتاق های آبی وزنه سنگین تری را میتوانند بلند میکنند.
روانشناسی رنگ سبز
سبز رنگ طبیعت، شکوفایی و پول. بنا به گفته روانشناسی رنگها سبز یکی دیگر از رنگ های آرامش بخش است. جنگلهای پوشیده شده از سبز پر رنگ القا کننده حس محافظه کارانه، مردانه و برکت و دارایی میباشند به همین خاطر است که در جنگل ها و محیط های سبز حس خوبی داریم. در بیمارستان ها از رنگ سبز روشن برای آرامش دادن به بیماران استفاده میشود.
همچنین روانشناسی رنگها سبز را در دسته خوش شانسی، سخاوت و باروری نیز قرار میدهد.
روانشناسی رنگ زرد
زرد رنگ خورشید است و القا کننده حس شادابی و حال خوب میباشد. افراد احاطه شده با انواع رنگ زرد افراد خوش بین هستند چون رنگ زرد مغز را به ترشح بیشتر هورمون سراتونین که ماده اصلی شادابی است وادار میکند.
همانطور که گفته شد زرد رنگ خوش بینی میباشد اما در استفاده از این رنگ دقت کنید. کودکان در اتاق های زرد بیشتر گریه میکنند و معمولا مردم در اتاق هایی با رنگ زرد زودتر عشبی میشوند و جوش میآرن. طبق گفته روانشناسی رنگها رنگ زرد متابولیسم بدن را افزایش میدهد و خلاقیت را بهبود میبخشد.
بهتر است رنگ زرد رنگ قالب در رنگ بندی نباشد و به عنوان رنگ مکمل از آن استفاده شود.
روانشناسی رنگ نارنجی
نارنجی پر زرق و برق ترین رنگ جهان. این بهترین توصیف برای این رنگ دوست داشتنی و پر انرژی. نارنجی بیشترین ارتباط را با حالت های پر انرژی، شاداب و گرم دارد و حس جاه طلبی زیادی را القا میکند.
روانشناسی رنگ بنفش
به نظرتون لباس های پادشاهان و ملکه ها چه رنگیست؟ طبق بر آوردهای روانشناسی رنگها بنفش به عنوان رنگی شیک و سنگین دارای حس ثروت، رفاه و نعمت فراوان میباشد. با مشاهده مداوم رنگ بنفش، مغز به بیشترین میزان بازدهی برای حل مسائل و مشکلات میرسد، هر چند مثل بقیه رنگ ها استفاده بیش از حد از رنگ بنفش مشکل آفرین میشود.
سعی کنید رنگ بنفش را با دقت بیشتری استفاده کنید تا بتوانید حس احترام و حکمت درونی آن را به خوبی منتقل کنید. دختران نوجوان و جوان از بنفش در بیشتر انتخاب های خود استفاده میکنند.
روانشناسی رنگ قهوه ای
بر اساس روانشناسی رنگها قهوه ای با احساس دوستی، پایداری و اعتماد آمیخته شده است. قهوه ای به عنوان رنگ درونی زمین شناخته میشود همین کره خاکی که بیشترین نعمات و ثروت را برای ما فراهم کرده است.
روانشناسی قهوه ای حس طبیعی و اورگانیک بودن را منتقل میکند، البته در کشور هندوستان قهوه ای رنگ عذاداریست.
وجود رنگ ها زندگی را برای ما لـ*ـذت بخش تر میکند. سعی کنید بر اساس روانشناسی رنگ ها محیط اطراف خود را آزین بندی کنید تا بیشترین استفاده را از آنها ببرید. ترکیب درست و به موقع رنگ ها در لباسهای رنگیمیتوانند شما را سرشار از انرژی کنند و انگیزه مضاعفی ببخشند.
دانلود رمان های عاشقانه