- عضویت
- 2017/05/18
- ارسالی ها
- 35,488
- امتیاز واکنش
- 104,218
- امتیاز
- 1,376
استراتژی شماره ۳
این استراتژی با ایجاد عاملِ «کنجکاوی»، مخاطب را تشویق میکند تا به خواندن ادامه بدهد. ایجاد حس کنجکاوی یکی از سلاحهای قدرتمند مقاله نویسی است که استفاده از آن در تیتر و میانتیترهای مقاله میتواند تأثیر بسیاری عالیای بر مقالهي شما داشته باشد.
اگر به درستی از این عامل استفاده کنید، حس کنجکاویِ به وجود آمده در مخاطب باعث میشود با خواندن تیتر و خط اول مقاله بخواهد بیشتر در مورد موضوعِ مورد نظر بداند. یا اینکه سؤالی در ذهن مخاطب ایجاد میشود که فقط با خواندن مقاله به طور کامل به پاسخ آن سؤال دست پیدا میکند. سؤالی که در خط اول این مقاله شما را به خواندن ادامه مقاله وادار میکرد، این بود: «اولین خطوط مقاله چطور میتوانند مخاطب را به خواندن بقیهی مقاله تشویق کنند؟»
کنجکاوی
نطرتان درمورد این مثال از مجله آتلانتیک چیست؟
شاید باورتان نشود، اما خبرهای جدیدی درمورد معضل گرم شدن زمین برايتان دارم: هم خبرهای خوب، هم خبرهای بد.
این یکی از روزنامهی گاردین چطور؟
یک ماه پیش بود که در کمال شرمندگی متوجه شدم، همیشه بند کفشهایم را اشتباه میبستهام.
هر کدام از این خطوط سؤالهایی را در ذهن مخاطب ایجاد میکنند. مثال اول: «چه خبرهای خوب و بدی دربارهی گرم شدن کرهی زمین داری؟»، مثال دوم: «یعنی من هم بند کفشهام رو اشتباه میبندم؟»
تبلیغات
خرید بلیط هواپیما
استراتژی شماره ۳، در رمان علمی-تخیلی «جنگ پیرمرد» نوشته «جان اسکالزی» هم تأثیر فوقالعادهای داشته است. جان رمانش را اینگونه شروع میکند:
روز تولد پنجاه سالگیام دو کار انجام دادم. اول به مزار همسرم رفتم. بعد به ارتش پیوستم.
«کنجکاوی» یکی از ۷ راهکار مختلفی است که میتوانید از آن استفاده کنید تا خواننده را تشویق کنید با خواندن مقدمه مقاله تا آخرین جمله چشم از روی کاغذ برندارد. برای اینکه بدانیم بقیه موارد چه هستند، بیایید از ابتدا شروع کنیم…
این استراتژی با ایجاد عاملِ «کنجکاوی»، مخاطب را تشویق میکند تا به خواندن ادامه بدهد. ایجاد حس کنجکاوی یکی از سلاحهای قدرتمند مقاله نویسی است که استفاده از آن در تیتر و میانتیترهای مقاله میتواند تأثیر بسیاری عالیای بر مقالهي شما داشته باشد.
اگر به درستی از این عامل استفاده کنید، حس کنجکاویِ به وجود آمده در مخاطب باعث میشود با خواندن تیتر و خط اول مقاله بخواهد بیشتر در مورد موضوعِ مورد نظر بداند. یا اینکه سؤالی در ذهن مخاطب ایجاد میشود که فقط با خواندن مقاله به طور کامل به پاسخ آن سؤال دست پیدا میکند. سؤالی که در خط اول این مقاله شما را به خواندن ادامه مقاله وادار میکرد، این بود: «اولین خطوط مقاله چطور میتوانند مخاطب را به خواندن بقیهی مقاله تشویق کنند؟»
کنجکاوی
نطرتان درمورد این مثال از مجله آتلانتیک چیست؟
شاید باورتان نشود، اما خبرهای جدیدی درمورد معضل گرم شدن زمین برايتان دارم: هم خبرهای خوب، هم خبرهای بد.
این یکی از روزنامهی گاردین چطور؟
یک ماه پیش بود که در کمال شرمندگی متوجه شدم، همیشه بند کفشهایم را اشتباه میبستهام.
هر کدام از این خطوط سؤالهایی را در ذهن مخاطب ایجاد میکنند. مثال اول: «چه خبرهای خوب و بدی دربارهی گرم شدن کرهی زمین داری؟»، مثال دوم: «یعنی من هم بند کفشهام رو اشتباه میبندم؟»
تبلیغات
خرید بلیط هواپیما
استراتژی شماره ۳، در رمان علمی-تخیلی «جنگ پیرمرد» نوشته «جان اسکالزی» هم تأثیر فوقالعادهای داشته است. جان رمانش را اینگونه شروع میکند:
روز تولد پنجاه سالگیام دو کار انجام دادم. اول به مزار همسرم رفتم. بعد به ارتش پیوستم.
«کنجکاوی» یکی از ۷ راهکار مختلفی است که میتوانید از آن استفاده کنید تا خواننده را تشویق کنید با خواندن مقدمه مقاله تا آخرین جمله چشم از روی کاغذ برندارد. برای اینکه بدانیم بقیه موارد چه هستند، بیایید از ابتدا شروع کنیم…