وضعیت
موضوع بسته شده است.

^M_A_K_I_A^

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/10/23
ارسالی ها
2,595
امتیاز واکنش
17,359
امتیاز
813
محل سکونت
نگاه دانلود عزیز ... :)
در این جا ما به آموزش زبان ژاپنی در سطح متوسط، یعنی به اندازه ی گفت و گو های روزانه می پردازیم. در پایان نمونه سؤالاتی برای سنجیدن آنچه که آموخته شده ارائه می شود.
سخن مدرس: لطفا با دقت به تدریس ها توجه کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • پیشنهادات
  • ^M_A_K_I_A^

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/10/23
    ارسالی ها
    2,595
    امتیاز واکنش
    17,359
    امتیاز
    813
    محل سکونت
    نگاه دانلود عزیز ... :)
    [HIDE-THANKS]
    * نکته ی مهمی که لازم به ذکر است، این است که در تدریس، هیچ حروف الفبایی برای کاربران ذکر نمی شود و در طول تدریس، حروف الفبا را جز درس قرار نمی دهیم. زیرا علاوه بر اینکه وقت زیادی را تلف می کندف بلکه به دلیل زیاد بودن آن، موجب فراموشی و در نهایت قاطی کردن و سردرگمی می شود.
    ***
    جلسه ی اول:
    در این جلسه، خواندن اعداد و تلفظ آنها، از یک تا پنج را آموزش می دهیم. علاوه بر این، چند کلمه در رابـ ـطه با گفت و گو های روزانه، و در نهایت گرامر و مکالمه آموزش داده می شود.
    اعداد:
    در زبان ژاپنی، اعداد به گونه ای متفاوت نوشته و خوانده می شود که در این جلسه، به یادگیری اعداد یک تا ده، می پردازیم:
    فارسی: یک ژاپنی: 一 تلفظ: ایچی (کلمه ی «ی» کمی کشیده خوانده می شود)
    فارسی: دو ژاپنی: 二 تلفظ: نی ( کلمه ی « ن» کمی کوتاه و سایلنت خوانده می شود)
    فارسی: سه ژاپنی: 三 تلفظ: سا ( آ کوتاه تلفظ می شود)
    فارسی: چهار ژاپنی: 四 تلفظ: یُو ( حرف و خوانده نمی شود و فقط ُ تلفظ می شود)
    فارسی: پنج ژاپنی: 五 تلفظ: گُو ( کلمه ی و خوانده نمی شود و فقط ُ تلفظ می شود)
    ***
    کلماتی در رابـ ـطه با معرفی نام خود:
    من: 私 واتاشیبا
    هست: です دِسی
    از ملاقات با شما خوشوتم はじめまして هاجیمِ ماشتِه
    تو あなたは آناتاوا
    آموزش مکالمه و معرفی خود:( در ادامه ی درس، از تلفظ های ایرانی استفاده می کنیم)
    وقتی می خواهیم بگوییم « از ملاقات با شما خوشوقتم. ابتدا می گوییم:
    هاجیمِ ماشتِه.
    حالا می خواهیم بگوییم « من......هستم.» مثال:
    من مهسا هستم.
    می شود:
    واتاشیبا مهسا دِسی./ واتاشیبا سارا دِسی
    گرامر:
    این درس، گرامری ندارد. تنها می توان گفت که کلمه ی من، برای معرفی نام خود، در ابتدای جمله واقع می شود.
    [/HIDE-THANKS][/HIDE-THANKS]
     

    ^M_A_K_I_A^

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/10/23
    ارسالی ها
    2,595
    امتیاز واکنش
    17,359
    امتیاز
    813
    محل سکونت
    نگاه دانلود عزیز ... :)
    [HIDE-THANKS]جلسه ی دوم:
    دروسی که در این جلسه خواهید آموخت:
    1) اعداد از پنج تا ده
    2) چند کلمه ی آموزشی در رابـ ـطه با گفت و گوی روزمه.
    3)مکالمه
    4) گرامر

    ***
    اعداد:
    در جلسه ی قبلی، به آموزش اعداد از یک تا پنج به زبان ژاپنی پرداختیم. حالا اعداد شش تا ده را به شما می آموزیم.
    فارسی: شش ژاپنی: シックス تلفظ: شیکُسو
    فارسی: هفت ژاپنی: 七 تلفظ: نانا
    فارسی: هشت ژاپنی: 八 تلفظ: هاچی
    فارسی: نه ژاپنی: 九 تلفظ: کیو
    فارسی: ده ژاپنی: 十 تلفظ: جیو( ی کوتاه خوانده می شود.)
    ***

    کلمات در رابـ ـطه با پرسش:
    بفرمایید ( بفرمایید به دو گونه گفته می شود. はい、どうぞ های دُزُ
    بفرمایید ( به گونه ی دوم) さあ سا ( آ کوتاه است)
    این これ کُرِ
    چیست؟ 何ですか ناندِسکا؟
    ممنون ありがとう آریگادُ
    خواهش می کنم してください ایشتِ کِداسای
    ***

