- عضویت
- 2016/04/18
- ارسالی ها
- 4,852
- امتیاز واکنش
- 29,849
- امتیاز
- 1,120
در آزمایشی که توسط پژوهشگران سوئدی روی دو گروه از زبان آموزان انجام شد، نتایج بسیار جالبی به دست آمد. هر دو گروه به مدت شش ماه، بهطور میانگین روزی ۲ ساعت را به خواندن زبان انگلیسی اختصاص میدادند. گروه اول فقط کتابهای داستان و غیردرسی میخواندند؛ درحالیکه گروه دوم در این دو ساعت تنها به خواندن کتابهای آموزش زبان انگلیسی مرسوم میپرداختند. در پایان این شش ماه، از هر دو گروه امتحان تافل اینترنتی گرفته شد. همچنین، چند شاخص مهم مشترک این دو گروه موردبررسی قرار گرفت که نتایج آن بهطور خلاصه در اینفوگرافیک زیر مشاهده میشود
اینفوگرافیک مقایسهی عملکرد خواندن کتاب داستان و غیر درسی در مقابل کتاب آموزش زبان انگلیسی
همانطور که در اینفوگرافیک فوق مشاهده میشود، نتایج این تحقیق نشان میدهد که زبانآموزانی که به مطالعهی کتاب داستان و کتابهای غیردرسی میپرداختند، در آزمون تافل بهطور متوسط ۱۳ درصد بهتر از گروهی که فقط کتابهای درسی خوانده بودند، عمل کردند. همچنین گروه اول در هنگام مکالمه به زبان انگلیسی معمولاً اعتمادبهنفس بیشتری داشتند؛ از آرامش بهتری برخوردار بودند؛ خلاقیت بالاتری در استفاده از الگوهای مختلف زبانی، به کار میبستند؛ و در کل، ازیادگیری زبان انگلیسی، بیشتر از گروه دیگر لـ*ـذت بـرده بودند.
اینفوگرافیک مقایسهی عملکرد خواندن کتاب داستان و غیر درسی در مقابل کتاب آموزش زبان انگلیسی
همانطور که در اینفوگرافیک فوق مشاهده میشود، نتایج این تحقیق نشان میدهد که زبانآموزانی که به مطالعهی کتاب داستان و کتابهای غیردرسی میپرداختند، در آزمون تافل بهطور متوسط ۱۳ درصد بهتر از گروهی که فقط کتابهای درسی خوانده بودند، عمل کردند. همچنین گروه اول در هنگام مکالمه به زبان انگلیسی معمولاً اعتمادبهنفس بیشتری داشتند؛ از آرامش بهتری برخوردار بودند؛ خلاقیت بالاتری در استفاده از الگوهای مختلف زبانی، به کار میبستند؛ و در کل، ازیادگیری زبان انگلیسی، بیشتر از گروه دیگر لـ*ـذت بـرده بودند.
دانلود رمان و کتاب های جدید