    مکالمه:
    وقتی می خواهیم با ادب و احترام کسی را صدا بزنیم، به آخر آن کلمه ی سان/چان اضافه می کنم.
    مثال: هانا سان.........ساراسان.....ساس سان
    حالا می خواهیم بگوییم: هانا خانوم، بفرمایید. می شود:
    «هاناسان، های دُزُ»
    حالا می خواهیم بگوییم: این چیست؟ می شود:
    «کُرِ وا ناندِسکا؟»
    *کلمه ی وا، ماننده کلمه ی THE در زبان انگلیسی است.
    حالا می خواهیم بگوییم: ممنون.
    می شود: آریگادُ
    در جواب می شنویم:
    ایشتِ کِداسای

    ***
    گرامر:
    اگر می خواهید جمله ای را سوالی کنید، فقط کافی است به آخر آن کلمه ی « کا» را اضافه کنید.
    [/HIDE-THANKS]
     
    آخرین ویرایش:

    ^M_A_K_I_A^

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/10/23
    ارسالی ها
    2,595
    امتیاز واکنش
    17,359
    امتیاز
    813
    محل سکونت
    نگاه دانلود عزیز ... :)
    [HIDE-THANKS][/HIDE-THANKS][HIDE-THANKS]جلسه ی سوم:
    در این درس، ما به آموزش چند کلمه و مکالمه ی کوتاهی، در رابـ ـطه با معرفی اسم خود و... خواهید آموخت.
    ***
    کلمات:
    اسم: 名前 نامائِه
    ***
    اینجا ここで کُکُدِ
    ***
    نه いいえ ایِه( ی بلند خوانده می شود: اییییییییییِه)
    ***
    بله はい های
    ***

    مکالمه:
    در زبان انگلیسی، وقتی می خواهیم از یک نفر بپرسید: نام شما چیست/ اسمتون چیه؟ می گوییم:[/HIDE-THANKS][HIDE-THANKS]
    ؟whats your name
    حالا وقتی می خواهیم در زبان ژاپنی از شخصی این سوال را بپرسیم، می گوییم:
    اُنامایوا؟
    کلمه ی نام، به تنهایی می شود: نامائِه... اما وقتی می شود نام شما چیست، تلفظ آن تغییر می کند و کل جمله را با یک کلمه می خوانیم: اُنامایوا؟
    در جواب، وقتی می خواهیم بگوییم به فرض مثال، هینامی ( اسم ژاپنی) هستم، می گوییم:
    هینامی دِس
    روش دیگری نیز برای بیان نام خود وجود دارد. یعنی می توانیم بگوییم من هینامی هستم. می شود:
    واتاشیبا، هینامی دِس
    ***

    گرامر:
    واژه ی KORE (این)، KOKO (اینجا، در این مکان) و KONO (این، که پیش از اسم می آید)، متعلق به گروه KO هستند، چون همگی با KO آغاز می شوند. آنها به اشیا، اشخاص یا مکان های نزدیک به گوینده اشاره دارند.
    SORE (آن)، SOKO (آنجا) و SONO (آن، که پیش از اسم می آید) متعلق به گروه SO هستند. این به شی، فرد یا مکانی نزدیک به شنونده اشاره دارد.
    اما اگر فرد گوینده و شنونده نزدیک به یکدیگر باشند، این واژه ها به شی، فرد یا مکانی اشاره دارد که فاصله ی اندکی از هر دوی آنها دارد.
    در جلسه ی بعدی، به آموزش بقیه ی ضمیر های اشاره خواهیم پرداخت.

    [/HIDE-THANKS]

     
    آخرین ویرایش:

    ^M_A_K_I_A^

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/10/23
    ارسالی ها
    2,595
    امتیاز واکنش
    17,359
    امتیاز
    813
    محل سکونت
    نگاه دانلود عزیز ... :)
    [HIDE-THANKS]جلسه ی چهارم:
    در این درس، به آموزش چند کلمه، گرامر، ضمیر های اشاره و مکالمه ی کوتاهی می پردازیم. لازم به ذکر است که در این جلسه، مکالمه ای که می آموزید، کوتاه است.
    ***
    کلمات:
    خوش آمدید お帰りなさい。 اُکایریناسای
    سلام こんにちは کُنیچیوا
    نه いいえ ایه ( ی بلند و کشیده خوانده می شود)
    دکتر 医者 ایشا

    *نکته: کلماتی همانند دکتر، فرعی هستند. یعنی به جای آن در جمله، می توان کلمات دیگری نظیر دانش آموز، دانشجو، نقاش، کشاورز و... قرار داد.

    بچه 子供 کُدُمُ
    کشاورز 農家 نُکا
    معلم 先生 سِنسِ
    ***

    مکالمه:
    وقتی می خواهیم بگوییم من به خانه برگشتم، می گوییم: «تادایما»
    در جواب شخص، به او گفته می شود: « اُکایریناسای»
    حالا وقتی می خواهیم از شخصی هویتش را بپرسیم؛ مثلا بگوییم آیا شما یک معلم هستید؟
    کلمه ی « آناتامُ» را ابتدای جمله قرار می دهیم. سپس اسم فرعی ( معلم، کشاورز و...) را بعد از آن قرار می دهیم و در آخر هم کلمه ی دِسی ( اس، هستم، هستی و...) را قرار می دهیم. سپس برای سوالی کردنش کلمه ی « کا» را به انتهای آن می افزوییم.
    آیا شما یک معلم هستید؟ آناتامُ سِنسِ دِسی کا؟
    آیا شما یک دکتر هستید؟ آناتامُ ایشا دِسی کا؟
    حالا می خواهیم در جواب بگوییم« نه. من یک دکتر نیستم، می گوییم:
    اِیه. واتاشیوا ایشا دِوا آریماسِن!
    اگر می خواهید یک جمله را منفی کنید، باید به جای دِسی، به آن دِوا آریماسِن، اضافه کنید.
    ***

    گرامر:
    تنها گرامر این درس، روش منفی کردن جمله است که همان طور گفتیم، به جای دِسی، به آن دِوا آریماسِن اضافه می کنیم.
    ادامه ی ضمیر اشاره:
    ARE (آن)، ASOKO (آن طرف) و ANO (آن، که پیش از اسم می آید) متعلق به گروه A هستند. آنها به اشیا، افراد یا مکان هایی اشاره دارند که از دو شخص گوینده و شنونده فاصله دارند.
    عبارت های DORE (کدام)، DOKO (کجا) و DONO (کدام، که پیش از اسم می آید) در گروه DO قرار دارند.
    وقتی که به جهتی اشاره می کنید، می گویید:
    KOCHIRA به معنای این مسیر، SOCHIRA به معنای آنجا، ACHIRA به معنای آن مسیر، و DOCHIRA به معنای کدام مسیر است.
    واژه های KO-SO-A-DO بسیار مهم هستند و از آنها اغلب استفاده می کنیم.
    «پایان جلسه ی سوم»

    [/HIDE-THANKS]
     
    آخرین ویرایش:

    ^M_A_K_I_A^

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/10/23
    ارسالی ها
    2,595
    امتیاز واکنش
    17,359
    امتیاز
    813
    محل سکونت
    نگاه دانلود عزیز ... :)
    [HIDE-THANKS]جلسه ی پنجم:
    در این جلسه، ما به یادگیری و آموزش چند کلمه، مکالمه ای کوتاه و گرامر خواهیم پرداخت.
    *نکته: آموزشات این درس، نسبت به درس های گذشته کمتر است. زیرا گرامر این درس، کمی زیاد و کمی هم دشوار است. پس لطفا با دقت به آموزشاتی که داده می شود، دقت کنید و آنها را حداقل روزی یک بار مرور کنید. پس از این جلسه، هیچ آزمونی گرفته نمی شود. زیرا تعداد درس ها زیاد است و باید با دقت راوانی به آموزش آنها پرداخت.
    ***

    کلمات:
    اتاق: お部屋 اُهِیا
    خانه: ホーム هُمِ
    آشپزخانه: キッチン کیتچین
    حمام: 浴室 یُکُشیتسِ
    دستشویی: バスルーム بَسیریم
    شگفت انگیز: すごい سوگُی

    ***
    مکالمه:
    مکالمه ی این درس کوتاه است، اما در زندگی کاربرد فراوانی دارد.
    وقتی می خواهیم آدرس خانه، اتاق، آپزخانه و... را بدهیم، می گوییم:
    اتاق من از این طرف است. واتاشینُ هیا وا کُچیرا دِسی
    هُیا در جمله ی بالا، معنی اتاق را دارد. می توان به جای آن، کلمات دیگری مانند خانه، دستشویی، حمام، آشپزخانه و... قرار داد. مثال:
    1) حمام من از این طرف است. واتاشینُ یُکُشیتسِ وا کُچیرا دِسی.
    2) خانه من از این طرف است. واتاشینُ هُمِ وا کُچیرا دِسی.
    گاهی اوقات، وقتی کسی در خانه چیز جدید و جالبی را می بیند، در جواب ممکن است بگوید:
    شگفت انگیز است. سوگُی!
    ***

    گرامر:
    ترتیب جملات ژاپنی به این صورت است:
    فعل O مفعول WA نهاد
    در جمله ی بالا، (واتاشی نهاد) ، (هُیا( اتاق) / خانه/ حمام/)مفعول ) و (دِسی هم فعل) است.
    * همان طور که گفتیم، بخش گرامر را باید به دقت خواند. این ها به ظاهر آسان هستند اما اگر تمرینی بر روی آنها نداشته باشید، سریعا آنها را فراموش خواهید کرد.

    «پایان درس پنجم»

    [/HIDE-THANKS]
     
    وضعیت
    موضوع بسته شده است.

    برخی موضوعات مشابه

    بالا